Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Uppdatering

Av Helené Gidhammar - 29 september 2008 21:19

Nu ska jag äntligen uppdatera, Prins Elton sover o jag är inte allt för trött ;) Så jag måste passa på nu!

I Tisdags drog jag, Elton, gammelmormor o Gugge hem till mamma o pappa för Ljusparty :) Super mysigt som vanligt!
Dessutom kom Malin, hur hunderbart som hällst o träffa hon. Ännu roligare var att hon äntligen fick träffa Elton :) Jätte kul! Vi snacka skit hela kvällen, någe ljus kikande blev de inte för oss häller.. Haha! Men jag beställde en doft grej till toan iaf, luktar super gott!
Kom hem ganska sent, Elton vägra somna i bilen så han somna ganska snabbt när vi kom hem, vilket var skönt för de trodde jag inte! Han brukar vara svår sövd när han sovit dåligt på dagen.. Men inte då :)

I Onsdags kommer jag inte i håg vad vi gjorde.. Bra gjort ;)

I Torsdags kom iaf mamma o farmor till stan, så Roger skjutsa med o Elton till Birsta där vi mötte upp dom. Roger skulle skruva med bilen så han lämna av oss bara. Vi strosa runt på Birsta City ett tag innan morbror Martin kom, då tog vi o käka! Blev en kall pizza för mej, Elton ville nämligen oxå ha mat! Så de var bara till o hala fram bröstet vid bordet ;) Tur att vi var ganska ensama där, mej gör de inget men omgivningen kanske, haha!
Efter ett tag kom även Gina dit. Hitta ett par byxor o en body till Elton, hårfärg till mej. Sedan hitta vi inge mera..
När vi var klar kom även Roger dit. Men han kom bara för att hämta mej, Elton, Martin o Gina. Vi skulle nämligen o kika på hockey hos mormor :) Så vi for raka vägen dit! Elton fick mat i sängen o somna ganska snabbt, sedan blev de fika o hockey tittande för oss. När vi kom hem stupa vi direkt i sängen alla tre!

I Fredags tog vi sovmorron o tog de lugnt bara! Sedan klädde vi på oss o for även då till Birsta ;) haha! Men vi hade inte hittat nått åt pappa som fyllde år i Torsdags. Så vi åkte på paket jackt! Tog först en fika med faster Marith på Charm, mysigt :)
Till slut hitta vi iaf en tröja till pappa, blev super bra! När vi var klar på Birsta City åkte vi på Ica o handla. Skippade chipsen o köpte frallor, brie ost, vindruvor o massa annat gott! Så de avnjöt vi till Dobbidoo i soffan alla tre :) Myspys! Medans vi myste i soffan slängde jag i färg i håret, men inte den jag köpte i Torsdags, för när jag kom hem o skulle färga håret. Då ser jag att jag köpt toning?! Hmm, kul! Jag som sett fram i mot o färga håret.. Men jag köpte riktig färg när vi var på Ica, så jag fick lite färg i håret ändå :)
 Lite senare kom farbror Marcus o hans tjej, kika lite på tv, gosa med Elton o lite guitar hero, så klart! Jag o Elton förflyttade oss till sängen vi, Elton somna aldrig på soffan. Så jag gav upp o kröp ner med han i stället :) Roger kom bara efter ett litet tag han oxå, med bilar o en film :) Så vi myste i sängen i stället! Somna sent, ända dagen vi ska ställa väckarklockan, då är vi vaken länge?! Annars somnar vi så fort vi lägger huvudena på kuddarna, haha! Men vi vakna före klockan ändå..

