Alla inlägg den 1 februari 2009

Bad

Av Helené Gidhammar - 1 februari 2009 18:34



I går var vi som sagt hem till mamma o pappa för att fira mamma! Hon fyllde ju 41 i Onsdags :)
Så innan vi for var vi o hämta mormor, for på Blomsterlandet o köpte en orkidé till mammsen, Sedan vidare på Ica Maxi för kyckling o lite annat, efter de for vi hemöver :)
Min familj däremot var ju inte hemma, utan dom var på badhuset dom, så vi for till farmor o farfar o hälsa på en snabbis innan!
När familjen behagade att komma hem for vi genast tid. Mamma blev iaf superglad för presenterna, en blomma o glas!

Först blev de kaffe/te/saft o glass med maränger, kolasås, nogatsås o rån :) Super smarrigt! Sedan blev de middag, konstig ordning.. Kyckling med wook eller curry kyckling, starka nudlar till de. Underbart gott! Jag åt tills jag höll på spricka.
Efter de blev de lite mys i soffan o massa strunt prat, sedan begav vi oss hemöver. Lämna av mormor, gav Elton mat. Resten av kvällen kika vi på teve, försökte få Elton o somna, myste o käka massa gott!
Elton somna efter många om o men vid 22:45.. Lillskit! Jag o Roger stupa i säng inte så sent därefter, 23:42 enligt Roger ;) haha!

Natten har varit förjävlig.! Elton har verkligen ingen bra nattryttm.. Han vaknar fortfarande o tok grinar. Sedan 05:30 då ville han att dagen skulle börja, men inte hans föräldrar! Så efter ett bra tag så somna han, äntligen. Sedan klev vi upp vid 08, käka frukost, klädde på oss o packa. För att sedan brumma till Matfors för att bada :) Vi var väl där vid lite för 10, de var så himla mysigt att bada! Elton älskade de, han flinade med hela ansiktet o verkligen njöt av varje sekund i poolen! Så, de ska vi göra om, mååånga gånger. Efter badet for vi till Eltons farfar Tommy o Eva. Där bjöds de på fika o skidåkning, tittning av skidåkning, så klart!
Påvägen hem for vi in på Ica Maxi o handla lite nyttigheter, sedan blev de en impuls Max.. Så de fick bli våran lunch, dock har ingen varit hungrig i dag, så de fick bli all mat för dagen..
Annars i dag har vi bara varit hemma, haft tvättstugan, jag har gjort puré till Elton :) Kokat äpplen, russin o kanel, mixat o fryst in :) Blev super gott, tycker jag! haha, Elton har inte smakat än.. Han sov när de blev klart. Men till kvälls gröten ska han nog få smaka lite :) Får väl se vad jag får för betyg av han!

                              Lite bilder ska jag oxå bjuda på!

     
                                              Maja o Elton
      

                                             Elton o Jennie
      

                                                  Jag o Elton

                

                                                 Söt Maja

                

                  Elton tuggar på ett rån för första gången, de var mumma!

                

               En nybadad Elton som är påväg till mormors födelsedagskalas

                

                                             Elton med moffen!

                

                                             Min stora älskingen :)
          

                                              Födelsedagsbarnet!

                 
                
                                   Pappa Roger o Elton i badet :)

                    
                    
                            Jag o Elton, Eltons första badhus bad :)
          


Ovido - Quiz & Flashcards