Alla inlägg den 14 december 2008

Av Helené Gidhammar - 14 december 2008 21:10




I går blev de en lång dag för oss tre! Först vakna Elton före 6 o ville upp, men varken mamma eller pappas kroppar o ögon orkade de.. Så han fick ligga kvar en timme med tutten o snutten. Så vid 7 klev vi upp! Medans vi gjorde fruskosten somnade prinsen, typiskt ;) haha! Så vi käkade frukost o somnade på soffan vi oxå, super skönt! När vi vakna duschade vi, klädde på oss o begav oss ut i kylan.
Åkte på Jysk o kikade där, fyndade en julklapp till Ulla (Eltons farmor) o Åke. Sedan gick vi på Barnens Hus o bytte Eltons stolsdyna, så nu blev de toppen! Han sitter som den prinsen han är :)
Efter de for vi ut i skogen, skulle till en pryl-affär nånstans långt ut i inten. Väl framme hade dom inte skottat, så vi vågade inte åka ner med bilden där. Ifall vi skulle fastna! O gå ner kom inte änns på frågan, då hade vi varit blöt upp till knäna.. Så, vi for vidare o skippade de! I stället åkte i o kika på otroligt fina hus. Visst var husen fina, men finast var utsikten o där dom låg! Helt otroligt, super fint :) Som Roger sa, har man ingen annan stans o lägga pengarna på så.. Värsta var ändå att de var svin dyra villor, men dom hade dom som sommarstugor. Haha!

Efter att vi kommit ut ur skogen, som för övrigt var så vaker med all snö, så for vi mot Birsta City, igen!
Väl där fick vi leta efter parkering i nästan en halvtimme, de var packat med folk! Men tillslut hittade vi en perfekt! 

Måste bara berätta, jag fick precis en Bailey´s mint av min älskade! Han står dessutom i kallingar o ett linne o steker köttbullar! Han gör nämligen köttbullar till i jul, min goding. Kan tala om att dom är super duper goda!

Så, åter till i går..
Inne på Birsta var de inte så mycket folk som vi ändå trodde att de skulle vara. Vi slapp stå i kö, man fick gott o väl plats o gå med vagnen, utan o trängas!
De första vi gjorde var o käka, humören började dimpa neråt ;) Så de var nödvändigt! Efter de var vi fit for fight för julklappshandling.
Hittade nästan alla julklappar, har fyra stycken kvar nu bara! O tre av dom vet vi vad vi ska köpa, så de ska bara göras. När får vi se!
När vi väl var klar där åkte vi hem, packade in oss o Roger for till Choppa för att kika på sista perioden på hockeyn. Som för övrigt var en flopp, han ångra att han åkte i huvudtaget!
Jag o Elton myste vi, Elton sov mest o jag kika på tv. När Roger kom hem slog vi in julklapparna o myste framför teven :)
Roger nattade Elton senare på kvällen o jag prata med Annelie på msn. Justja, i dag skulle jag ju ringa henne.. De har jag sagt flera dagar nu, så i dag tänkte jag, nu jävlar! Men, de blev bortglömt även i dag.. Skärpning!

En rolig sak i går, när jag kom ut från Apoteket stog Roger o Elton o prata med nån.. De visa sej vara sköterskan som var med på våran förslossning :) Hon ville bara säga hej o kika på Elton! De var verkligen super kul.

Kvällen i går kväll blev ganska tidig för mej, jag var dunder trött! Så jag o Elton log o gosa tillsammans i sängen vi, pappa Roger kikade på teve han.

I dag när vi vakna for vi till mormor/gammelmormor. Hon ville ha hjälp mej o skruva ner markisen som hade snöat sönder, så vi for självklart dit! Blev frukost o kaffe där. Roger han hjälpte till med de som skulle göras o jag o mormor fixade upp granen. Elton han sov han.
Vid halv ett fick vi för oss att åka på Birsta, i dag igen. Haha! Tänkte att jag kunde bli klar med alla i dag då, men icke sa nicke..
Roger stannade hemma o fixade med motorcykeln, snöslungan o garage han. Vi damer +prinsen, for på julklappsjakt!
Mormor hittade bra mycket hon, men jag hitta bara till Daniel (Louises pojkvänn).
Innan vi for hem åkte vi på Ikea o köpte med oss en såndär lång pizza. Fixade den o slängde i oss, var snuskigt hungriga! Sedan for vi hem, Elton var döds trött o Roger skulle göra köttbullar. Så vi gjorde som tattarna, åt o for!
Väl hemma vägra Elton somna. Men nu sove han, tillslut. Han lär nog vakna snart igen, för lite mat!

I kväll lär vi inte alls göra mycket! Roger ville nu att jag skulle komma o hålla han sällskap medans han steker köttbullar, så jag ska göra de nu :) Sedan ska vi slänga oss i soffan, dricka coca cola (Passionsfrukt för Roger då) o käka ostkrokar! Myspys..

Nu vakna Elton..



Ovido - Quiz & Flashcards