Alla inlägg den 1 april 2009

Av Helené Gidhammar - 1 april 2009 22:00



Sitter just nu med tandborsten i munnen. Har en snarkande sambo brevid mej, som så stort skulle se en film..
Elton sover, tog två timmar och natta i kväll. Bruka annars ta 15 minuter. Så, natten blir nog som alla andra. Förjävlig!

Nu ska jag fixa de sista, sedan väcka snarkmaskinen och sova!

Av Helené Gidhammar - 1 april 2009 11:42



I går kväll, innan Elton skulle sova, gjorde vi ett ryck här hemma. Roger tog disken och jag dammsuga, så skönt när de är gjort!

Så efter att vi nattat Elton, som gick lika bra som vanligt, kolla vi klart på en film vi börja på i förrgår. Ganska rolig, kommer dock inte ihåg vad den heter.. Hann bara se klart den, så vakna Elton, gallskriker och är otröstlig, som vanligt. Så, åter igen fick han komma upp till oss, då de verkligen inte går och få han att somna om..
Han var inte värst nöjd när han fick komma upp till oss häller, efter ett tag slog vi på tv:n, då blev de lite bättre. Men fortfarande massa gnäll och tårar.
Roger tror ju alltid de värsta och var som ett nervvrak, min egna hönspappa. Så i går bestämde vi att vi ska ringa vårdcentralen, för att kolla att de verkligen inte är nått och för att lugna Roger!

Dessutom har vi sätt att han har fått utslag eller vad jag ska kalla de, på armar, bröstet och ryggen. Vi har trott att de varit torrfläckar, så vi har smort och smort, men inte gett något resultat. Så nu har vi börjat med oparfymerat skölj och tvättmedel.
Sedan i går kväll, sa Roger att Elton hade kliat sej på magen. Vilket jag inte tänkt på.. Men, nu i natt klia han sej hela tiden!
Och nu på morronen kolla vi, då har utslagen blivit värre och mer röda..Vet inte alls vad de beror på?

Så i dag skulle vi ringa vårdcentralen, då var de massa strul så Roger skulle ringa i morron i stället..

                   _______________________________________

När natten har varit så dålig, så fick jag sovmorron i morse. Underbart! Fick sova till 10, välbehövligt kan jag säga.
Elton och pappa klev upp och fixa gröt och sedan hade dom kollat på film och Elton hade somnat.

Nu är Roger på arbetsförmedlingen, då de är första arbetslösadagen.. Sedan ska han till mormor och skruva med den älskade motorcykeln och även tvätta nån maskin med tvätt, då vi inte hann de i går.
Elton sover nu, han var så himla trött. Så jag hoppas han sover ett tag!
Jag ska ta och få nånting gjort, tex tömma diskmaskinen som nyss blev klar. Sedan får vi se vad jag hittar på. Jag har iaf varit duktig och rensat i våran strumplåda i dag, kastat en massa omaka! Så nu är de ordning.

Vid 13 ska jag och Elton kila bort några hus, och hälsa på Karla och Theodor. De är de fikat i dag, super kul!

Men nu ska jag få lite gjort och sedan ska jag fixa mej själv innan Elton vaknar och ska ha mat, innan vi går!

Ovido - Quiz & Flashcards