Alla inlägg under november 2008

Av Helené Gidhammar - 18 november 2008 17:33



I kväll kommer de nån o kikar på våran vagn, den ena ;) haha! Hoppas dom köper den, så vi blir av med den! Som de är just nu så har vi ju tre vagnar, vilket är för mycket ;) Hua!

Så de är väl bäst att jag får på mej lite kläder, kan ju inte ha på mej pyjamasen när dom kommer häller..

Nu

Av Helené Gidhammar - 18 november 2008 17:13



Nu ska jag ta min macka! Elton blev lite extra gosig förut, han var nämligen trött :) Så nu ligger han här brevid mej i vagnen o sover så sött! Vet inte vad de är med han nu, men han somnar nästan direkt när man lägger ner han o vaggar han en stund. Duktiga killen!
Så nu ska jag tillomed göra mej lite Oboy, de var länge sedan nu! O en macka så klart :) Tända lite ljus ska jag oxå göra!


           Elton & Alvin - Alvin tog ett smakprov på Eltons öra här ;) haha!




              





Av Helené Gidhammar - 18 november 2008 15:26



Nu är de gjort, nu är Roger pappa på papper ;) Gemensamvårdand o allt, så de känns skönt! I fall de skulle hända mej nått, så vet jag vart Elton hamnar, tryggt hos sin pappa :)
Vi hittade dit tillslut iaf, fick parkera flera mil där i från, de kändes så iaf! De var snabbt på skrivet, så sedan åkte vi på Barnenshus o kika på en ny bilstol till Elton. Dock blev de bättre än vad vi tänkt oss :) Hon i kassan var super duper trevlig o hjälpsam! Så de sluta med att vi slapp köpa en ny stol, toppen! De fanns visst inga större stolar där basen sitter fast i bilen, så man bara kan knäppa lös stolen.. Utan då blev nästa steg en som satt fast totalt i bilen. Vilket vi inte vill ha, då Elton ofta somnar i stolen o alltid vaknar när vi lyfter ur han ur den! Så då kika vi på en vagn till stolen i stället, en som man bara klickar i! Hur smidig som hällst, så en sån får de bli! Vi är bara inte riktigt överräns om vilken färg än ;) Haha! Men de ordnar sej. Vi ska iaf ha en sån! Dumt att vi inte köpt nån tidigare.. Elton som är så tung o bära på! Men nu ska de bli av :)

Sedan har vi bara hunnit äte innan Roger for på jobbet. Elton somna i vagnen innan Roger for o jobba, så jag somna på soffan jag oxå ;) haha! Så skönt. Elton sov i över två timmar, vilket är hur bra som hällst för han nu! Han som har börjat sovit så dåligt på dagarna nu..

Dock i går kväll fick han för sej nåe tok! Han somna så snällt i går, innan 9! Men sedan, när vi la han i sängen för lite mat, då kvickna han till! Vägrade somna, så vi la han i vagnen, gunga han i den, gav han mer mat på flaska, vilket han nobba totalt! Sedan fick de bli vagnen igen, då somna han tillslut iaf! Dock har han snuttat hela natten.. Han har inte riktigt kommit till ro alls. Jobbigt som bara den! Dessutom vakna han vid 5 först o ville upp då, men varken jag eller Roger orkade kliva upp, så Roger gav han tutten. Jaja tänkte jag, visst att Elton tar den o somna om.. Men jorå! De gjorde han :) Jag blev helt paff då han somna på två röda efter att han fått tutten! Helt otroligt :) Han som alltid spottar ut den om man inte håller i den åt han, han har nämligen inte fått in rätta sugteckniken, än..
Så vi fick sova till 8, för då skulle jag upp o duscha :) Pappa o Elton låg kvar i sängen o gosa dom! De såg så mysigt ut..

Men nu ska vi iaf ta o köpa ersättning, för att verkligen se om min möjlk inte räcker åt han på kvällen o han kanske tillomed sover bättre?! Vem vet, vi får väl se de nu när vi testar..
Jag som ville helamma så länge som möjligt, men de är ju huvudsaken att vi mår bra, alla tre! För ingen mår bra utav att vi måste "bråka" tills han ger med sej o somna, man orkar bara inte hela kvällarna o försöka få han o somna, utan resultat. Man blir helt slut, båda jag, Roger o Elton! Så vi får väl se..

Nu ligger Elton på fällen under babygymet o kikar på tv, haha :) Han nobbar babygymet totalt för tv:n! Den är tydligen jätte intressant!
Jag ska göra mej en macka o kika på tv jag oxå, med min sötmupp :) 


                                 Kolla in minen :) Haha, tok unge!

              









  

Av Helené Gidhammar - 17 november 2008 17:26





                            Elton i går när han fick smaka banan :)



              

Wow

Av Helené Gidhammar - 17 november 2008 17:04



Jag är så förvånad! Elton somna precis i vagnen, utan ett ända gnäll, igen! Jag fattar ingenting :) Han som brukar vara så tjurig, men nu flera gånger på raken har han somnat hur snällt som hällst!
Jag hoppas o ber att han somnar lika snällt ikväll :) Men sån tur har jag väl inte..


Har nyss kikat på One Tree Hill på 5:an, jag har grinat så tårarna spruta! De avsnittet är nog bland de bästa avsnittet! Jag älskar verkligen den serien :) 


                 





Av Helené Gidhammar - 17 november 2008 15:52



Nu är Elton vaken, ny äten, ny blöja o nu ligger han på fällen o pratar med babygymet o snutten. Haha! Han låter så rolig, jag undrar vad han säger till dom egentligen?! :)
Så nu ska jag ta ett glas saft o en tårtbit av tårtan vi gjorde i går kväll :) Kanske tillomed är nått bra på tv?


                                                  Malin & Elton



              

Bra

Av Helené Gidhammar - 17 november 2008 13:50



I går somna Elton hur bra som hällst på dagen! Jag la bara ner han i vagnen så sov han, två gånger hände de dessutom :) De har aldrig hänt, så jag blev måttligt paff!
Sedan somna han före 9 , utan något gnäll eller grin! Hos pappa då så klart ;) O sov för natten, duktiga killen! Men han har haft en sådär natt, känns på för mej i dag. Men jag överlever :)
Roger har farit på jobbet o Elton sover i vagnen brevid mej. Jag sitter fortfarande i pyjamasen o myser, tänkte inte klä på mej i dag häller ;) haha! Vi skippar gå ut i dag, de ser kallt ut o solen vill inte kika fram.. Så i dag blir vi inne! Roger jobbar ju fortfarande eftermiddag/kväll, så de blir bara jag o Elton i dag :)

I morron ska vi på familjerätten o skriva på faderskapet :) Klockan 10 ska vi dit! Så nu jävlar ska vi inte glöma bort de!
Första gången, de var innan Elton kommit, krockade de med Rogers uppkörning för mc. Då fick vi inte tag på tanten där, så vi kunde boka om.. Sedan ringde hon nu för nån vecka sedan, då på kvällen stog jag i duschen när jag kom på de, självklart för sent!
Så nu ringde hon igen för nån dag sedan, nu sitter de en ill grön lapp framför mej så att vi inte kan glöma de :) I morron ska de bli gjort!

Mamma ringde för ett tag sedan, då hade dom varit till vårdcentralen med utslagen. Där sa läkaren att de var nickelallergi?!?! Konstogt sa mamma att alla i familjen har fått de, samtidigt?
Dessutom har mamma bara haft guld på sej o Louise silver, Melker använder ju inte änns smycken.. Så mamma bara nicka o gick!
De var dessutom samma läkare som jag hade då jag hade nageltrång, han kan ju slänga sej i väggen..








Känns sådär i dag, mycket som snurrar runt i huvudet just nu..

Av Helené Gidhammar - 17 november 2008 10:16



Elton sover nu ute på balkongen i vagnen, så nu ska jag o Roger försöka få något gjort här hemma! Uppdaterar mer sedan :)




Ovido - Quiz & Flashcards