Alla inlägg den 25 april 2009

Av Helené Gidhammar - 25 april 2009 22:07




                   Vilken dag vi haft! Men den har varit toppen :)

Dagen börja självklart tidigt, som vanligt alltså. Natten var sådär, inte alls bra.
De blev frukost och sedan satt vi inte still många minuter! Först blev de Djurmagsainet och mat åt Yizza, sedan kolla vi på en cykel åt Melker men kom fram till att han måste vara med och prova. Efter de var vi in en snabbis på Ica Maxi, köpte bananer till Elton. Vidare till Marith, som i dag fyllde 29 år! Där blev de smörgåsttårta, massa fika, skit prat, massa sol och en massa bus för Elton med farmor. Mysigt!

                                   Mina älskade prinsar, bäst i världen!

                

       Elton fick smaka smörgåstårta med farmor, Marith fick MVG av Elton!
        

                   Marith testar Eltons mössa, hon blev väldigt avis! 
              (I Mariths mage ligger Eltons lilla kusin, han längtar så!)
     


När vi grattat klart Marith for vi vidare mot Ljunga. Där var de mer kalas på G! Hos farmor och farfar fira vi Martin, som fyller 19 på Måndag :) Tänk, min lillebror är inte alls liten längre.. De måste oxå betyda att jag inte är de?

Farmor hade lagat sjukt god mat, kött med potatisgratäng. Till efterrätt hade Martin beställt blåbärsbakelse, vilket farmor självklart fixa! Vi höll nog på äta ihjäl oss :) haha!

                                   Min älskade mamms och jag


                

                                         Mormor fjantar sej :)

                

                                   Elton busar med gammelmormor





När klockan närma sej 18:30 for vi hem till mamma och pappa, där Eltons gröt var. Så Elton fick gröt ute på balkongen av Martin och Gina, mys! Sedan blev de tid för jamasen och en biltur hemöver. Elton somna som en stock innan vi hann ut på E14. Han var trött efter dagen! De är ju jobbigt att vara söt och charma alla!

                                                   Tröttfis!
                                      (Kolla in läggarna, haha)

                


När vi kom hem till stan, en timme senare, vakan Elton så fort bilen stanna. Typiskt! Han var så klart inte alls trött, utan full i bus. Så han fick vara vaken längre i kväll, som pappa Roger sa: De är ju faktist Lördag!
Dock tog Elton vara på tillfä'llet att vara vaken.. Han somna precis! Men han var på toppen humör, så de gjorde inte så mycket :)
Vi har kikat på Robinsson, nu är de nån skit film. Jag funderar starkt på sängen!






          





















Av Helené Gidhammar - 25 april 2009 06:30



Helt otroligt, men mina två älskade prinsar ligger fortfarande och sover :) De är inte varje dag jag är vaken innan Elton! Eller han har självklart vaknat på morronen, men somna om efter att han fått båda brösten. Gofisen! :)

Solen lyser redan och inte ett moln på himlen, underbart! Dock blir de ingen ute dag i dag..
Första ska vi och köpa nått till Marith, som fyller 29 år i dag. Grattis! Sedan ska vi dit på fika, efter de ska vi hemöver till Ljunga. Där ska vi fira Martin, som fyller 19 år på Måndag. Blir mat och tårta hos farmor och farfar, med hela familjen. Mys!
Men vi åker hem till stan i kväll, känner att vi vill sova hemma i natt. Och i morron ska vi till Byström och fira han, käka smörgåstårta hörde jag ;) Mmm!
Har även tvättstugan i morron, men de fixar vi.

Nu ska jag bara njuta av musiken och när mina prinsar vaknar blir de frukost, blir nog gröt i dag oxå! :)

                                  Hoppa alla får en toppen dag!

Ovido - Quiz & Flashcards