Alla inlägg under april 2008

Av Helené Gidhammar - 30 april 2008 11:46

Snart ska jag väcka min älskade, som snarkar ända hit ut även fats dörren är stäng o radion är på ;) haha! Tur att han sover så djupt, kan man göra vad man vill utan att han hör mej :)
Sedan ska vi fara o handla, kanske äta, åka hemöver till Ljunga o sedan äre nästan kvällen o då äre grillning som gäller ju! Ska bil super kul! Prata med Malin i går, då satt hon o Tove o fixa lekar :) Dessutom ska vi ta med Singstar.. Haha! Kommer bli en kanon kväll, hoppas bara att Roger följer med på Forum oxå! Nej, nu måste jag packa lite o plocka i hop..

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 29 april 2008 21:19

I dag har jag o mormor vare o simma :) Alltid lika underbart när man kommer i väg! 30 längder i dag oxå, dessutom var vi typ själva i basängen :) Skönt!

Dagen började helt underbart, älsklingen kom hem lite senare än vanligt o hade vare på bageriet innan han kom hem :) Så han kom o krama på mej o magen, prata lite o sedan blev de en helt underbart god frukost o lite mera prat. Älskar våra mornar :)
Roger har kört fösra motorcykelturen på körskolan i dag, vilket hade gått skit bra! Så han blir nog klar snabbare än vad dom trott ;)
Efter simningen for vi hem hit jag o mormor o käka Rogers underbart goda korvstroganoff :) O nu kikar på på tv. Ska blanda mej lute O´boy, blev took sugen på de just nu!
I morron äre Ljunga som gäller för mej o Roger, ska grilla med Annelie Matin Malin Johan Tove o Jonas :) Sedan blir de Forum, längtar så!

Roger <3

U2

Av Helené Gidhammar - 29 april 2008 12:39

Prata med Malin på msn nu, hon skicka en super bra låt. Så jag måste dela med mej av den ;)

http://www.youtube.com/watch?v=yEfSnjL0pd8&NR=1


Och bara för att Malin är så underbart vacker, ska hon få vara med på bild :)

Av Helené Gidhammar - 28 april 2008 19:42

En rolig sida där man kan skriva in mammans o pappans namn så får man förslag på vad barnet skulle passa att heta ;) haha!


http://www.alltforforaldrar.se/svenskanamn/namn/namngenerator

Våra namn blev: Jelena och Juha :)

Av Helené Gidhammar - 27 april 2008 20:50

Får ju inte glömma magbilderna :) V. 27(26+2)! Här går de undan..

Av Helené Gidhammar - 27 april 2008 20:27

Här kommer lite bilder från helgen :)

Av Helené Gidhammar - 27 april 2008 19:41

Helgen har varit helt underbar :)

I Fredags var jag som sagt till Annelie o umgicks med Annelie Tove o Maria. Senare kom Anders o Stoffe oxå, spela spel o skratta som bara den. Hur mysigt som hällst!

I Lördags, i går, vare ju dop som stod på schemat, mammas halv syster har fått en liten Walle. Fats han är ju ändå ett halv år, men första gången vi träffades var i går.. Låter kanske konstigt, men för att göra en lång historia kort, så har mamma två halvsyskon på sin pappas sida. O lik som för mej så har mamma knappt kontakt med sin pappa, så vi kom fram till att jag har inte träffat min morfar sedan hand fyllde 50 o de är exakt 10 år sedan nu.. Men, de gick faktist över förväntan bra! Eller, de börja inte allt för bra. Började med att vi var försenad eller vi var före utasatt tid men man vill ju alltid komma lite före! Visst, med 5 minuter kvar kom vi äntligen till kyrkan. Men, de var fel kyrka?! Vaa! Vi fatta ingenting, var tvnungen o ringa hem till Daniel så han kunde kika på dop inbjudan, där de stog lilla kyrkan. O vart låg den? Jo, inte änns nära. Så 140 genom hela byn, omkörningar i kurvor o helt anfådda kom vi precis i tid, klockorna hade precis börjat ringa när vi kom fram, sist av alla såklart ;) Men de gick bra, en liten mysig kyrka med inte allt för mycket folk. Kändes lite sådär, kände ingen o ändå är vi släkt.. Mamma tyckte de var jätte kul att vi var dit, allihopa dessutom. Morfar börja nästan grina för att jag var så snuskigt lik mamma, haha! Så vi är nog ganska lika ändå..
Men dopet gick bra, snabbt o smärtfritt! Jätte god mat o fika, vid 4 for vi hemöver. Hemma väntade mormor Roger Ulrika o Jonas :) Grillfest! Årets första grillning o de var så jävla gott! Synd bara att solen nästan hade gått ner när vi skulle äta, så de var lite kallt. Men äre grillat så äre! Sedan gick vi in o kopla in de nyinköpta Singstar :) Så otroligt kul! Alla slogs om mickarna ;) haha! Var uppe ända till 2!!! Tänk att jag kunde vara uppe så länge utan att slockna i soffan..

