Alla inlägg under maj 2008

Av Helené Gidhammar - 20 maj 2008 12:46

Melker till mamma när jag var på väg upp i trappen: Men mamma, har Helené fått större rumpa?


Haha, Schysst lillebror man har :) 


                  

Av Helené Gidhammar - 19 maj 2008 10:22

Nu ska jag slänga i mej lite frukost, efter de ska jag packa väskan o fara hem till mamma o pappa :) Underbart!
Roger han ligger i sängen o pratar med banken han ;) haha! Vi får väl se hur de blir, bil eller inte..
Annars får vi se vad som händer i dag, åker 12:55 från stan iaf så jag måste ju fara tidigare här i från :) Ska bli skönt o komma hem till familjen. Roger är ju ändå bara o jobba o när han är hemma sover han ju, inte så trevligt sälskap ;) Får se när jag ska fara hem hit igen, på Fredag kommer iaf Jenny Erland o Elay, så då måste jag vara hemma!
Men nu kurrar magen utan bara den..

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 18 maj 2008 19:50

I går tog vi sovmorron ganska länge, låg kvar i sängen o prata :) Efter de slängde jag i mej lite frukost, till Birsta o mötte mormor, på Biltema åt pappsen som skulle ha nått till BMW:n o efter de for vi till Therese o Johan :) Lite kaffe o massa skit snack!
Fick med oss dom hem oxå :) Så vi var på bolaget innan vi for hem, där vänta Danne. Hungrig som bara den var vi, så vi beställde pizza o gotta till oss utan bara den!
Kvällen spendera vi i soffan med SingStar, chips o massa prat :) Alltid lika trevligt med dom!

                                  


Kvällen blev inte allt för lång, vid halv elva tror jag dom åkte hem o jag o Roger fortsatte sjunga ;) Jag vann, så klart! haha, Roger kallar de för ett tjejspel.. Hmm! Undra varför?
Efter några förluster vill han inte spela mer, så vi slog av o la oss i soffan o prata. Prata i över 1½ timme, om allt, verkligen allt! Helt otroligt att man efter 5 år, fortfarnde har så mycket att prata om. Så mycket att dela med sej av, saker som vi inte änns vet om varandra! Saker som man i vardagen inte pratar om.. Älskar verkligen våra sånna stunder, får ut så himla mycket av dom. Känns helt underbart att Roger känner att han kan dela med sej av sina djupaste tankar o funderingar till mej! Sånt älskar jag :)
Efter vårat deeptalk så gick vi o la oss o sov, tog inte lång tid innan vi somna båda två!

Även i dag blev de sovmorron, alltid lika härligt :) Underbart o sova med Roger, hatar o sova själv! Fyra nätter i veckan är på took för mycket!
Efter frukosten så for Roger på bilfirman o hämtade V70 vi kikade på härromdagen, låna den för en provtur igen :) O vi är ännu mer än kär nu! Fixar allt sej med lånet, så blir vi nog Volvo ägare som de ser ut nu. Roger pratar knappt om nåe annat än bilen ;) Så han är fats! Visst, den är skit fin så vi får se hur de blir. Svar får vi nog i morron ;)
När provturen var över åkte vi hem o börja med maten, kyckling o potatisgratäng. Blev så sugen på de när mamma prata om de, var igentligen meningen att jag skulle hem till mamma o pappa i dag men då blev de strul så jag far nog i morron i stället, åker buss hem då :) Blir hemma över veckan, vet inte hur länge men de får vi se. Mamma o pappa är ju lediga hela veckan så!
Medans jag gjorde maten så tog Roger sej i kragen o satte upp våra fönserlampor i köket, koppla elen helt själv oxå! Vad ska man med en elektriker till? ;) Nää, en händig karl räcker gott o väl kan jag lova! Blev super fint, fats de har ju tagit sin tid. Fick dom i julklapp ;) Men bättre sent än aldrig, som dom säger..
Lagomt till Roger var klar så var maten klar, hur god som hällst blev den :) Tillomed jag tyckte de var bra, även fats de var jag som hade lagat maten! Så vi mummsa i oss de till en film, Järnets änglar

                                        

Den var faktist helt okej, såhär på en Söndag eftermiddag iaf :) Efter de hann vi inte med mycket innan Roger skulle på jobbet. Så nu är han o lastar lastbilen o jag sitter här o saknar han! Som alltid :) Är såhär nykär eller 5 års nykär kanske jag ska kalla de ;) Som Roger sa, de måste vara vårkänslorna, haha!
I kväll blir de inte mycket för mej, Danne skulle komma förbi o hämta några skivor så jag får väl hålla mej vaken tills dess iaf ;) Sedan ska jag nog bara kika på tv, fats de var bara skit där så de kanske tillomed blir en film. Vi får se! Nu ska jag iaf ringa Therese o se hur dom mår efter gårdagen :) 

I dag är de 74 dagar kvar tills pyret i magen är beräknad!

