Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

I går

Av Helené Gidhammar - 4 oktober 2008 10:55



I går på dagen blev de en till slöar dag för mej o Elton ;) Eller nästan iaf.. Jag tog o satte Elton i bärslen, då han inte somnar nån annan stans än i min famn o vaknar direkt när jag lägger ner han.. Så vi tog o städa lite! Dammsuga, tömde diskmaskinen, ränsa på toa hyllan o plocka undan. Disken, toan o handfatet gjorde jag kvällen innan medans Elton o Roger slumra i sängen ;) Så skötb o få de gjort! Men mer än så blev de inte, Elton gillade inte bärselen efter ett tag, han somna inte där.. Hmm!
Efter de kom Roger hem, vi gjorde mat, kyckling o pasta. Sedan slängde vi in oss i Volvon o åkte på Ica, handla present åt Danne som fyllde år. Dålig fantasi, så de blev en tröja ;) haha! Köpte dessutom blöjor, bröva Libero nu. Vi hade fått en kupong, så vi måste ju testa iaf! Annars föredrar vi Pampers.
Sedan for vi raka vägen till Danne, som dessutom är gudfar åt Elton :) Fika, gosa o prata skit! Fick även med oss Danne hem, han o Roger skulle ta en Whiskeyo nån öl här hemma. Dom snacka skit i köket medans jag o Elton myste i soffan o kika på Doobidoo :) Underbart! Med ett glas cola o en kexchoklad, mmm!
Efter ett tag förflytta vi oss till sängen jag o Elton, han ville nämligen inte somna på soffan.. Men hans omna fort i sängen, som vanligt! Så jag o Roger skulle kika på film, men hitta ingen bra.. Så de sluta med att vi spela guitar hero i stället :)
Natten har varit skit jobbig! Elton har ätit heeeela tiden o knappt sovit alls.. Inte jag häller för den delen! Han har aldrig ätit som han gjorde i natt, han kom aldrig till ro o somna nångång.. Hua!
Så Roger tog han i morse, men jag sov bara en halvtimme. Elton börja grina då, så jag kunde inte somna om. Men jag kan lova att den halvtimmen var värd guld! Elton somna ganska fort efter att jag klivit upp, men han vakan som vanligt när vi la ner han i vagnen.. Då ligger han där med sina små blå o kikar o flinar :) haha, gofis!
Sedan blev de fruskost, dusch o på klädning. Då tog Elton o somna, när vi ska fara! Haha, de är typiskt :) Så gör han alltid! Så nu la vi han i vagnen o han sover faktist. Tok unge! Så nu väntar vi o fara till mormor tills han vaknar. Ska dit o måla köksluckorna, igen.. Hoppas på att de är sista gången nu så vi får ta hem dom snart!
Nää, nu får jag väl göra lite nytta här hemma medans lill prinsen sover då :)

 
 
ak

ak

4 oktober 2008 18:49

Kan förstå ifall det är jobbigt då han vill äta hela nätterna! Har ni provat ersättning? Neo vart tokmätt och sov jättebra då vi började med det! :-)

http://annaK.webblogg.se

 
ak

ak

4 oktober 2008 21:19

Okej. vad bra :-) Ja jag ammade bara 1 månad. Nu äter han välling en gång på morgonen, sen äter han gröt och vanlig mat. Att han är matglad är nästan milt sagt! :-)

http://annaK.webblogg.se

 
Nina

Nina

4 oktober 2008 22:10

haha ja jag vet, så himla typiskt. först sover dom inte på hela dan, sen somnar dom precis när man ska iväg nånstans...

http://thepioneer.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

5 oktober 2008 17:35

ja precis, det blev mest en plåga och man gruvade sig tills det var dags att amma igen. men jag saknar amningsmyset efteråt då dom nöjt ligger där i famnen och ler mot en.. blir inte riktigt samma sak med flaskan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards