Alla inlägg den 7 april 2008

Av Helené Gidhammar - 7 april 2008 18:55

Som sagt, i dag var de första besöket hos barnmorskan sedan vi var på UL :) Hon är så otroligt härlig, så jag vill bara ta med hon hem! Både jag o Roger älskar hon, hon är superduper! Fick veta i dag att hon har semester när vi ska på våra sista koller :/ Skit tråkigt, kommer få en ny barnmorska då. Men de ska nog gå de med..
Tog blodtrycket, som inte var allt för bra 168/78 men de trodde hon berodde på att jag hade lågt järnvärde.. Så de var kroppens sätt att kompensera. Så Roger fick åka på apteket efter vi var klar där o köpa järntabletter åt mej.. Ska äta två om dagen första två veckorna o efter de en om dagen. Annars var de bara bra med bäbisen, hon lyssna på hjärtljuden som låg på 140 :) Så de var lite mindre än sist, då låg dom på 148! Hicka hade bäbisen oxå, hörde de när vi fick lyssna på hjärtljuden :) Super mysigt! Sedan mätte hon magen o jag låg precis på kurvan som jag skulle, vilket kändes skönt!
Hon pratade lite om föräldragruppen oxå :) Som känns jätte spännande! Frågade hur gamla alla var, då jag trodde att jag skulle vara yngst. Men de var två till 87:or o en 85:a sedan var de lite äldre oxå :) Men de ska bli hur kul som hällst! Bäst är att alla bor i samma område, så jag hoppas de finns nån man kan umgås med ;) Så första träffen är nu den 28 klockan 09:00, Längtra så! Efter de är de tre träffar till. Bästa är att Roger kommer vara med på alla :) Den sista kunde han igentligen inte gå på, men han ska fixa till de så han kan gå. Underbart!
Sedan berömde hon Roger ett antal gånger oxå, att han kommer bli en jätte bra pappa, som följer med på allt även fats han jobbar natt o hällst vill sova :) Hon är så rolig! Och jag har verkligen världens bästa vid min sida, han kommer bli världens bästa pappa, var så säker :)
Efter de åkte vi på Coop så jag kunde köpa lunch o direkt på skolan, kom mitt i lektionen o fattade noll. Företagsekonomi o Balsnsräkning, så där satt jag som ett frågetäcken! Men efter ett tag tyckte jag att jag fatta, men de gick fort bort ;)
Nu har jag precis slängt i hop matlåda, blev spagetti som vart kvar från middagen i dag o skinksås, hoppas att de är ätbart i morron! Roger är o jobbar, som vanligt är de skit väder när han ska ut o jobba.. Men nu har de iaf slutat snöa, så jag hoppas de håller sej så!
Själv ska jag ta mej lite glass o läsa en tidning, en mammatiding ;) Läser inge annat nu, haha!

Roger <3

Ovido - Quiz & Flashcards