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 17 maj 2008 16:23

Jag har blivit utmanad av Hanna, så här kommer den :)

Tre namn jag går under:
Helené

Lalla
Gumman

Tre saker som skrämmer mig:
Att något hemskt ska hända våran bäbis
Att jag skulle mista Roger
Att något skulle hända min familj

Tre saker jag har på mig:
Svarta strumpor

Mysbyxor

En rosa tröja med döskallar

Tre sanningar:
Jag är rädd för skogen

Jag älskar choklad

Min mamma är min idol

Tre saker jag verkligen vill ha:
Våran bäbis

Ett hus

Ett långt och lyckligt liv


Jag utmanar den som känner sej träffad ;)


Bil

Av Helené Gidhammar - 16 maj 2008 20:47

I dag har vi varit o kika på bil, en Volvo V70 :) Som vi båda älska! Vi får se hur de blir, men vi är bra sugna..
Älskar verkligen våran Ford men värdet har sjunkt sjukt mycket o fortsätter så, så bilbyte blir de nog snart ändå! 


                                     


Nu ska jag ta min Coca Cola, sätta mej i soffan o kanske tillomed poppa lite popcorn, om jag orkar!
I morron ska vi fara till Therese o Johan :) Äntligen! Har inte träffat eller pratat för den delen med Therese på fleeera veckor nu, så jag ringde ikväll o bestämde att i morron ska vi komma på en kopp kaffe o snacka skit :) Underbart, Saknar hon så! Sedan får vi se vad morron dagen har att erbjuda..

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 15 maj 2008 16:27

Från denna graviditetsvecka erbjuder MVC ofta kontroller varannan vecka. Förmodligen känns det nu som om alla organ trängs undan av magen och barnet. När du börjar närma dig slutet av din graviditet känns benen ofta tunga och trötta. Räkna med att du behöver extra mycket vila. Trycket på venerna som leder blodet från benen tillbaka till hjärtat kan ibland bli för hårt, och det kan leda till åderbråck. Många kvinnor börjar nu fundera på den förestående förlossningen. Skriv gärna ned dina tankar om att vänta och föda barn. Det är ett bra sätt att bearbeta det du har framför dig.

Barnets vikt är ca 1,4 kg och längden runt 26 cm från huvud till stjärt. Det fortsätter att lägga på hullet, samtidigt som hjärnan och de inre organen växer till sig. Nu finns det inte plats för akrobatik konster i livmodern längre, men barnet kan fortfarande sträcka ut sig och sparka. Barnets huvud står i proportion till den övriga kroppen. Hjärnan växer mycket snabbt och gör så att de mjuka skallbenen pressas utåt. Vindlingarna som är karakteristiska för hjärnans utseende, blir allt fler eftersom den blir snabbare och kraftfullare samt förbindelserna mellan nervcellerna ökar. Hjärnan kontrollerar nu andning och kroppstemperatur. I ögonhålorna rör sig ögonen och barnet börjar bli känsligt för ljus, ljud, smaker och lukter. Det kan också skilja på naturligt och artificiellt ljus genom livmoderväggen.

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2008 18:28

Drömde om Mars, godisen alltså, i natt. Så när min älskade kom hem efter att han skjutsat Byström, den stolta pappan, så fick jag äntligen min efterlängtade choklad som jag nu sitter o mummsar i mej :) 
                                        
Roger har precis fare o jobbat han, innan dess hann vi bara slänga i oss mat. Blev köttbullar o pärmos, inte min favorit. Men de gick fort, för kvart i 6 kom vi på att vi var tvungen o äta ;) Så de fick bli de enklaste!

Jag mår fortfarande sådär, ont i huve till o från.. Just nu är de ganska bra, men jag är trött som bara den.
Var ju med Roger när han jobba i natt, men har ändå sove halva dagen så jag borde inte vara trött. Men min kropp orkar typ inget.. Ända jag har fått gjort i dag är o diskat o hätt i gång diskmaskien, kanske tillomed ska ta o tömma den när den är klar ;)
Ändå, även fats min dag har innehållit så mycket, är jag sjukt trött! Hoppas verkligen att tröttheten ger med sej snart.

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2008 14:40

För 5 år sedan...
Träffade jag Roger, gick i 9:an o tyckte livet var underbart :)


För 3 år sedan...
Funderade jag på vad jag ville med livet, vad jag skulle plugga till (?)


För 1 år sedaan...
Bodde jag i Härnösand, jobba extra på mitt älskade dagis! Funderade på vart vi skulle flytta..


För 3 månader sedan...
Var vardagen som vanligt, plugg, jobb o längtan efter bäbisen enorm :)


Igår...
Sov jag mest hela dagen, trött som bara den nu i flera dagar..


Imorgon...
Går Roger på helg, så vi ska hjälpa hans papps med nån båt, på kvällen har vi planerat mys :)


Om ett år...
Har vi en bäbis här hemma :) Kanske tillomed har flyttat till större. Roger har hittat ett jobb han trivs kanon med o vi planerar livet tillsammans!


Jag utmanar...
Hanna ;) & alla som känner sej träffade! (Skriv sedan att ni har svarat, så jag kan läsa :)

Ovido - Quiz & Flashcards