Alla inlägg under april 2008

Mys

Av Helené Gidhammar - 25 april 2008 23:28

I går var de en kanon dag :) Var ute nästan hela dagen, byggde tillomed en bro jag o mamma! Hur duktiga sm hällst :) Efter de for vi o lyxa till de med en mjukglass i Fränsta :) Sedan skulle jag igentligen till Tove, men vi for på fotboll i stället, men Tove o Lina hänka på :) Skit kul! Matchen förlorade dom, men trevligt hade vi!
O i dag har jag o pappa haft en hel dag tillsammans nästan, vi var till Ånge o tvätta bilen, handla o köpte en kläning till mej :) Pappa som fick bestämma, de blev super bra! Så de ska jag ha på dopet i morron, mammas syster har ju fått en pojke som ska döpas i morron. En Walle :) På ett sätt ska de bli jätte kul, men på ett annat sätt känns de bara konstigt.. Tror int ejag har träffat min morfar på 10 år, så de känns lite små knasigt. Men de får vi ta i morron!
Efter Ånge trippen for vi häm o gjorde äggmackor o mummsa i soss :) Sedan städa vi, skjutsa Lojsan till tåget o laga mat. Lagomt tills mamma o Martin kom hem, så vi käkade ute i solen :) Efter de fortsatte vi med ute arbete, kratta o älda löv, snickra klart bron o en massa annat :)
Vid halv 7 ungefär traska jag till Annelie, där var Tove o Maria o tjejkvällen väntade :) Skulle kika på Såska de låta o speoa spel, men de blev inte bara tjejer ;) men de var took trevligt ändå! Så jag har precis kommit hem, hadde lätt kunnat stanna ett tag till men jag ska du upp i morron så de var lika bra att gå hem. Så de ska v göra om :) Trevligt trevligt!
Nej, nu okar jag inte skriva mer på de hära jävla skit tangentbordet, tatch knappar o mina långa naglar kommer inte överräns ;) haha! Men de är ju en dag i morron oxå..

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 24 april 2008 22:16

Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen.

Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.

Av Helené Gidhammar - 23 april 2008 11:31

Kom hem tidigare än jag trott i dag :) Skönt! Kom bara dit o hämtade tentan o surra lite skit med Sara, sedan for jag hem. Så jag har redan hunnit vare hemma ett tag :) Roger snarkar fortfarande, tror inte änns att han hörde mej när jag kom hem. Ganska skönt att han sover djupt så man kan dona på med vad man vill utan att man stör han!
Men nu ska jag läsa tidningen o lösa sudoku, sedan får vi se vad som händer. Ska iaf packa väskan, ska ju åka hem till mamma o pappa i dag :) Underbart!

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 23 april 2008 06:38

I går var de 139 stycken som läste min blogg o ett par ynka kommentarer ;) haha!


Just nu sitter jag med en ansiktsmask :) Så här tidigt på morronen, jag är ju igentligen knäpp! Men jag kliver upp varje morron då Roger kommer hem, så fikar vi tillsammans o har de underbart mysigt :) Uppvaknandet är de bästa, då får man en puss på kinden o en fantastisk kram, lite små prat i sängen o sedan äre frukost som gäller för magen kurrar ;)
Ska snart hoppa in i duschen o bli lite piggare, är seg som bara den. Tur att de är sol ute!
Mamma ringde i går kväll o ville att jag skulle komma hem, nu när dom har ledig vecka o allt. Så i dag kommer dom o hämtar mej :) Melker skulle på sjukhuset vid 2 så efter de kanske. Myspys! Men innan ska jag på skolan o hämta hemtentan som vi ska få i dag, Marknadsföring :/ Känns jobbigt.. Men efter jag hämtat den så är jag ju ledig, så då ska jag hem o hoppa ner i sängen brevid min älskade i ställe för :)
Men nu har min ansiktsmask torkat helt, så nu ska den bort o jag in i duschen, så jag hinner med bussen!

Roger <3

Nu

Av Helené Gidhammar - 22 april 2008 20:37

 Nu är hon äntligen tillbaks :) Man blir bara så glad! 



Av Helené Gidhammar - 21 april 2008 18:44

I dag fick jag äntligen min mobil :) Jag är så nöjd! Iaf än så länge, haha. Men den är took snygg o verkar vara bra, så hoppas på de!
Annars i dag hare varit skolan o företagsekonomi heeeeela dagen, sjukt trött i huvudet nu! Jätte segt, men ett ont måste då vi har prov nu på Måndag o hemtenta efter de.. Får väl se hur de går!
Sedan kom min älskade o hämta mej i stan efter att han hade hämtat min telefon :) For på Ica o handla lite grann, min efter längtade kräm! Så de blev de till middag i dag, Roger hade Lappskojs kvar, som jag inte äter.. Så jag mummsa i mej kräm o hårdbrömackor med salamiost på :) Underbart! Efter de kika vi på film o jag somna.. Roger har nästan nyss fare på jobbet o jag måste verkligen läsa boken som jag skulle ha gjort för ett par dagar sedan! Tur att vi ska prata om den i morron, så jag är inte försenad, om jag hinner läsa den i kväll då :) Tur att de är dåligt på tv:n.. Så, nu ska jag försöka konsentrera mej på boken!

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 20 april 2008 18:31

 Hittde de här i nån annans blogg o har man lite o göra så ;) haha


Nämn något som gjorde dig glad igår:

Roger, bara för att han är den han är!

Vad gjorde du kl 08 imorse?

Käka frukost med mormor.

Vad gjorde du för 15 min sedan?

Åt Physalis :)

Det sista du sa högt?

När ska du vakna, Roger ska snart åka o jobba nämligen.

Det senaste någon sa till dig:

Kvart i sju, Roger ska vakna då ;)

Vad har du druckit idag?

Vatten, O´boy & Mjölk i mängder

Vad var det senaste du åt?

Frrukt

Vad var det senaste du köpte?

En choklad kanske :)

Vad är det för färg på din ytterdörr? 

Brun

Vad är det för väder hos dig nu?

Mulet, men solen försöker tränga sej igenom :)

Godaste glassmaken?

Vanilj

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Självklart!

Sover du tungt?

Olika..

Drömmer du mardrömmar?

Ibalnd

Trivs du med ditt jobb?

Jobbar inte, jag pluggar

Favoritklädsel?

Mysbyxor o en ful tröja ;)

Favoritlåt just nu?

Radion funkar bra..

Vad ser du om du tittar till höger?

Halva hallen

Vad gör dig glad just nu?

Solen :)

Vad ska du göra härnäst?

Tömma diskmaskinen

Höger eller vänsterhänt?

Höger

Humör just nu?

Super nöjd

Favoritgodis?

Choklad

Kläder just nu?

Mysbyxor, linne & en allt för kort långärmad :) haha

Sommarplaner?

Bli tjock(are), njuta av sommaren, äta massa massa glass, bada o få en bäbis :)

Hur många kuddar sover du med? 

1

Spelar du något instrument?

Nej nej :)

Morgon eller nattmänniska?

Inget av dom :)

Vad är viktigast för dig?

Roger, familjen o knodden i magen!

Är du kittlig?

Ja

Snarkar du?

Nja, ibland säger Roger iaf :)

Stjärntecken?

Skorpion

Äckligaste insektenen? 

Maskar & maggot

Stökigt eller välstädat?

Städat

Längtar du mest efter just nu? 

Att sommaren ska komma o att vi ska bli tre :)

Av Helené Gidhammar - 20 april 2008 17:43

Våra godingar, på deras älsklings plats. Lite trångt o måsta dela stol med båda ;)

Ovido - Quiz & Flashcards