Alla inlägg under januari 2008

Av Helené Gidhammar - 9 januari 2008 07:54

Är på väg till skolan nu :)

Av Helené Gidhammar - 8 januari 2008 18:07

Behöver lite motivation nu känner ja, är helt nere. Orkar inte med skolan, tycker fortfarande att de är kul. Men uppgifter ska göras, böcker ska läsas o snart två tentor.. O livet slutar ju inte bara för att man har mycket på skolan! Måste verkligen rycka upp mej o skärpa mej nu!
Dagen har varit ganska seg, haft seg karl på förmiddagen o företagsekonomi på eftermiddagen, alla siffror snurrar i huvudet. Kika på nån film innan vi sluta, höll tillomed på o somna. Hua! Skönt att äntligen vara hemma.
Roger har tillomed börjat med listerna i sovrummet o de blir helt kanon :) Han ska dessutom ut o åka med nån åkare i morron, som förhoppningsvis leder till jobb! Hoppas hoppas hoppas :)
I dag blev de kina mat för två latkorvar ;) Haha. Underbart gott vare! Värsta är bara att jag måste ändå ställa mej o göra matlåda tills i morron.. Usch!
Prata nyss med pappsen om vad vi ska hitta på tills mammsen fyller år, har några planer i alla fall :) Får se vad de blir, ska kika upp lite saker nu på nätet. Sedan ska jag ta en varm dusch o krypa ner under filten i soffan!

I dag har jag gått 11 heeeela veckor :) Underbart!
"Ditt barn är 44-60mm långt från huvud till stjärt. Könsorganen började ta form i vecka 10 och utvecklas nu, men än går inte att se vilket kön barnet har. Nu har barnets alla viktiga organ bildats och eftersom de inte kommer att förändras annat än att de växer, är risken för medfödda missbildningar och sjukdomar liten efter denna veckas utgång. Även risken för påverkan av infektioner och vissa läkemedel minskar. I slutet av veckan är barnet dubbelt så långt jämfört med förra veckan och huvudet är ungefär hälften så stort som resten av kroppen. Under ögonlocken börjar irisarna att bildas, de kommer så småningom att skydda ögonen från att släppa in för mycket ljus. Öronen fortsätter att utvecklas. Barnet kan nu gäspa, suga och svälja. Små finesser som hårstrån och naglar börjar dyka upp. Hjärtat pumpar blod till kroppens nu fungerande organ, inklusive navelsträngen som transporterar blod till moderkakan."

Så här ser Ärtan (kallad så av blivande mamma o pappa) ut:
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Helene&year=2008&month=7&day=29&babycount=1

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 7 januari 2008 18:04

Håller på o tvätta nu :) Men Roger hade gjort ganska mycket innan jag kom hem, så nu är de bara o vänta på att de sista ska torka så är de klart! Skönt. Ska ta de efter att Roger kommer hem från hockeyn senare i kväll.
Har precis käkat middag oxå, blev en pan pizza för mej bara :/ Fick inte i mej nått annat. Men längtar redan efter sista blodapelsinen som ligger i kylskåpet :) haha!
I dag fick nästan hela klassen veta att vi ska bli tre, vissa visste ju redan. Men ändå skönt att dom flesta vet nu :) Har dessutom inskrivning på Fredag, vilket ska bli underbart!
Nej, nu kan jag inte hålla mej från blodapelsinen ;)

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 6 januari 2008 16:02

Mådde inte så bra på päronet som jag trodde :/ Fick upp de lika fort igen efter att jag gett kissemissarna mat, så dom närmaste månaderna får Roger ge dom mat :) haha. Synd om Roger, han får snart göra allt :P
Nu ska min älskade åka o köpa korv så vi kan äta korvstroganoff, Rogers specialare! Mumms ska de bli..
Skolan i morron oxå, vill inte kliva upp i morronbitti! Vet inte änns när jag börjar, måste få tag på Malin o se om hon vet :)

Av Helené Gidhammar - 6 januari 2008 10:24

Sitter o äter ett päron nu, skulle hällst velat legat kvar i sängen. Men vakna av att jag mådde illa som bara den, så då var de vara o kliva upp :/ Men päronet hjälpte faktist lite, så de är skönt :) Hoppas att Roger oxå vaknar snart så vi kan käka frukost!
I dag ska vi till momma o skotta bort all snö, sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. Vore skönt om listerna kom upp :)

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 5 januari 2008 10:48

Ska snart fara till Marith o Danne :) Roger står i duschen o jag ska snart borsta tänderna o klä på mej. Sedan far vi mot skogen :) Blir där över dagen, ska käka middag där oxå. Kasslergratäng tror jag de stog på menyn! Men nu är Roger klar, så de är bäst att jag skyndar på lite ;)

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 4 januari 2008 19:40

Dagen började bra med sovmorron o fruskost efter de, tyvärr själv för Roger var inge hungrig. Ringde Therese, som log o sov ;) Bestämde att vi skulle komma på en kopp kaffe. Var te momma o vattna blommorna o konstatera att vi måste dit i helgen o skotta åt hon, så vi far nog dit på Söndag skulle jag tro. Ska ju till Marith o Danne i morron o käka middag :)
Efter att vi varit hos mormor for vi till Therese, hon hade verkligen köpt en kanon fin lägenhet :) Nu vill jag verkligen att vi ska bli klar med våran, sommaren är målet i alla fall! Roger for efter kaffet för han skulle kasta massa skräp hem i från på tippen o köpa lister, tillslut fick vi dom där jävla listerna. Efter många om o men! Äntlingen.
Jag o Therese kikade på kort o snacka en massa skit, vänta på att Elin skulle komma så vi kunde åka till Birsta. Men hon kom aldrig, så vi tog bussen i stället :) Väl i Birsta åt vi de första vi gjorde ;) haha. Träffa på Linda o heja på henne. Med mat i magen strosa vi runt där inne o kika, Therese gjorde väl några fynd men inte jag.. Skulle ha en väska, men hittade ingen bra. Så de får vi ta nån annan dag! Efter de gick vi på Willys o mötte Roger där, handlade en massa gott o sedan skjtsa vi hem tösen :) Har haft en jätte härlig dag med en helt tookigt härlig tjej! Tur att du har flyttat till mej nu, du o jag. Lycka till i kväll Therese ;)
Har precis städat toan o badrummet, Roger har diskat, tänt ljus o han for precis o skulle köpa nån dricka som vi glömde :) Sedan blir de nog nån film för oss, Marcus kanske skulle titta in i kväll(?)
Prata nyss med mamma oxå, hon har redan bestämt vad bäbisen ska heta ;) haha


Fy fan va snygg vi är ;)

Nu

Av Helené Gidhammar - 4 januari 2008 11:02

Nu ska jag till den här helt underbara människan :)

Ovido - Quiz & Flashcards