Alla inlägg under augusti 2008

Av Helené Gidhammar - 18 augusti 2008 17:48

Dagarna går så himla fort! Fattar inte vart dom tar vägen.. Dom bara springer i väg, ändå tycker jag inte vi hinner nått alls nästan!

I dag kom Melker o mamma/mormor hit :) Melker skulle på sjukhuset o kolla ögonen, så då passa dom på o komma hit! Så i dag blev de pastasallad o mys i soffan :)
O mormor kom med sina magiska fingrar o fick lill prinsen o ta nappen ;) Helt otroligt, när vi har försökt har na nobbat den totalt! Men, vi får väl se hur de går.. Om han tar den i kväll eller inte. Skulle vara skönt för mina bröst o få vila en natt iaf ;) För dom två nätter som varit har han verkligen inte gjort nåe annat än snutta! Men men, de åter står o se..
Egentligen är jag fortfarande kluven om nappen, men som alla säger, amningen funkar ju nu.. Jag ser ju hällre att han tar nappen än tummen, lite svårare o sluta med den!

I går tog vi o bada Lilleman oxå, de var ingen hitt kan jag lova ;) Han skrek som en stucken gris o blev stel som en pinne!

                                             Pappsen o Prinsen :)




Nu har pappa Roger precis farit o jobba, Lilleman ligger i vagnen o sover o jag ska passa på o kissa medans han gör de ;) Kvällen ska vi spendera i sängen o mysa vi två, självklart ska vi längta efter pappsen!

Roger & Lilleman <3

Av Helené Gidhammar - 18 augusti 2008 13:30



                                         Världens mest underbaraste!




Av Helené Gidhammar - 17 augusti 2008 16:03

I Fredags var vi på BVC för andra gången :) Vägning o mätning! Så nu väger Lilleman 3920g o är 54½ lång, han har växt hur bra som hällst tyckte barnmorskan :) Man verkligen ser hur han växer! Men de är inte så konstigt, han ligger vid bröstet all sin vakna tid nästan ;)
Natten har varit ganska jobbig, han är ätit typ hela natten utan att sove nått alls nästan.. Men man måste få ha sånna stunder oxå, han är ju alltid snäll annars på nätterna :) Mammas lilla pojke! Hur söt som hällst är han, man kan verkligen inte kolla sej mätt på han :) Hua!

Vi har precis ätit jag o Roger, pärbullar o bacon! Hur gott som hällst var de :) Lilleman ligger o sover i sängen, efter att han ätit! Han har inte gjort nåe annat på dagen än ätit häller, så han är ganska slut av de ;)
Roger ska o jobba i kväll han, så i natt blir vi själva i sängen :/ Jobbigt!
Nu ska jag kika vidare lite innan Lilleman vaknar o vill äta igen ;) haha!


Bjuder på en bild på våran älskade lilla skrutt när han ligger i solsängen på BB :)

Av Helené Gidhammar - 16 augusti 2008 19:17

I går klev jag upp på vågen hos mormor, för första gången efter förlossningen.. Blev helt paff, då jag tydligen gått ner 12 kilon?! Snacka om att jag belv glatt överaskad :) haha! Otroligt.. De trodde jag inte! Dock har jag en massa kvar oxå, men jag är en bra bit på väg iaf! Dessutom är ju Lilleman bara 19 dagar o jag har knappt rört alls på mej, så jag hoppas att de försvinner fler kilon när vi kommer i gång med promenaderna :) Som jag hoppas bli väldigt snart!

Går dagen o dagen har varit helt kanoners :) I går åt vi superduper god mat hos mormor, prata o myste ute hela kvällen! Senare gick vi ner på marknaden, med Lilleman i vagnen :) Han sov så gott! Han sov i flera timmar, så vi han med lite kortspel i går kväll oxå!
I natt har han varit jätte snäll, som vanligt :) Äte o sove om vart annat!
I dag har vi tagit de lugnt. Roger har målat köksluckorna en gång till, så snart är dom klar, underbart :)
Sedan tog vi en sväng på marknaden i dag oxå, vi blev ju kvar hos mormor i natt då Roger o mormor drack vin i går :) Vi åt gott o kika på folk bara!

Nu ligger Lilleman o sover i sängen, han har gjort de ett tag så snart vaknar han nog o är hungrig :) Pappa Roger sitter på balkongen o väntar på mej :) Vi ska ta lite chips o dricka, vin för hans del ;) Sedan blir de bara mys i soffan för oss tre! 

                          Första bilden på Lilleman o en lycklig mamma ;)






Underbart att Roger är hemma, så jag o Lilleman får gosa med han i natt :)


Roger & Lilleman - Mitt allt!

Nu

Av Helené Gidhammar - 15 augusti 2008 15:02



             Nu far vi till gammelmormor o blir där över natten :) Myspys!



Av Helené Gidhammar - 14 augusti 2008 12:53



                                           Lilleman o mormor :)

Av Helené Gidhammar - 12 augusti 2008 19:32


Nu har jag iaf börjat o knåpa i hop min förlossningsberättelse :)

Ovido - Quiz & Flashcards