Alla inlägg den 18 december 2008

Av Helené Gidhammar - 18 december 2008 14:52



                          Nu har jag gjort julfint i bloggen oxå! :)


Mer

Av Helené Gidhammar - 18 december 2008 14:23



Elton sov inte änns i 5 minuter.. Måste vara nåe mer än bara trötthet i dag! Men, nu soer han igen. Lillfisen är så himla trött, så jag hoppas han får sova ett bra tag nu! Jag ska passa på o slänga i mej nått ätbart ja..

Av Helené Gidhammar - 18 december 2008 13:57



                                            Jag blir snart tokig!

När Elton sover dåligt på natten, sover han alltid dåligt på dagen o sover han dåligt på dagen, ja då sover han dåligt på natten! En ond cirkel bara.

                            Så jag vet ju hur natten kommer bli..


Äntligen, nu sover han! Efter tre misslyckade försök gav han tillslut med sej, nu sover han kanske en kvar iaf..

Av Helené Gidhammar - 18 december 2008 11:59



                                       Natten har varit skit dålig..

Vid 20:30 var Elton så himla trött o allmänt grinig. Så då fick han nyblöja, pyjamas o mat, gick o la mej med han i sängen. DOck blev han pigg då, fick han för sej iaf. Så de han somna nog inte förren vid 21, även jag höl på somna ;) haha!
Trodde att han skulle vakna till, men de gjorde han inte. Vid 23 gick vi o la oss, då hade Elton snurrat till pappas sida.. Var ju tvugen o flytta på han då, vilket inte var så poppis! Lite grin o sådär, men efter att han fått tutten o snutten så somna han sött om igen. 01 vakna han första gången för mat, vilket var helt okej ändå, han hade ju sovit 4 timmar då. Men, sedan fick han för sej o falla tillbaka i gamla vanor igen.. Så efter 01 vaknade han nästan precis som en klocka, 02, 03, 04, 05, 06 o 07. EFter de klev vi upp, då orkade jag inge mer.. Hade dessutom tvättstuga i dag, så den var Roger gullig o ta! Jag hade tänkt tagit den, men när klockan ringde orkade jag bara inte. Så de fixa Roger :) Super gulligt!
När vi väl klev upp så blev Elton trött, igen.. Haha! Så han fick lite gröt, fortfarande smakportioner så klart. O till de blev de plommonpuré, som börjar se lite godare ut nu :) I går fick han dessutom vatten till, i dag oxå. Men han gillar de inte riktigt.. Men de kommer väl!

Nu har Roger farit på jobbet, han fick även i dag åka tidigare. Så han kommer troligt vis hem tidigare i kväll oxå :) I går kom han hem 19:30! Så skönt o ha sällskap på kvällen.
Elton ligger o sover brevid mej i vagnen o jag lyssnar på radio o dricker en Yoggi, banan-mang-appelsin. Otroligt god!

I dag kanske Malin o Jörgen oxå skulle kika in, dom var i stan o skulle handla julklappar. Så vi får väl se :) Skulle vara kul!

Ovido - Quiz & Flashcards