Alla inlägg den 10 november 2008

Av Helené Gidhammar - 10 november 2008 23:01



Visst, Elton sov tills för 15 minuter sedan! Då vakna han, la mej i sängen för att han skulle få mat o somna. Haha, jaja! De tyckte inte han.. Så nu är han vaken. O jag känner att jag har inget tålamod i kväll, är trött så jag snart somnar ståend.. Nää, jag är helt slut i kolan i kväll!

Nu byter Roger blöja på han, får väl se hur de går med nattningen nu..


Av Helené Gidhammar - 10 november 2008 22:18



Nu sover äntligen prins Elton! Han har varit så tjurig i kväll, inte alls velat sova, utan bara flörta mej mamma ;) Hmm, tokunge!
Men tillslut, i vagnen av alla ställen, somna han! Han som inte bruka somna i vagnen inne.. Men i kväll så :) Duktiga pojke!
Roger är hemma han oxå, kom för ett tag sedan. Han sitter o renskriver de han skrev på jobbet i dag, så han vet vart han ska köra när han ska ha kvällarna själv :) Han hade skrivit i dag så han blev åksjuk o tvungen o spy, haha min tok till älskling :)

I kväll har jag pratat med Annelie i telefon i över en timme :) Hur kul som hällst! Vi prata o prata oavbrutet! Så himla kul o kunna prata med nån så, som förstår allt. Självklart prata vi mest om barn, som ni kanske räkna ut ;) Blev lite förlossning där ett tag oxå, men Eddie började vakna så vi var tvungen o avsluta samtalet :)

Annars har de inte hänt så mycket mer sedan jag skrev sist.. Jag o Elton somna en sanbbis på soffan efter att han fått en skvätt mat :) Super mysigt! Nu ska jag slänga mej i soffan ett tag innan vi ska sova!

Har dessutom hunnit laggt upp bilder - http://misshelene.bilddagboken.se

Av Helené Gidhammar - 10 november 2008 15:40



Har nyss slängt i mej dagens middag, de blev en ost/skink paj som är köpt på Ica ;) haha!
Men Roger jobbar eftermiddag/kväll eller vad man nu ska kalla de.. O jag hatar äta själv, oftast äter jag inte alls. Så de var ändå bra gjort av mej :) Blev en paj, tomater, rödlök o fetaost med oliver, de var verkligen super gott!

Elton vägrade somna förut.. Eller han somna i min famn men så fort jag la ner han så vakna han, hmm! Så då tog vi på oss kläderna o gick ut med vagen i stället. Hann nästan bara ut så regna de, men jag hittade inte regnskyddet :/ Men, de fick inte stoppa oss inte. Vi fortsatte traska ändå. Elton låg ju ändå ner bäddad o tog inta alls skada av regnet, han sussa så sött så ;) Dock blev mamma kall o blöt, men vad spela de för roll då Elton somna :) De var ändå skönt o komma ut!
Så vi tog en rask promenad o kila på Ica, där jag inhandlade middagen ;) Nu har jag precis tänt en massa ljus då de är så mörkt ute. Älskar verkligen när de börja bli de så man får tända ljus :) Myspys!
Elton sover fortfarande i vagnen han, ute i hallen :) Hoppas han sover ett tag till, han har ju bara sovit en gång i dag..

Annars i dag har vi inte gjort mycket. Jag o Roger har rensat ur bokhyllan, kastat en massa skit o ställt om filmerna, dom fick inte plats längre ;) Men de blev super bra!
Sedan har jag dammsugat, har nog inte gjort de på en vecka säkert. O med 2 katter så var de drakar till damm i hörnen! Hua.. Men nu är de rent o fint :) Ska ta sovrummet i morron, ska nog tillomed dammtorka då.
Mer än så blir de inte i dag. Roger jobba ända till 10 i kväll, så jag o Elton får mysa själv med tända ljus. Har dessutom köpt choklad, Mint krokant, min nya favorit! :) Mmm, den är så god. Kan äta ihjäl mej!
Nää, nu ska jag passa på o kissa innan Elton vaknar o vill ha mat ;)

Ovido - Quiz & Flashcards