Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Helené Gidhammar - 18 juni 2008 22:35

Tänk, snart är vårt lilla under här :) Otroligt egentligen! 43 dagar kvar tills h*n är beräknad, fast jag tror ju att vi kommer få vänta några fler dagar.. Men, de är ändå inte allt för många dagar kvar! Vet inte, men jag känner mej fortfarande inte nervös. Känns ganska konstigt, för förlossningen känns hur långt bort som hällst, overkligt på nått sätt. Visst, jag vet att jag ska föda men ändå är de så himla långt bort eller de känns så.. Svårt att förklara! Men nu för nån dag sedan börja jag tänka på att tänkt om jag får panik när allt sätter i gång?! Just nu känns de inte så, men tänk om jag får en chock av allt.. Nää, jag vet inte. Jag funderar o funderar hit o dit hela tiden o inte blir man klokare för de :) Finns egentligen inget jag kan göra, de som händer de händer! O allt kommer säkert gå hur bra som hällst, men de är jobbigt att man inte vet hur känslan är, man har ju ingen aning alls..

Men en sak vet jag, de är att jag o Roger håller på o dö av längtan :) Ibland tror jag Roger längtar mer än mej, trodde inte de var möjligt! Men de känns på att de börjar närma sej, magen är ganska tung nu.. Skulle behövt en personligassistent som höll i magen hela dagarna ;) Synd att de inte funkar.. De vore underbart!
Så nu hoppas vi på att tiden ska gå lika fort som den har gjort hittills, för de har gått snuskigt fort hit :) Tyckte nyss att vi fick ett plus på stickan o de var ändå den 3 december, haha! Sjukt..

Jag är nog så lycklig man kan bli! Jag har världens bästa familj, världens bästa sambo, en bäbis i magen med världens bästa man o trivs med livet :) De kan verkligen inte bli bättre! Eller jo, skulle bäbisen vara här vore allt perfa! Men, h*n får vänta ett par dagar till iaf, för spjälsängen står kvar hos mamma o pappa o skötbordet är inte på plats ;) Men snart så..

I morron ska vi till barnmorskan jag o Roger, lyssna på hjärtljuden, mäta magen o kanske ta nåe prover. Efter de ska vi fixa all tvätt, behövs verkligen! Tre Ikea kassar står o väntar i sovrummet redan ;) Tur att de går fort ändå.. Efter de är klart ska vi bara o handla lite smått till i helgen, sedan far vi hemöver till Ljunga :) O där ska vi spendera hela helgen! Fira midsommar i parken på dagen o kvällen ska vi spendera i Fränsta med släkt, kalas o midsommar firande på samma dag! Blir grillat o massa lekar, underbart. Lördagen får vi se hur den blir.. Skulle vara kul o åka på Viskan, men jag vet inte. Annars blir de nog brännboll kanske, den som lever får se :)

Nu ska jag fixa lite här hemma så Roger kan sova lite längre i morron bitti, han kör sista natten för veckan nu :) Men han hinner bara sova ett par timmar på morronen innan vi måste kliva upp o fara till BM. Men han får sova när vi kommer hem till mamma o pappa! 

Måste bara dela med mej en bild på vårat mirakel, som jag förövringt dom sista dagarna fått för mej är en tjej ;) Fats nu börja jag tveka igen, haha!




 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards