Alla inlägg den 16 december 2008

Av Helené Gidhammar - 16 december 2008 22:01



Sitter o väntar på att Roger ska komma hem från jobbet, han är sen som vanligt.. Men, de blir pengar o när han kommer hem får vi kramas!

Elton sover redan, natta han vid 21. Tog en halvtimme i kväll, han var lite väl pratglad när vi skulle sova. Drog ut tutten 1000 gånger o snurra runt. Men tillslut gav han med sej o somna så snällt! Han är verkligen som en helt ny Elton, dom där 7 veckorna med den enormt jobbiga fasen gav resultat ändå! Han är himla snäll o glad, inte alls så missnöjd som han var då. Han somnar hur snällt som hällst, både på dagarna och kvällarna! Kan verkligen inte begära mer :) Eller, jag önskar han sov längre stunder under natten. Men de kommer nog de oxå, snart hoppas vi på..

Nej, nu ska jag prata vidare med Malin o fortsätta vänta på min älskade!

I morron är de BVC som gäller för oss! Gissar att han väger 8 kilo nu :)

Av Helené Gidhammar - 16 december 2008 19:32



                         I natt hade Elton bästa natten någonsin!

Jag trodde ju inte att han skulle sova för natten i går då jag natta han vid 21, men de gjorde han! Jag var däremot vaken till 24, då brukar han alltid vakna för första maten. Så jag gick o la mej, vänta på att han skulle vakna, men inte då! Så jag somna. Vakna när Roger kom o la sej i sängen, vid 02. Han hade somnat på soffan, som vanligt ;) Inte äns då vakna Elton! Så jag var tvungen o peta på han o han rörde sej, haha.
Vakna av att mina bröst var stenhårda o Elton buffla på mej i sidan, kikade på klockan som visade 03:58! Wow säger jag bara. Vilken natt!
Så då fick han mat, somna o åt av o till tills halv 8. Då klev vi upp!
Fixade gröt åt Elton, för första gången. De verkade vara de bästa hittills iaf :) Till efterätt blev de plommonpuré, vilket fortfarande är sådär..


Av Helené Gidhammar - 16 december 2008 15:30



Nu har vi precis kommit hem från Stor & Liten, trevligt som vanligt! Blev dessutom bjudna på tomtegröt, skinkmacka, pepparkakor, skummtomtar o julmust :) Jätte gott!
Maria o Casper kom in hit innan vi skulle bege oss dit, överraskade oss! Kikade hur vi bodde såhär i röran ;)
Träffade även en jätte trevlig tjej där (o jag med mitt dåliga minne kommer så klart inte i håg namnet på hon, haha) o hennes enormt söta son, Arvid (Visst hette han så?! Hmm, minnet igen..)! Vi kom dessutom fram till att vi är grannar :) Dom bor i huset brevid oss. Skojigt!

Så Elton ligger o sover i vagnen i hallen han, super mysigt ser de ut! Jag sitter o kikar på Marias blogg o käkar kolorna som jag köpte av Maria, fick dom i dag! Underbart goda :) Men nu ska jag byta ut godisarna mot en kopp te o en kalkonmacka, magen kurrar..

Ovido - Quiz & Flashcards