I dag, ja då är de ingen vanlig dag, för de är Martins födelsedag! Hela 18 år ha skitungen hunnit blivit :) Jag fattar inte hur fort tiden går! Han är vuxen förtusiken o jag känner mej dö gammal, vid 20 års ålder ;) Bra gjort!
Men de är så kul att han blir mer o mer vuxen o att man kan umgås mer som kompisar än syskon :)
Så i dag hare varit tårta för hela slanten, tre olika dessutom! O mamma hade ljusparty, så de har varit fullt hus hela dagen :) Tillomed Malin kom, som jag inte har träffat på 100 år. Men gud så kul de var o se hon! Fats de är de ju alltid :) Man blir så glad! Annelie kom hon med, med sina två skruttar, minstingen låg o sov i vagnen hela tiden han men Liam vare fart på ;) Han är så söt att man bara vill äta upp han!
Men jag köpte iaf en lykta som jag/vi ska ha i sovrummet, bara vi har köpt hyllerna vi ska ha där inne :) Kommer bli hur bra som hällst!
Efter att alla gått åkte vi ner på pizzerian o käka hela familjen, så mummsigt! Synd bara att jag inte var hungrig, men de gick ner lite ändå ;) Sedan åkte vi bara hem till mamma o pappa o packa i hop sakerna, hämta mormor o for hem till stan. Ganska skönt o komma hem ändå, har ju varit hos mamma o pappa sedan i Onsdags, vilket jag älskar!
Så vi hann bara hem o slänga oss på soffan så skulle Roger o jobba, som vanligt.. Men jag har så grymt mycket som jag måste få gjort, en hemtenta i Marknadsföring som ska lämnas in senast i morron, som jag knappt har börjat med (som jag ingentligen skulle ha gjort förra veckan, så jag slapp o stressa!) sedan har vi prov i morron, i Företagsekonomi! Haha säger jag bara, där är jag körd. Fattar de när jag sitter med boken o läser, men när jag ska börja räkna går de inte alls.. Kul! Så jag har de jag gör i kväll, dessutom har jag 100 saker till jag måste göra, men jag orkar inte o har ingen motivation till nått nu! Känns inge bra, då de är sista(?!) dagen i skolan i morron, sedan har vi självstudier i 5 hela veckor då jag ska göra examensarbetet på 5 poäng o jag vet redan nu hur de kommer att sluta, väldigt illa! Jag kommer inte få ett skit gjort på dom veckorna.. Hua! Jag får panik redan nu o de har inte änns börjat, ska boka möte med Helena i morron så jag kan få prata av mej o försöka komma fram till nått!
Men en sak är iaf positivt med morrondagen, vi ska på första föräldrargruppen :) Ska bli jätte kul o träffa allihopa, som man förhoppningsvis kanske kan umgås med! O lära sej nåe nytt oxå :) Synd bara att Roger jobbar natten o knappt hinner sova 2 timmar innan vi ska i väg, men han får sova efter. För med ska han :) Känns jätte bra att han ska med! Nej, nu ska jag verkligen förska få nått gjort, lite svårt när tv:n är igång o de sparkar som bara den i magen :)

Hoppas verkligen att min motivation kommer tillbaks snart, väldigt snart så jag får lite gjort! Skulle sitta väldigt fint just nu..

Roger <3

Dop

Av Helené Gidhammar - 26 april 2008 20:20

I dag vare dop som gällde, gick faktist ganska bra :) Men skriver mer om de i morron, för i kväll så äre mys på högsta nivån som gäller :) Fullt hus här hemma på kullen! Har precis grilat o smaska i oss, så nu är vi mätta o belåtna! Ska åter gå till sällskapet o vara social, måste bara få på mej lite mer kläder, fryser som bara den..

Roger <3

Ovido - Quiz & Flashcards