Alla inlägg den 7 november 2008

Av Helené Gidhammar - 7 november 2008 10:21



Justja, vi beställde foton förra veckan, på Söndagen eller Måndagen. Tyckte att de var så konstigt att dom aldrig kom nångång, de skulle ju bara ta högst tre dagar!
Tillslut klämde Roger ur sej att han hade fått en avi på ett paket som låg på Ica Maxi :) Jag mitt ljushuvud trodde direkt attde var kortetn. Vilket de visa sej att de var :) Woho!
De var bara de att de var för många kort, så packetet eller vad man nu ska kalla de, var för tjockt :) haha! Så de kom inte in genom postlådan på dörren.. Took! Men så kan de blir när man framkallar 270 kort ;) Ändå är de bara från de att Elton fötts, haha! Blev iaf super fina kort, allihopa :) Jag älskar verkligen kort! Så nu måste vi bara köpa album som passar dom, Roger mätte ju fel ;) Igen.. Jaja, de gör inget! :)

Av Helené Gidhammar - 7 november 2008 09:55



I går var de en superduper dag :) Vi hade så trevligt jag o Elton!

Dagen börja med en underbar sovmorron :) Woho! Elton sov ända till nio då, han som brukar vakna halv 8, varje dag! De slår aldrig fel, förutom i går då :) haha! Jag som tillomed vakna före han!
Sedan somna han i vagnen ett tag, en timme.. Så jag hann aldrig städa, hmm! Hann bara diska undan de lilla som var, sedan blev de tyvärr inge mer.. Sedan vid 12 skicka Mari meddelande o fråga om hon kunde komma o självklart :) Alltid trevligt! Så hon kom en liten stund efter de. Så hon tog Elton så jag fick borsta tänderna o borsta håret :) Dock stog jag fortfarande i nerkräkna byxor med snor o diverse mojs på ;) haha, men så är livet som småbarns mamma, underbart helt enkelt!
Efter bara ett litet tag ringer även Min, hon var redan här då :) haha! Så jag fortsatte o gå i mina rena kläder o var allmänt snygg, dom sa att dom inte brydde sej men jag tror dom ljuger! ;)
Vilket fall som hällst hade vi hur trevligt som hällst! Mias farmor hade bakat till hon, så Mia bjussa på muffins o saffrans skorpor, svin goa var dom! Jag stog för hemmagjord saft eller farmor kanske jag ska säga, jag har ju inte gjort den, haha!
Dom var kvar bra länge, tror dom åkte vid fyra eller nått. Roger hann iaf hem o träffa Mia innan hon skulle bege sej hem, dom har ju inte sätts på flera år dom :) Så de var kul! Vi bestämmde dessutom att ännu nästa helg ska Mia o pojkvännen hennes komm hit o hälsa på igen, trevligt trevligt! Har bara träffat han som hastigast en gång, på viskansparken tror jag tillomed de var, självklart inte i nyktert tillstånd ;)
Efter att dom fara så hann vi inte allt för myckte, Roger kila till tvättstugan o jag sövde ner Elton. Sedan vid 5 kom Malin :) Så när hon kom så åkte Roger o hämta mat från Max o hämta mobilen hos Martin o Gina, som han glömde där när vi vara o käka tacos där. Hatar när han är utan telefon!
Malin var kvar tills efter 7 nångång, Eltonsomna precis innan hon skulle fara ;) Sedan satte Elton i gång med sin vanliga kvällstjuring.. Han vill inte sova, inte vara vaken, är inte nöjd med nått, vill inte ha bröstet, inget alls funkar, som vanligt!
Men tillslut, kvart i 10 somna han vid bröstet i sängen med oss. Tok unge!
Sedan vakna han 23:20 för lite mat, efter de vakna inte förrän 03:00. Woho, jag trodde jag kollade fel på klockan :) Men icke sa nicke! Duktiga killen, de går ju framåt nu iaf! 04:45 vakna han nästa gång även 06:15 sedan vakna vi för dagen 08:15 :) Så han gick ifrån vanligheterna i dag oxå, vakna 45 minuter senare än vanligt! Ingen är gladare än mamma för de :) Underbart! Så vi har faktist haft en jätte bra natt, för o vara oss då!

Nu sover Elton i vagnen, han somna 20 i 10 så jag hoppas han sover ett tag till så jag hinner vika in tvätten som Roger fixa i går :) Annars tänker jag nog inte göra många knop i dag, känner mej inte på humör för nått alls i dag.. Men de kommer fler dagar ;)

Nu ska jag lägga upp lite bilder sedan i går i bilddagboken innan jag viker tvätt :)

Ovido - Quiz & Flashcards