Alla inlägg den 19 december 2008

Av Helené Gidhammar - 19 december 2008 14:24



Mormor kom på besök förut, hon har precis farit :) Hon hade med sej muffins o till de blev de kaffe/te! Super kul att hon kom förbi. Nu skulle hon ut på Birsta o hitta dom sista julklapparna! Men de var sjukt mycke folk där sa hon.. Kul, tänk bara hur mycke folk de kommer bli i morron då, när vi ska dit! Fy farao..

Elton ligger o sover igen han :) O jag har inget alls för mej, skulle behöft dammtorka men jag orkar verkligen inte de nu! Dessutom är jag så himla torr om fingrarna, så torr att de gör ont :/ Hmm..

Hoppas på att Roger kommer hem snart, men jag tror inte att han är hemma förrän efter 18:00 nångång.. Tråkigt! O mörkt är de oxå. Nää, jag kanske sak ta o tända lite ljus iaf. Elton lär nog snart vakna för lite mat!

                                        Japp, nu vakna han ;)

Av Helené Gidhammar - 19 december 2008 11:25



                  Nu på morronen har jag fotat en naken tomtenisse!


Bra

Av Helené Gidhammar - 19 december 2008 08:41



I går kom Malin o Jörgen o hälsa :) Dom kom med bakelser o paket till Elton! Super kul att dom kom. Så jag bjöd på kaffe o te, fikabrödet stog dom för. Gullungar! Blev en massa skit prat, gos o lite teve kikning.. Efter att dom for hem ringde Roger, han sa att han skulle komma hem tidigare :) Woho! De var så halt ute att de inte gick o köra. Så han kom hem ett litet tag efter att Malin o Jörgen for. Super synd att dom inte hann träffas!

Så i går tog Roger nattningen av Elton, de gick hur bra som hällst! Så 21:30 sov våran lilla prins ås gott i sängen :)
Vi kikade på teve o myste i soffan bara! De är så underbart skönt att Elton somnar snällt o i ganska lagom tid, så jag o Roger hinner träffas lite granna iaf!
24:00 gick jag o la mej, på tok för sent känner jag i dag.. Elton vaknade dock inte förrän 01:30, så de var skönt :) Vaknade då för mat, sov vidare till 04:15. Efter de åt han 06:30, sedan ville han inte somna om! Så de var bara till o vakna.. Då kom Roger in, han hade somnat på soffan i går kväll :) Haha, så han var nyduschad o var på väg på jobbet. Så i kväll kommer han oxå hem i lagom tid, skönt när de ändå är fredag :)

Elton fick gröt o plommonpuré nu på morronen, vatten till de oxå. Men vatten är sådär :) Han ser lite skeptisk ut!
Sedan sklockna han som en stok, så nu ligger han i vagnen o sover. Sötmupp! :)
Jag ska passa på o slänga i mej lite frukost, min mage kurrar som bara den nu!

Ovido - Quiz & Flashcards