Alla inlägg den 22 december 2008

Av Helené Gidhammar - 22 december 2008 17:29



Elton har nyss tjuv öppnat två paket han :) Ulrika, Eltons gudmor var hit förut i dag o lämna dom! Tyvärr sov Elton då.. Men hon tjuvkikade på han medans han sov!

Han fick en body med krage på, byxor till den, strumpor, stickade sockar o en Alfons Åberg dress (byxa o jacka)! Super duper fint alltihopa :) Dock tyckte Elton att snörerna var roligare, haha!

Elton är så himla trött nu, sov ner han men så fort jag la han i vagnen vakna han.. Tyiskt! Så nu ligger han där o pratar för sej själv, skulle vara kul o veta vad han sa :)
Jag sitter fortfarande i pyjamasen o degar. De känns på att de har varit några dåliga nätter i rad nu.. Jag har inge tålamod alls! I vanliga fall skulle jag bara ha sove ner Elton direkt igen, men jag orkar verkligen inte! Så då får han ligga där så länge han är nöjd, i ställe för att jag ska tappa humöret :) De mår vi bättre utav båda två!

Dessutom har jag noll julkännsla.. Känns inte alls som att de är jul om två dagar! Hoppas att kännslan kommer lagomt till julafton iaf, de är ju faktist Eltons första jul :)

Nej, nu ska jag försöka få Elton o somna igen! :)

Av Helené Gidhammar - 22 december 2008 12:14


                                           Våran lilla nakenfis :)

                

Av Helené Gidhammar - 22 december 2008 10:26



Natten har faktist varit sådär! Vid 21:30 gick vi o la oss alla tre, super mysigt! Elton låg o fippla på med fingrarna medans mamma o pappa prata om allt o inget :) Släckte lampan ett tag efter de. Men de tyckte inte Elton om, de gick bra ett tag. Men när han kom på att han höll på somna, tog han i med samma grin/skrik som han gjort dom senaste dagarna.. Fortfarande lite ledsen o helt otröstlös! Fy, verkligen jobbigt.
Så vi tände lampan o slog på tevev, så inte jag o Roger skulle somna ;) haha! Elton var jätte trött, men vägrade somna.. Efter att jag sjöngt för han i en kvart, då slog han igen dom där söt ögonen o somna. Vi trodde abslout han skulle vakna lika fort igen.. Men de gjorde han inte, så jag o Roger smög upp igen. Fikade en macka o kika klart på en film!
Sedan kröp även vi ner, jag fick lägga mej i fotänden ja ;) haha! Elton hade lagt sej rakt över min plats, men de gick ju lika bra de.
Annars i natt har han grinat/skrikit, men inte som i går natt iaf! Har dock inte kollat på klockan alls i natt, jag orka verkligen inte.
Vid 08:30 ville prinsen kliva upp, så de vara bra att masa sej upp! Bytte blöja o bytte strumpor, då han kissade på dom ;) Tokunge! Han hade även bajsat, äntligen! Han bajsa inte på hela dagen i går.. Skönt o veta att magen hans funkar ändå, inte lika bra som den brukar men!


Nu sover prinsen igen, ute på balkongen :) Ser så mysigt ut där! Jag har precis käkat frukost, blev varma mackor o mjölk!
Nu sitter jag o lyssnar på radio o bävar inför dammtorkningen här inne. Jag vill verkligen inte.. Men, jag ska göra de idag iaf!
Roger är o jobbar han, så han kommer förmodligen hem i bättre tid än 23 i kväll! Ska bli skönt o ha han hemma :)

Men nu ska jag kika vidare o sedan lägga in bilderna i kameran till datorn!

Ovido - Quiz & Flashcards