Så på Lördagen klev vi upp tidigt, men vi hann med lite morron mys i sängen innan de!
Jag stekte kyckligen vi hade glömt o gjort o slängde den i frysen, fixa disken o plocka undan. Sedan ville Elton ha mat, så Roger fick fortsätta med dammsugningen! Sedan klädde vi på oss o packa in oss i Volvon för att möta upp Rogers mamma Ulla, Åke o faster Marith! Vi skulle nämligen o hälsa på Rogers mormor i Sollefteå :) Resan gick skit bra, Elton sov hela vägen! Vakna till när vi väl var framme :) Käkade en skvätt mat, gosa med allihopa o sedans omna han om igen när vi for ut på stan! Mamma o pappas duktiga pojke :) Vi va o fyndade en massa grejer, gardiner till sovrummet bland annat! Efter de for vi o käka :) Sedan packa vi in oss i bilen igen, för att fara hem till Ljunga o fira pappsen! Elton sov hela vägen hem dit oxå, så han sov hela dagen :) Mina bröst var hårda som sten o stora som ballonger efter den dagen kan jag lova!
Väl hos mamma o pappa skulle vi grilla, men vi fick aldrig i gång grillen så vi fick grilla i ugnen i stället ;) haha! Men de blev super gott ändå :)
På kvällen kika vi på hemmafilmer hela kvällen, de var lääääänge sedan jag skratta så mycket :) haha! Värst var när jag o Annelie var i Stockholm med våra mammor o kika på Spice Girls, fy faaan hur jag såg ut! Sänk att mamam släppte ut mej så, haha. Men de var hur kul som hällst o se :) Näst värst var mammas alla olika frillor, efter de kom farmors frillor ;) Sötast var ändå Melker! Elton är på pricken lik han, helt otroligt. Alla miner, alla ljud, allt är precis som Melker! Snuskigt lik :) Så nu håller jag på att övertala pappa Roger om att Elton ska få spara långt hår! Gud så underbart sött :)
Elton hade en toppen natt då iaf, han somna vid 8 halv 9, sov till 12, vakna inte förrän 4?!?! Då ville han ha mat o mina bröst var sprängfyllda, han brukar ju vanligt vis äta varannan timme eller oftare på nätterna :) Blev helt paff då han sovit så länge! Sedan åt han vid halv 7 o klockan 8 gick vi upp med mormor o kika på tv :)

Söndagen spendera vi mest hos mamma o pappa, käka middag där o när Martin kika klart på fotboll for vi hemöver! Lämna av Martin o Gina, for raka vägen hem. Elton var dunder hungrig :) Så han fick lite mat, sedan fick vi besök av gudmor Ulrika! Trevligt :) Prata skit o gosa med Elton!
När Roger for på jobbet o Ulrika farit hem så la vi oss o myste i sängen jag o Elton, somna ganska fort!

I dag har vi varit hemma hela dagen, vi har inte änns gått utan för dörren! Hua.. Men de har ändå inte varit toppen väder i dag..
Så vi tog en inne dag, bada Elton o slappat! Eltons första bad utan skrik :) Han tyckte tillomed att de var skönt! Så vi tror att vi haft för kallt vatten förut, för nu gick de hur bra som hällst när vi tog varmare vatten! Jätte skönt att han tycker om de nu, förtut har vi pinat oss igenom de med en massa massa skrik.. Hua!
Roger har varit på kurs/utbildning för sitt nya jobb oxå. Han gör ju sista natten i natt, sedan börjar han med de nya jobbet på Onsdag :) Underbart! De ska bli så skönt o få ha han hemma hela kvällarna o nätterna.
Dessutom fick han veta att han kommer jobba 2 veckor kvällar o 4 veckor dagar, så de kommer bli prima :) Hur som kommer han alltid att sova hemma iaf! Woho :)
Nu ligger Elton o sover, Roger är som sagt o jobba sista natten o jag njuter av en iskall coca cola! Har dessutom fått min första chokladkaka sedan Elton kom i dag av Roger ;) Fick en geisha, men har bara vågat ätit tre rader! Men den var så god :) Mmm!

I dag är Elton 2 månader :) Helt otroligt vad fort tiden går! Ändå känns de som att han alltid har varit här hos oss, vår älskade lilla prins!

Ska kika om de är nått bra på tv snart, men först kommer de lite bilder :)


                                    Malin & Elton




                             Så här såg jag ut innan jag färga håret, hua!



                               Så här blev resultatet, superduper nöjd!
                                   (Dock väääääligt dålig bild, haha)



            Pappa & Elton myste i sängen innan vi for till Sollefteå



Elton i bilen påväg till pappa Rogers mormor, sömntuta :)



Jag i bilen påväg till Sollefteå, ny hårfärg o ny halsduk ;)



                                       Elton & Rogers mormor Eijla



                                    Prins Elton!




           Mys med mormor innan sovning ute i vagnen




                         Morbror Melker & Elton



                                            Moster Louise & Elton



                    Världens bästa morfar & Elton



                        Mamma & Elton, sovdags!



                        Nakenkort innan badet :)





                                                 Mys i badet :)
              

                                                Världens sötaste!




     Äntligen är lådorna med handtag på plats, Woho! 
      


                                            Eltons nyköpta kläder :)






 
 
Ingen bild

Vilda TIger

30 september 2008 14:12

Jag tror du har de vackraste ögonen jag har sett! Wow! Och Elton är ju supersöt som vanligt. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards