Alla inlägg den 23 december 2008

Av Helené Gidhammar - 23 december 2008 17:56



Nu är vi äntligen klara med alla julklappar! Känns så skönt, då de är julafton i morron ;) Hmm.. Men, nu är de iaf gjort!

Var menat att vi bara skulle på Barnens hus o köpa Eltons julklapp, men de vi hade bestämt att köpa var slut.. Typsikt! Dessutom var de helt urplockat där. Så vi gick på Birsta i stället, för att kika in på Lekplaneten. Men innan dess gick vi o kika på en klänning åt mej. O jag hittade faktist en! :) Woho. Super kul! Blve dock lite dyrare än jag hade tänkt mej, men jag har ju inte köpt kläder på hur länge som hället.. Så de var jag värd!
Efter de gick vi på KappAhl o köpte strumpbyxor åt mormor, hon passade även på o köpa nya strumpor åt Elton. Dom han hade på sej var sämst! Dast de är alla hans strumpor eller så är dom för små. Så nu ska vi köpa ett gäng o rensa ur hans låda! Han fick dessutom ett par jeans utav gammelmormor :) Super söta! Med brun mudd, så dom ska han nog få ha i morron kanske.

Sedan mötte vi upp mamma, Louise o farmor. Dom hade varit inne på Ikea i kaoset.. Så vi tog en lunch tillsammans, på McDonalds.
Efter de kika vi runt lite där inne, köpte en julklapp till Roger, en till Martin o sedan blev de inte så mycket mer. Vi skulle ju inte ha nått häller :) Eller jo, jag köpte 2 hallsdukar på Indiska, på rea!

Vi kom väl hem vid 16:30, Elton vakna så fort vi kom innan för dörren.. Jag han bara hoppa i pyjamasen innan! Sedan ville han ha mat o gosa lite, nu sover han. Han har sovit så himla dåligt i dag! Så jag hoppas hans over ett tag nu, så han sover bra i natt :)

Justja, natten i natt gick faktist bra! Nattningen gick hur bra som hällst iaf. Han höll på börja grina till nångång, men han glömde bort de då jag börja sjönga för han :) Visst har han vaknat fleeeer gånger i natt, men de har inte varit de där grinet/skriket som de varit dom andra nätterna. Vilket är gudomligt skönt!

I går kväll kom även ett par gamla kompisar till Roger hit, dom umgicks när dom var små/yngre :) Ena killen träffa vi på Willys för nån dag sedan o den andra killen hade Roger inte träffat sedan dom var 20 eller nått sånt. Så de är ju några år sedan ;)
Dom satt o prata gamla minnen, allt tok dom gjort/varit med om o drack kaffe :) Roger tyckte de var super kul! Så dom planerade in en öl kväll tillsammans framöver :)


Nu ska jag faktist äta lite ostkrokar o dricka coca cola :) Roger skulle bli sen i kväll, även fast han for så tidigt i morse.. Så jag ska lyxa till de nu i stället, tända ljus ska jag oxå göra! Hoppas på att de är nåe bra på tv..

 

Av Helené Gidhammar - 23 december 2008 09:33



Elton sover, jag ska slänga i mej frukost o borsta tänderna. Sedan kommer mormor o hämtar oss! Vi ska fixa de sista tills i morron, julafton! Woho.. 

      Har dock ingen julkännsla fortfarande, men jag hoppas den kommer!

Roger är o klipper sej, sedan ska han o jobba. Efter att han jobbat klar är han ledig ända tills måndag eftermiddag, underbart! Ska bli härligt med några dagar tillsammans, alla tre :)
Jag ska packa o dona på, även dammsuga, skura o dammtorka! Mer lär jag nog inte hinna i dag..

                                             Magen kurrar!


Ovido - Quiz & Flashcards