Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Helené Gidhammar - 29 augusti 2008 20:37



                  I dag är lill prinsen precis 1 månad, helt otroligt :)



Av Helené Gidhammar - 29 augusti 2008 19:37

Japp, i dag har vi haft fullt upp sedan vi klev upp :) Klev upp vid halv 10 eller jag, Roger hade redan klivit upp o duschat, dessutom somnat i duschen ;) haha, bra gjort! Innan jag hoppa in i duschen ringde jag Folksam o skulle försäkra mej o Elton, sluta med att lill prinsen fick en försäkring men inte jag :) Men vi ska dit på Onsdag på information om försäkringar o se till så vi får precis de vi behöver :) Superduper! När de var klart skynda jag mej in i duschen, Elton blev nämligen hungrig mitt i mammas dusch! Så de blev en snabb dusch o efter de en snabb matning för Elton, klockan bara sprang i väg.. Så vi blev tillomed lite sena tll BVC ;) Men, dom vet ju att man har smår barn o att de inte alltid blir som man tänkt sej!
Prinsen hade iaf gåt tupp bra, nu väger han 4290 o är 55½ cm lång. Han äter ju fortfarande som en took :)
Efter att vi var klar där for vi till en kompis till Roger, Roger sprang in en snabbis medans Elton fick lite mat i bilen :)
Sedan brumma vi hem för en väldigt sen frukost, Elton sov hela tiden han, så när frukosten var klar for vi till Birsta :)
Där strosa vi runt hela dagen! Fixa dop present till Alvin, vi ska ju på dop nästa Lördag :) Köpte en amningsbh till mej, amningslinne, amningstopp, ett vitt linne som jag ska ha när vi ska o fotta oss på Måndag, tre tröjor till Roger, en barnvakt, ansikts kräm o lite annat smått o gott :)
Elton fixade Birsta galant, han sov i vagnen nästan hela tiden! Han åt två gånger bara, efter maten låg han vaken i vagen o kika på allt som hände :) Efter de for vi på McDonalds o köpte med oss mat hem, Elton blev dock inte så glad.. Så när vi kom hem slängde jag i mej maten så han kunde få mat ;) Lill prinsen! Så vi somna en snabbis i sängen vi två medans Roger for på Ica :) Elton sover fortfarande han!
När jag klev upp fixa vi ordning i sovrummet, vek lite kläder o tog undan en massa. Super skönt :)
O nu har jag satt mej här, Roger ligger i soffan där jag snart oxå ska ligga! I kväll blir de mys för oss tre, underbart!

                                             Lite arg efter maten :)



                                I vagnen på Birsta City efter maten :)
                                               
(Vilken min, haha)


     
                          Sitter i bilden påväg hem från Birsta City



                                  I går fick vi skylten till vagnen :)




                          Jag har verkligen världens 2 bästa pojkar :)

Ovido - Quiz & Flashcards