Alla inlägg den 5 april 2009

Av Helené Gidhammar - 5 april 2009 11:36



     Har tydligen blivit utmanad av Emelie, så de är väl bästa att fixa de ;)


För 5 år sen…
För 5 år sedan hade jag och Roger varit tillsammans i lite över ett år. Vi hade flyttat i hop, jag gick på gymnasiet och hade de super!

För 3 år sen…
För tre år sedan tog jag studenten. Vi flytta till Härnösand, jag tacka nej till lärarutbildingen, jobba extra på världens bästa och mysigaste dagis.

För 1 år sen…
För ett år sedan plugga jag, jobba och hade gått lite mer än halva tiden av graviditeten. Mådde prima! Magen växte så de knaka och allt var toppen.
Längtade så tills sommaren och att bäbisen skulle komma!

För 3 månader sen..
För 3 månader sedan blev Elton ett halv år(?), mormor fyllde 60, Elton börja sova hela nätter, vi köpte ny dator ;)
Hände alltså inte allt för mycket spännande..

I går..
I går var vi sjuk, låg mest hela dagen. Tog oss faktiskt ut på en promenad senare på kvällen!

Imorgon…
Inga planer än..

Om ett år…
Är Elton nästan två år, han går säkert på dagis. Jag hoppas att jag har ett jobb och som jag trivs med!
Jag hoppas att vi bor lite större, att jag har körkort och att livet är så bra som de kan vara!

Jag utamanar:

Hanna, Therese, Malin H, Malin S, Malin W och Tove :)

Av Helené Gidhammar - 5 april 2009 07:30


I går gjorde vi ett ryck och städa här hemma, så himla skönt då de är gjort! Sedan klädde vi på oss, stoppa Elton i vagnen och gick ut. De blev ju så himla fint väder i går kväll! Så vi tog en kort prommis, jag var helt slut! Men Elton tyckte de var skönt, han satt nöjd i vagnen och njöt av solen :)
När vi kom hem blev de ett försök till gröt, som inte lyckades.. Sedan skulle vi smörja kroppen, vilket Elton inte ville. Han skrek och grina genom allt! :/


Natten har varit lika dålig som i går..Elton somna hur snällt som hällst, så då låg vi kvar i sängen jag och Roger. Kika på tv och somna tillslut, mycket mysigt!
Sedan vid 23 börja Elton tokgrina och höll på till 02, då klev Roger upp med han. Gjorde som i går, kolla på film hela natten med Elton i famnen.. Vid 05:30 kom han in med Elton, Elton somna faktist om en halvtimme!
Nu sitter Elton nöjt i gåstolen, jag fika och Roger sover. Vi får väl se hur den här dagen blir..

Jag är iaf mer förkyld än i går.. Går på alvedon efter alvedon :/ Fy!
Pissigt väder har vi oxå! Regnar.. Men, snön försvinner ju då!

Nu ska jag ta en snorig och grinig liten Elton!

Ovido - Quiz & Flashcards