Alla inlägg den 22 september 2008

Av Helené Gidhammar - 22 september 2008 20:27

Kvällen i går var enormt jobbig för Elton, han skrek konstant i över två timmar.. Inget funkar, inte bröstet, inte bärselen, inte tutten, ingenting verkligen! Han var helt utmattad, men till slut somna han iaf. Sedan sov han bra hela natten, som vanligt :) Men de ska bli så skönt när Roger inte jobbar nätter längre, för de är enormt jobbigt när inget man gör blir bra för lill prinsen! De tog så hårt i går att jag tillomed grina, flera gånger.. Men, jag har verkligen världens bästa sambo! Han uppmuntar mej hela tiden, talar verkligen om hur stolt han är över mej, hur bra jag fixar allt o hur mycket han älskar mej! Han är helt fantastisk, speciellt som pappa! Ta åt dej Roger ;)

I morse när Roger kom hem fixa vi lite fika, efter de såg vi klart på One tree hill avsnittet vi inte hann se i går :) Efter de somna Roger ganska fort, Elton däremot var lite svår flörtad ;) Men efter ett tag somna även vi!
Blev ett par extra timmar iaf, sedan tog jag o Elton o klädde på oss o gick ut med vagnen. Helt underbart väder! Dock var de så varmt så jag höll på dö, haha. Hade klätt på Elton lite för mycket oxå, så vi fick knäppa upp o ta bort filten, då blev de bra! Blev en tripp på 45 minuter i rask tackt, var helt slut när jag kom till Ica för att köpa mjölk ;) Var helt röd i ansiktet när vi kom hem, men när de väl är gjort så är de så himla skönt!
Efter de blev de en skvätt mat för Elton o sedan väckte vi pappa, han var fortfarande dödligt trött, men han fick så lov o kliva upp. Vi skulle ju få besök :) Therese med magen o Johan skulle ju komma!
Så vi städa o dona på här o vid fem kom besöket! Dom har nemligen varit på UL i dag :) Så himla kul o se bilderna o framför allt magen som växt som bara den sedan vi sågs sist! Helt otroligt, även fast jag vet hur dåligt jag mådde så längtar jag som faaan efter min mage! Dock ska vi inte ha en till bäbis, inte än iaf! Vill ha Elton för oss själva ett tag. Men jag saknar magen som bara den.. Super mysigt :) Men jag får växa med Therese i stället ;)
Fick dessutom veta vad som gömmer sej i Thereses mage, men de får hon avslöja själv först :) Super kul!

Efter att dom farit, dom for när Roger skulle o jobba, så la jag o Elton oss i sängen. Elton ville ha lite mat o mamma ville ha lite mys :) Så vi gosa ner oss i sängen! Men Elton ville bara ha lite mat sedan ville han upp igen, dock var han trött.. Så vi testa med tutten o gå runt o vagga lite, men de funka inte! Så vi gosa ett tag o sedan blev de lite mat till, då slockna han som en stock :) Så himla skönt för lillbubben! Annars har han ju varit grinig i flera kvällar nu, men i kväll vara han sitt vanliga Elton :) Ska inte hoppas för mycket nu, men han kanske är tillbaks dit nu! Håller tummarna för de.
Så nu ligger lill prinsen i sängen o myser, jag ska snart göra han sällskap, men blev kissnödig o törstig :) haha!

I morron ska jag o Elton med mormor o Gugge, kanske Gina (ska snart sms:a henne) hem till Ljunga på ljusparty hos mamma o pappa :) Ska bli skönt o komma hem, dock blir de ju bara en snabbis! Men vi ska dit till helgen oxå, pappa fyller ju år på Torsdag så vi ska fira han då! Men innan de ska vi till Rogers mormor o hälsa på, så hon får träffa prins Elton :)
Malin o Annelie ska på ljuspartyt i morron oxå, hoppas jag ;) Ska bli så kul o träffa dom! Malin var de took länge sedan jag träffa, hon har dessutom inte träffat Elton. O de måste hon göra eller Elton måste träffa hon, en av mammas äldsta kompisar kan man inte missa! :)
På dan får vi se vad vi hittar på, blir nog inte allt för mycket. Är vädret bra kanske vi tar en tur med vagnen iaf!


                                            Morron mys med pappa :)
            

                 Sover äntligen hos mamma efter en hel dag utan sömn!
                                            
(Några dagar sedan)
            


                                Två underbaringar - Therese & Elton :)
                                       (Kolla minen på Elton, haha)

                

                              Mys i sängen efter lite mat nu ikväll!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards