Alla inlägg under december 2008

Av Helené Gidhammar - 8 december 2008 13:38




                     Helene Priscilla Jansson -  Världens bästa mamma!



               

Av Helené Gidhammar - 7 december 2008 17:54



Har precis vaknat efter en tupplur :) Vi tog o sov ala tre, så underbart skönt! Dock blev de bara i 40 minuter, men bättre än inget..

Elton fortsatte sova efter en slurk mat han :) Gofisen! Roger är ute o fixar med nåe kablar till bilen o jag sitter o äter skummtomtar :) haha!
Har precis gjort lite dipp, så ikväll blir de chips o mys i soffan för oss! Skönt o bara vara hemma när man har varit borta nästan två veckor..

I dag har vi varit hos mormor, for dit i morse o käka frukost :) Roger for o skruva med bilen på jobbet o jag o Elton myste med mormor/gammelmormor inne :) Jätte kul o ses, de var ju skit länge sedan vi träffades nu. Hon tyckte Elton hade växt jätte mycket! :)

Nu ska jag kika vidare lite innan Elton vaknar för mer mat, han hann bara äta ena bröstet innan han somna ;) haha!

Av Helené Gidhammar - 5 december 2008 17:19



Natten som var, var otroligt jobbig! Elton somna inte förrän vid ett nångång. Jag var helt slut o han vägrade komma till ro! Men tillslut, efter mat ett antal gånger, vaggning o allt så somna han vid bröstet.. Vid två vakna han o gallskrek, blev stel som en pinne o inget hjälpte! Jag blev faktist riktigt rädd, jag visste inte alls som var fel. Men efter ett tag somna han, halv gråtandes.. För att sedan göra samma sak varje timme hela natten! Vid sju gav jag upp o klev upp ur sängen, men Prins Elton fick för sej o fortsätta sova han ;) Typiskt!
Så i natt blev de inte mycket till sömn, fast vilken natt får jag de egentligen? Nää, de måste bli nån ändring på Eltons icke sovande. Snarast! Hällst innan jag blir tokig..

Nää, nu vill Elton inte ligga på golvet längre. De är sovdags för prinsen nu! :)

Av Helené Gidhammar - 5 december 2008 15:07



Har noll Fredags-känsla i dag.. Roger jobbar eftermiddag, vilket han har gjort i flera veckor o ska göra året ut. Tråkigt! Har jätte svårt o hålla koll på veckodagarna när Roger jobbar eftermiddag..
Prata med Gina på MSN nyss, hon sa att hon skulle kika på Idol i kväll. kom jag på att de är Fredag i dag, haha! Bra koll..

Efter att jag o Elton kom till stan med bussen for vi in till Birsta, tro de eller ej men de var Rogers förslag! Haha :)
Skulle kika på julgardiner till sovrummet, men så blev de inte.. Först ville Elton ha mat efter 1½ timmes bussresa, förståligt när han hade sovit :) Efter de gick vi på KappAhl o kika, köpte två hakklappar o två sånadär som ska vara runt halsen, som Elton kan säckla på ;) Har ingen aning om vad de kallas för nåt, haha!
Efter de blev de McDonalds, var inge gott alls! Jag är helt insnöad på Max just nu, så gott! Men vi blev mätta iaf..
Efter de hann vi inge mer, Roger skulle ju o jobba. Så han lämna av oss, vagnen o packningen, pussa på oss båda o åkte på jobbet. Han glömde dessutom telefonen, som låg på laddning. Men han ringde nyss från jobbmobilen, så jag kan iaf få tag på han om jag vill ikväll :) Känns skönt!
Elton sover nu o jag sitter här i myspys byxorna i mörkret o längtar efter choklad :)

Nu ska jag vattna blommorna o sedan ska jag tända lite ljus, nu när de är Fredag o allt ;)

Av Helené Gidhammar - 5 december 2008 14:43



Nu är vi hemma i stan igen :) Vi tog bussen jag o Elton, gick hur bra som hällst! Han sov nästan hela vägen :) Gofisen!

Skriver mera sedan, ska passa på o rensa i Eltons byrå medans han sover!

Av Helené Gidhammar - 3 december 2008 09:31



               I dag är de precis ett år sedan vi fick ett plus på stickan :)




Helt otroligt vad tidengår fort! Elton är redan 4 månader o de händer nya saker varje dag! De kändes som att vi nyss var jul o vi berättade för allihopa att vi var med barn :)



                        Jag är så lycklig som har världens bästa familj!







Den 3 December -07 en tidig morron förändrades allt, efter 8 månaders hårt arbete & mensen en vecka sen kom äntligen de efterlängtade pluset, hann inte änns kissa klart! Pappa Roger var helt övertygad om att de redan var ett pyre inne i magen, medans jag var helt chockad! Fick fråga Roger ett par gånger om jag verkligen såg rätt, vilket jag gjorde
Så den 30 Juli är de beräknat att vårat mirakel ska dyka upp, men jag är helt säker på att vi får vänta ett tag till..
Vad som gömer sej i magen vet vi inte & vill inte veta fören dagen D! Ska inte ljuga, vi är sjukt nyfikna!

Av Helené Gidhammar - 2 december 2008 09:43



                                        Våran lilla skrutt!

Av Helené Gidhammar - 1 december 2008 09:20




            

Ovido - Quiz & Flashcards