Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Sådär

Av Helené Gidhammar - 22 december 2008 10:26



Natten har faktist varit sådär! Vid 21:30 gick vi o la oss alla tre, super mysigt! Elton låg o fippla på med fingrarna medans mamma o pappa prata om allt o inget :) Släckte lampan ett tag efter de. Men de tyckte inte Elton om, de gick bra ett tag. Men när han kom på att han höll på somna, tog han i med samma grin/skrik som han gjort dom senaste dagarna.. Fortfarande lite ledsen o helt otröstlös! Fy, verkligen jobbigt.
Så vi tände lampan o slog på tevev, så inte jag o Roger skulle somna ;) haha! Elton var jätte trött, men vägrade somna.. Efter att jag sjöngt för han i en kvart, då slog han igen dom där söt ögonen o somna. Vi trodde abslout han skulle vakna lika fort igen.. Men de gjorde han inte, så jag o Roger smög upp igen. Fikade en macka o kika klart på en film!
Sedan kröp även vi ner, jag fick lägga mej i fotänden ja ;) haha! Elton hade lagt sej rakt över min plats, men de gick ju lika bra de.
Annars i natt har han grinat/skrikit, men inte som i går natt iaf! Har dock inte kollat på klockan alls i natt, jag orka verkligen inte.
Vid 08:30 ville prinsen kliva upp, så de vara bra att masa sej upp! Bytte blöja o bytte strumpor, då han kissade på dom ;) Tokunge! Han hade även bajsat, äntligen! Han bajsa inte på hela dagen i går.. Skönt o veta att magen hans funkar ändå, inte lika bra som den brukar men!


Nu sover prinsen igen, ute på balkongen :) Ser så mysigt ut där! Jag har precis käkat frukost, blev varma mackor o mjölk!
Nu sitter jag o lyssnar på radio o bävar inför dammtorkningen här inne. Jag vill verkligen inte.. Men, jag ska göra de idag iaf!
Roger är o jobbar han, så han kommer förmodligen hem i bättre tid än 23 i kväll! Ska bli skönt o ha han hemma :)

Men nu ska jag kika vidare o sedan lägga in bilderna i kameran till datorn!

 
 
Nina

Nina

22 december 2008 11:45

Det är en pyjamas från Lindex! Superfin. Finns även i grönt.

Hmm ja han var jättegrinig kvällen innan, var inte alls sig själv, dregglade som en tok och skulle ha in allt i munnen. Däremot sov han ganska bra då han väl somnade. Dagen efter hittade jag ett litet risgryn, tre dagar senare risgryn nummer 2. Det kan ju kanske vara något sånt på gång också, det är ju så individuellt det där. Vissa blir ju jättegriniga och vissa inte alls, vi hamnade väl nånstans på mitten med en jättegrinig kväll.

http://thepioneer.blogg.se

 
Nina

Nina

22 december 2008 11:58

Japp han fick den andra tanden ca 3 dagar efter den första =) det är tydligen vanligt att dom kommer i par. Nu är dom riktigt stora också. Men inget spår efter några fler (det har gått 2 månader)..

Liam hade precis börjat dreggla några dagar innan tänderna så vi anade att det var på G. Om man kände i käken någon dag innan så kunde man känna att det var något vasst därunder och sen blev det skrik då dom sprack igenom.
Jag märkte inte av att Liam var dålig i magen så jag trodde inte att det var tänderna först. Alla säger ju att när tänderna kommer blir dom dålig i magen, men så var det inte för Liam iaf.

http://thepioneer.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards