Alla inlägg den 21 november 2008

Bil

Av Helené Gidhammar - 21 november 2008 15:29



I dag har vi varit o kikat på bil, igen.. Denna gång kika vi på en Opel, vi får väl se hur de blir med den.
Sedan var vi o handla åt Ulla, Eltons farmor. Som fyller år i dag, Grattis :) Efter de fixa vi ett grattis kort på Birsta, hittade även gardiner till vardagsrummet. Gråa med tomtar på o helröda, kommer bli super fint! Efter de var vi o åt på kina, super gott!
När vi käkat klart for i o provkörde bilen, dom var tvungen o byta till vinter däck innan vi kunde provköra den.. Tog en tur, sedan for vi hem. Roger skulle ju o jobba. Mormor kom även in i fika då Roger for på jobbet :) Hon hade köpt med sej bröd o kallkon, så blev de kaffe/te till de. Mysigt!

                                Även att jag har världens bästa mormor!
Var tvungen o grina en skvätt i dag oxå, berätta exakt för mormor hur allt känns. Så hon ställer upp bara jag frågar, hon skulle tillomed ta ledigt på jobbet om jag så ville :) Hon är underbar!
Dock är ju jag så himla envis/dum så när jag får chansen så tar jag den inte.. Dom brukar ju säga: Är huvudet dumt får kroppen lida, helt sant!

Natten har varit förjävlig, Elton har snuttat mer än nånsin o inte alls velat komma till ro! Så vi har haft en skit natt..
Jag har påsar under ögonen o är helt svart runt ögonen, känner mej så snygg så!

Har precis pumpat ur mjölk, fick ur 125 så ikväll ska vi blanda ersättning o bröstmjölk. Får se om han godtar de eller inte, vi håller alla tummar o tår iaf!

Just nu sover prinsen i vagnen brevid mej :) Roger är ju o jobbar, skit tråkigt då de är fredag.. Jag sitter i morronrock o ska inte göra ett skit, jag är inte på humör för nått annat än gosa ner mej i soffan o bara slappa! Elton lär nog vakna för mat snart, så de är ingen ide o somna :) Men nästa gång han ska sova, ska vi gosa ner oss i sängen o sova båda två. Längtar!


                                         Världen finaste Elton!



            



Ovido - Quiz & Flashcards