Alla inlägg den 11 november 2008

Av Helené Gidhammar - 11 november 2008 20:11



Helt otroligt! Elton somna precis i vagnen, dock har jag vaggat han i snart en halv timme, sitter fortfarande o vaggar han med ena handen. Vagnen är magisk, Elton som aldrig brukar somna i den förutom när vi är ute o går!

Så nu äre pekfingervalsen som gäller ;) Men de funkar de med, tar bara lite längre tid..

Tror inte att han somna för natten egentligen, men somna han nu är de alltid lättare o få han o somna i sängen sedan, med bröstet i munnen o mamma som är varm o gosig ;)

Själv tänkte jag kolla om de är nått bra på tv, vilket jag inte tror de är.. Tråkigt! Önska Roger var hemma så man fick lite sällskap :)



               Elton med pappa innan han skulle o få 3 månaders sprutan!



               


Av Helené Gidhammar - 11 november 2008 18:50



Sova vill inte Elton, iaf inte själv.. Hos mamma eller pappa, mamma gäller de ikväll då bara jag är hemma. Men inte i sängen, inte i vagnen, inte i soffan, ingen stans är bra förutom i famnen.. Tänkte försöka få han o somna tidigare i kväll, så jag gav han mat i sängen. Men inte då! Nej nej, de går ju bara inte o somna tidigt. Så nu ligger han på golvet på fällen han fick av gammelmormor o kika på tv :) Haha, min lilla filur!


                      Prins Elton är halvnaken, med mössa :) haha!

   

Av Helené Gidhammar - 11 november 2008 15:29



               Mammas lilla budda (mormors smeknamn på Elton, haha)



             








Av Helené Gidhammar - 11 november 2008 15:23



Nu har jag o Elton nästan precis kommit hem från Stor & Liten :) De var sådär i dag, jag vet inte.. Men jag kände när vi var där att jag egentligen lika gärna kunna stannat hemma! Nu är de gjort iaf :)
Elton sover i vagnen i hallen fortfarande. Jag ska se om jag kan få i mej nått o äta, är egentligen inte hungrig, utan bara sugen ;)
Justja, Jag har ju gått ner 2 kilo till. Så nu har jag "bara" 3 kilo kvar :) Woho! Så snart har jag nästan gått ner 30 kilo, om inte mer.. Tookigt! Så som jag äter så trodde jag aldrig att jag skulle gå ner dom kilona! Känns förjävla skönt kan jag lova!
Dock har jag många kilo kvar tills jag är "nöjd", fast de är inte kilona jag kollar på, utan hur jag mår o trivs med mej själv! Just nu känns de rätt okej ändå, jag födde ju ändå barn för "bara" 3½ månad sedan.. Men snart är de andra bullar ;)


                                         Elton sover hos Louise 


              

Mat

Av Helené Gidhammar - 11 november 2008 11:29



Nu ska vi snart käka lite lunch/middag jag o Roger. Roger står vi spisen o görs fiskpinnar o kokar pärer :) Ska bli mums! Dock använde jag gräddfilen till tofiskröran i går, så de blir ingen sås.. Men de får funka bra de med :)

Natten i natt gick hur bra som hällst, iaf när Elton tillslut gav mej sej o somna! Pappa Roger, den ängeln, tog Elton o fick han somna :) Så skönt! Men klockan hann nog slå halv 12 innan de hända, jag var helt slut!
Men då sov han till 01:30, vakna för lite mat o somna ända till 7 i morse :) Woho! Sedan sov han till halv 10, vakna till en jätte snabbis för mat mellan där, men de är lätt den bästa natten på länge! Om inte den bästa tillomed :) Mammas duktiga pojke!

Så medans Elton sov så kika jag på sista halvtimmen på Vakna med The Voice :) Dom är ju inte klok! Dom är så himla roliga :)
Roger han var redan på bilfirman o prata med chefen om våran bil, låter som att de kanske ordnar sej. Men vi ska inte ropa hej än! Han skulle återkomma senare i dag iaf..
När Roger kom hem hoppa jag o Elton in i duschen. Båda behövde verkligen en rengöring! Elton hann knappt få på sej kläderna innan han somna, så han sover ute i vagnen nu :)
Vid 12 kommer Maria o Casper förbi, för då ska vi på öppna förskolan med dom! Ska bli trevligt :)
Sedan får vi se vad som händer i dag.. Roger jobbar ju som sagt eftermiddag denhära veckan. Så jag o Elton är ensama vi, men de funkar de med :)
Nu ska jag smörja in ansiktet, borsta håret o kanske tillomed ta på mej lite mascara ;) Lyx! Bjuder på en bild först oxå :)


       Elton i bilen påväg hem från Melkers kalas i Söndags, sötmupp! :)



              

  

Ovido - Quiz & Flashcards