Alla inlägg den 6 oktober 2008

Sol

Av Helené Gidhammar - 6 oktober 2008 20:21

I dag har solen tittat fram :) Helt underbart! Så lite före 11 klädde vi på oss jag o Elton för att ta en tur med vagnen! Elton tvär somna i vagnen, som en klubbad säl! Var super skönt ute dessutom, jätte varmt :) Tog en sväng, sedan hamna vi på Ica. Handla lite mjölk o en fusk paj, sån på tv reklamen!
Elton sov så gott i vagnen så jag kunde bara inte gå in med han, så vi satte oss på en bänk. Eller jag, Elton låg såklart kvar o sussa i vagnen! Tog en frukt o njöt av vädret. Fick ett sms av Anna oxå, lilltjejen fick tillslut heta Tuva :) Super gulligt! Så jag tog o ringde upp hon, blev massa bäbis prat så klart! Prata i över 40 minuter ;) Jätte kul o höra att allt hade gått bra o att dom mådde bra nu. Ska ta o åka dit nån dag o hälsa på :)

När vi kom in efter promenaden vid lite över ett, så sov Elton fortfarande :) Verkligen superduper med en mjuklift när han somnar i vagnen! Så han fortsatte sova i hallen ett tag, sedan vakan han för mat. Så vi la oss i sängen, somna båa två ;) O när vi vakna hade Roger kommit hem oxå! Så vi låg kvar o gosa ett tag, prata o busa :) Sedan klev vi upp för att äta lite mat, blev rester sedan i går, Lagnasette. Jätte gott o enkelt!
Efter de börja vi kika på en film, men den var värdelös så vi tog o bada Elton i stället :) Tog på han pyjamas för att han skulle sova, men de tyckte inte han.. Så vi klev upp igen, försökte med tutten o han somna faktist! Men, så fort jag la ner han, jo då vakna han.. Så klart! Hmm.. Tok unge :)
Så de var bara o sova ner han igen, men de gick han inte med på.. Så vi försökte med sängen o lite mat igen, funka bättre denna gång! Så nu ligger mina två prinsar i sängen o myser, snarkar gör dom säker oxå. Roger var skit trött :) Tänkte att jag skulle ta en dusch o sedan lägga mej i sängen med dom o kika på lite tv tills jag somna!

Annars i dag har jag ringt BVC, fick äntligen tag på dom! Så på Onsdag klockan halv 4 ska vi dit för o väga o mäta :) Ska bli kul o se vad han väger nu, var ju ändå 3 veckor sedan i morron vi var där.. Spännande :)
Sedan tog vi ju o gjorde fusk pajen o marsansås, mumsigt gott! O nu äre kvällen..

I morron får vi se om vi går på öppnaförskolan eller inte, har inte bestämt mej. Får se vad vädret säger först :)


                                                  
  Myser i soffan
                                            (För några dagar sedan)



                                         Sover sött hos mamma :)



                                     Super fint höst väder ute i dag!



                                           Elton snarkar i vagnen



                         Solen lyste, inga moln alls o super varmt :)



 Mamma satt på bänken o njöt av solen medans Elton sussa sött i vagnen :)






Av Helené Gidhammar - 6 oktober 2008 10:16



I dag fyller min farmor hela 67 år, Grattis :)

Dock kommer hom bli firad av oss på Fredag, med paket o allt! Ringde i dag iaf o sa grattis, hon blev super glad :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards