Alla inlägg under januari 2008

Av Helené Gidhammar - 16 januari 2008 09:53

Blev hemma i dag, mår inge vidare alls :/ Mådde dåligt även fast jag gick o la mej i går, KUL! Men, i dag tänker jag inte göra ett skit, ända jag ska göra är att försöka få i mej nått o äta. O de är en hel dags uppgift kan jag lova..
Sedan blir de soffläga för mej hela dagen! Mamam o pappa kanske skulle kika in oxå, mamma ska på sjukhuset (efterkontroll eller om dom hade gruppmöt?) så de blir väl kanske lite fika iaf.
Momma kom hem från Indien i går oxå, hua va brun hon var. Fuskit! Dom hade haft de jätte bra, mormor vart tillomed erbjuden att stanna där o gifta sej, med en 30 årig pojk ;) haha!
Men, hon är inte glad över att bli gammelmormor iaf. De märks! Så fort jag berätta om att vi hade varit på inskrivning o att de hade gått bra, då frågar hon Roger hur de går för han med jobbet??!?!?!?! Puckomormor! Tänker inte änns säga till att vi fått nytt datum, inte häller när ungen är född, inte fan tänker jag berätta de iaf! Inte änns ett grattis.. Nej, Nu skiter jag i hon!

Nu kurrar min mage, ska se om jag får i mej lite fil kanske..

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 15 januari 2008 21:11

Har varit dålig mest hela dagen, huvudvärken har fortfarande inte släppt.. Får se om jag tar en hemma dag i morron(?) Nu blir de film tills jag somnar iaf..

Roger - Mitt allt <3

Av Helené Gidhammar - 14 januari 2008 18:24

Fick post från Norge i dag, självklart från Jenny Erland o Elay :) Blev så glad! Fick ett kort (med Jennys fina bilder o en massa härliga ord) o två bodysar. Blev helt till mej :)

Av Helené Gidhammar - 13 januari 2008 10:45

De snöa heeeel akvällen i går, riktigt mycket oxå. Så nu är de så fint ute :) Kanon väder är de oxå!
Har precis borstat håret o ska snart borsta tänderna, Roger står i duschen o när han är klar ska vi ut o sopa bilen o sätta i sladden så vi får lite värme tills vi ska åka :)
Annars i dag får vi se vad som händer, en promenad i de fina vädret kanske? Och One Tree Hill så klart! Får inte glömmas..

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 12 januari 2008 18:26

Skulle han mitt Dexter maraton i dag nu när jag var själv hela dagen, har längtat så ;) Haha, Visst! 2½ program, sedan sov en viss Helené. Men, dom 2½ programen var i alla fall bra :) Vakna precis, är took hungrig. Så slängde in två baguetter i ugnen, ska bli mummsigt! Sedan ska jag fortsätta med maratonet o hoppas på att jag kan hålla mej vaken..

Av Helené Gidhammar - 12 januari 2008 13:49

Var äntligen på inskrivning i går :) Kännde jätte skönt!
Fick värdens bästa barnmorska, hur trevlig som hällst. Skämta o prata på om allt mellan himel o jord! Skönt o prata av sej :)
Fick nytt datum oxå, så den 28 Juli är h*n beräknad till i stället för 5 Augusit, som vi trodde. Ju tidigare desto bättre ;)
Alla prover såg bra ut, hade först lite högt blodtryck, men testade igen efter att jag hade tagit blodprovet o låg ner, då var de helt godkänt. Så de var skönt! Har dessutom gått ner 7 kilo nu, men de är ska inte vara nån fara. Är ju igentligen inte så konstigt häller, jag mår ju pissdåligt! Men, snart förhoppnigsvis försvinner illamåendet..
fick tid för o lyssna på hjärtljuden oxå, så den 6/2 ska vi dit för de. Lääängtar så himla mycket till de :) Tror att de kommer bli mer verkligt då! Den 26/2 ska vi dessutom på ultraljud! Hur underbart kommer inte de bli då :) Ojojoj! Så spännande.
Men som sagt, inskrivningen gick kanon, har världens bästa BM, som dessutom ska ha föräldrargruppen som vi ska vara med i sedan :) Så, kanoners känns de!

