Alla inlägg den 21 december 2008

Av Helené Gidhammar - 21 december 2008 17:25



                              Natten i natt var värsta någonsin!

Först försökte jag natta Elton vid 21, då han var super duper trött. Gick bra till en början, men efter ett tag gav han i från sej ett ljud som verkligen skär i mammahjärtat! Helt tröstlös, stel som en pinne o tårarna sprutade! Var bara till o kliva upp igen, de gick bara inte..
Väl uppe ville han inte alls vara med häller. Han grinade fortfarande så där otröstligt! Tillslut gav han med sej med gråtandet. Men vid 23 sa vi att de fick vara nog o att små prinsar som Elton måste sova vid den tiden!
La oss alla tre i sängen, gick som förut jätte bra till en början. Men sedan börja han tok grina även då! Vi vet verkligen inte vad de är.. Mardrömmar? Växtvärk? Ont i magen? Tänder? Eller vad är de?

Vid 24 somnade han tillslut, då hade pappa Roger redan sovit o snarkat en halv timme ;)
Dock vaknade han o skrek/grina vid 00:30, igen vid 01, åter igen vid 01:30 o även 02. Då kunde han verkligen inte somna om, så de vara bara till o tända lampan o kliva upp.. Efter ett tag gav han med sej o ligga i sängen när vi hade lampan tänd o teven på. Han somnade helt själv mellan oss efter en timme.. Så efter de gav jag upp o kika på klockan.. Men han vaknade nog lika dant resten av natten.. Vid 07:45 ville prinsen kliva upp för natten, då hade han varit vaken ett tag redan oxå!

Så natten har varit förjävlig för oss alla tre.. Tur att Roger inte skulle upp o jobba!


I dag har jag städat typ hela dagen, iaf plockat o donat på! Roger o Elton fick för sej o ta en promenad dom, så jag fick fixa här hemma själv :) Så dom klädde på sej o gick ut i finvädret, Roger med musik i öronen o Elton nerbäddad så mysigt i vagnen!
Jag fick som sagt stanna hemma o städa ja ;) Men, de var skönt o få de gjort utan att tänka på nån annan här hemma..
Jag jag hann med toan, tog tillomed alla lister o rör! Så nu är de så rent så. Efter de tog jag badrummet, golv o väggar! Även disken är gjord, bänar av plockade o sånt. Så nu har jag bara lite kläder i sovrummet som ska vikas. Dessurom ska de dammtorkas i vardagsrummet! Sedan är de dammsugning o skruning, men de blir på tisdag kväll!

Elton o pappa var borta i nästan en timme, de längsta Elton har varit i från mej! Men han saknade mej nog inte så mycket då han somna få fort dom kom ut ;) haha! Roger trodde att jag skulle ringa o efterlysa dom då de tog sån tid. Men jag kunde faktist hålla mej! Dessutom hade jag fullt upp med allt här hemma :)
När dom kom hem fortsatte Elton sova på balkongen, så han sov i 3½ timme lill prinsen! Hann med en hel del här hemma då :)

Nu sover han igen! Vi tog en dusch alla tre, de tog nog på krafterna. För han somnade som en stock i pappas famn!
Jag ska slänga mej på soffan o gosa med min ena älskling! Kika på en film kanske..

Ovido - Quiz & Flashcards