Alla inlägg den 12 november 2008

Av Helené Gidhammar - 12 november 2008 12:29



Undra om man kan få en deprission så här 3½ månad efter man fött barn?
I så fall har jag de.. Helt sjukt! Jag har grinat konstant från i går eftermiddag/kväll. Jag känner mej värdelös som mamma, som sambo, som människa! Jag fattar inte vad de är.. Jag grinar o tycker allt är pest o pina om vart annat! Jag älskar Elton o Roger över allt annat på denna jord, ni får absolut inte tro annat! O de vet dom om att jag gör.
Men, jag orkar bara inte, ingenting orkar jag!
Elton vägrade somna i går, han somna till en snabbis i vagnen. Försökte sedan i sängen med mat, men nej då! Han vägrade. Han var missnöjd med allt! Så lagomt tills Roger kom hem hade jag nästan brytit ihop totalt.. Elton låg i vagnen o grät, medans jag med tårarna rinnande, försökte få han o somna! Roger, den ängeln, tog Elton i sina armar o fick han somna! Helt otroligt. Där hade jag försökt sedan klockan sju med samma sak, sedan kommer han hem, Elton flina glatt till pappa o somna i hans famn! Fy, jag kände mej som världens sämsta.. Jag satt o böla medans ska jag oxå tillägga! Roger trösta både mej o Elton, samtidigt. O jag klara inte änns en..
De var lätt den värsta dagen hittills sedan Elton kom, inte för han men för mej! Jag vet inte vad jag ska ta mej till, för såhär kan jag inte må. Jag grinar ju bara jag skriver! Fy fan för tårar, jag orkar inte grina mer. Fattar inte änns att jag har några kvar..


Ovido - Quiz & Flashcards