Efter att vi var klar där så skjutsa Roger upp mej på skolan, skulle ha utvecklingsamtal med Helena 10:30. Kom lite tidigare än de, han träffa Therese :) Sedan satt jag o läste boken som vi har som självstudieuppgift, ganska okej bok. Han som skrev den verkar i alla fall vara smart, haha.
Samtalet gick bra, vart mycket prat om praktik o barn såklart ;) Känndes bra o få prata lite..
När de var klart tog jag bussen hem, vilket väder de va. Regna ju så jag var dyblöt när jag kom hem.. Efter ett tag kom Roger oxå hem. Han hade varit o snurra runt o gjort lite grejs. Han hade vare o kikat på en bil som han vart intresserad av o ville att jag oxå skulle kika. Så vi for en sväng på Careta. Oj, blev kär direkt :) Perfekta bilen för oss! Tog o provkörde den en sväng o konstatera ännu mer att de var våran bil ;)
Så innan vi for så var de bestämt, vi skulle ha bilen! For hem o plocka ur gamel Audin sedan ringde dom o sa att allt var klart så nu ver de bara komma in o skriva på! Åkte direkt, skrev på o bilen är nu våran :) Så på parkeringen här utan för står nu en Ford (som vi förövringt aldrig skulle ha) Mondeo en 99:a, blå o super fin :) En kombi dessutom, tänk så underbart! Allt börjar falla på plats.
Tog en sväng upp till Jonas o Ulrika efter bilköpet, Roger skulle hämta ett par grejer så vi tog en fika där.
Hem till mormor efter de, vattna blommorna o ta in posten. Gick garan fort, sedan for vi o handla. Skulle käka tacos när vi kom hem :) Fira lite granna! Blev så gott, sedan somna jag på soffan, som valigt ;) haha. Synd om Roger.

I dag börja dagen inte allt för bra. Vakna av illamåendet o var tvungen o kliva upp, även fats jag var snor trött! Tog mej en tallrik yoghurt o ett glas jos, så vart de bättre ;) Kika på en värdelös film gjorde vi oxå, de dåligaste jag sätt! Ingen handling alls..
Han plocka i hop lite innan Roger skulle åka på hockey, dammsuga o dona. Skönt när de är städat :)
O nu ska jag ta mej en blodapelsin o ett glas vatten, för den som vill veta ;)

Mer

Av Helené Gidhammar - 11 januari 2008 21:35

Har varit en lång o händelserik dag i dag :) Inskrivning, utvecklingsamtal, bilköp o lite annat. Skriver mera i morron, nu ska vi mysa i soffan med lite godis o av varandra resten av kvällen!

Roger <3


Av Helené Gidhammar - 10 januari 2008 18:32

I går var de skolan som vanligt, gick bra men segt! Skönt när dagen var över! haha. Men åkte inte hem, utan med favvo Malin hem ;) Eller vi åkte med favvo Jenny hem o hämtade bilen på Jörgens jobb o åkte sedan på Coop o inhandlade middagen, rena lyxen!
For hem till Malin o Jörgen, dom har ju äntligen flyttat i hop ;) Gulligull! Dom hade tillomed hunnit måla om, super bra blev de. Kunde inte bli annat när dom har samma färg som vi har i köket ;) haha! Sedan börja vi lite smått med maten/salladen, sedan kika vi på lite kort, alltid lika kul!
Efter ett bra tag kom Jenny oxå, gänget var samlat o mat hade vi längtat efter allihopa. Hade tillomed tjuvstartat med en choklad bit allihopa :) Men maten smakade underbart, hade förrätt tillomed. Toast med tsatsiki, sedan vart de kyckling med chilisås o till efter rätt fick vi nåe choklad "grejsimojs" ;) Super gott alltihopa! Sedan satt vi o bara om allt mellan himle o jord, speciellt om den speciell sak ;) Lyssna på massa låtar o hade de mysigt i soffan! Sedan kom Roger o hämta mej, han hade jobbat hos Pelle, vet inte vad kloackan var, halv 10 kanske. En helt underbar kväll med helt underbara tjejer, ska vi göra om!

I dag har jag vare på Ikea med mamma o farmor, köpte bara lite små plock. Efter de har jag typ sove hela dagen ;) Min älskade har jobbat heöa dagen han o nu är han o skruvar med bilne, de bara sprutar ut soppa :/ Fan oxå! Vilken tur vi har eller inte..
Sedan blir de en sen middag, men nu ska jag parat klart med en gammal klasskompis o efter de ska jag se på tv, heeeel kvällen ;) Okej, en dusch ska jag hinna med oxå..

Inskrivning i morron, så nervös! Men så smånnande..

Roger <3


Ovido - Quiz & Flashcards