Alla inlägg under augusti 2008

Av Helené Gidhammar - 5 augusti 2008 16:10

I dag tog vi premiär turen med vagnen :) Helt underbart att få komma ut lite i solen! Dock vakna Lilleman ganska snabbt, men när vi kom in så kom världens fis, så de var nog den som var i vägen ;) Sedan amma vi lite o efter de samna han i sängen med mamma o pappa! Så nu sussar han sött i sängen. Vi ska ta o äta lite, blir lax från i går! Roger hade gjort superduper god mat i går, blev massa över så de får bli de i dag oxå :)

Nyss ringde dom från BVC, ska dit på Fredag klockan 11:00 o väga Lilleman :)

I går var Therese o Johan här o hälsa på :) Super trevligt! Lilleman fick världens finaste dressa va dom! Som han har haft i dag när vi var ut med vagnen, super söt :)
Innan dom kom var Marith o Danne här, drack kaffe o snacka skit!

I dag får vi se om Rogers mamma, Lillemans farmor kommer :)

Roger & Lilleman <3

Av Helené Gidhammar - 5 augusti 2008 10:50

                               


                             I dag är Lilleman en vecka gammal :)



Av Helené Gidhammar - 4 augusti 2008 11:49



                      Måste lägga in en bild på världens sötaste oxå ju ;)

Av Helené Gidhammar - 4 augusti 2008 11:29

Efter fem väldigt långa dagar på BB, så är vi äntligen hemma alla tre :) Jag kan verkligen inte beskriva hur underbart de känns!
Visst, dom var gudomliga alla barnmorskor o sköterskor, men hemma är alltid hemma :) Jag älskar min säng! Ryggen är inte som den ska efter några dagar i sjukhussängen..
Har sjukt mycket jag vill skriva, har ju inte bloggat på fleeeera dagar ;) Men de får bli en annan dag eller senare, lilleman har redan sovit ett par timmar, så jag räknar med att han vaknar när som hällst o är hungrig :)

Men några frågor ska jag svara på iaf!

* Förlossningen gick hur bra som hällst, vilken dröm! Kunde inte önska mej bätter :) Jag blev aldrig igångsatt då värkarna kom av sej själv! Så på kontrollen dagen efter att vattnet gått, halv 8 var jag redan uppen 3-4 cm :) Ingen lyckligare än jag! Så de var raka vägen in på förlossningesrummet!
Fick sy över tio stygn, för lilleman hade lite brottomt ut ;) 28 minuter med kryst värkar, sedan var han på mammas mage!


* Lilleman har fortfarande ingen namn, vilket inte gör så mycket, vi vill klämma o känna på han ett tag innan vi bestämmer oss :) Vi har dock väldigt olika förslag, men snart dyker de rätta namnet upp!


* Vi var kvar på BB tre dagar för långvarigvatten avgång o efter tre dagar åkte han på gulsot, så lilleman har legat o solat i två dagar. Men nu är han snart tillbaks till den rätta färgen :) Lite gul är han, men har är väldens sötaste så de gör inget!

* Vi mår prima ballerina, alla tre :) Lilleman äter som en took, de verkligen sprutar ut mjölk ur brösten! Han går upp precis som han ska :)
Han äter, skiter som bara den o sover!

Nu hinner jag inte så mycket mer, måste kila på toa innan han vaknar :)
Mina godingar ligger o snusar i sovrummet, pappa är helt slut efter första natten hemma ;) Han snarkar som bara den!
Men Roger är helt underbar, utan han hade jag aldrig klarat de! Vilket stöd, både på förlossningen o efter åt! Han säger 20 gånger om dan hur stolt han är över mej :) Vilket värmer som bara den! Jag bröja tro att han är sånd från ovan! Lilleman har verkligen världens bästa pappa :) O jag har världens bästa livskamrat!

Får se om jag hinner skriva mer ikväll, annars blir de nån annan dag :)

Tack så himla mycket för alla fina kommentarer, jag lovar att jag ska svara på alla så fort jag kan :)

Roger o lilleman <3

Ovido - Quiz & Flashcards