Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Helené Gidhammar - 18 februari 2009 21:26



I dag har vi inte gjort ett dugg egentligen! Ganska skönt ändå :)

Jag och Elton tog lite sovmorron, ända till 07:30 sov vi i morse. De är verkligen inte varje dag de händer, så de var välkommet!
Efter gröten tog vi oss en tupplur på soffan eller Elton somna och jag kika på film. Sedan blev de lunch och efter de fick vi på oss lite annat än jamas, drog oss länge innan vi hoppade ur myskläderna i dag!

Elton gjorde illa sin lilla näsa i dag oxå.. Jag satt med dator i knä och han var lite väl nyfiken på vad jag höll på med, han han ramla fram och skrapa näsan i en lite grej som sticker ut ur USB-porten, som hör till musen.. Han blev jätte ledsen och tårarna spruta! Dessutom var han trött, så vi la oss i sängen. Somna båda två ganska snabbt! Som kanske en timme.
Då hade Frida både jagat oss på msn och sms ;) Hon och Arvid fråga om vi ville följa med på Ica Maxi, vilket passade utmärkt, då Eltons gröt nästan är slut. Så Elton fick en banan, vi klädde på oss och for.
Blev en hel del på Ica, var menat att jag skulle ha gröt och mjölk men kom hem med två kassar och några hundrigar fattigare ;) Jag hade tillomed fört över för lite pengar, så Frida fick betala ut mej! :) haha. Tack så himla mycket Frida!

När vi kom hem börja vi med maten, åt oss alla tre. Försökte med allt till Elton, men han ville verkligen inte ha. Då hade han bajsat, trodde de var de som var felet. Bytte blöja och försökte igen, men han ville ändå inte ha.. Så han fick sova i stället. Han var verkligen super trött! Så jag och Roger hann äta innan Elton vakna, för att vara ännu mera trött ;) Han sov en lite stund till i pappa Rogers famn.
Så vi måste nog flytta fram kvällsgröten och nattningen, för Elton är trött redan vid 19 nu för tiden.. Får väl se hur de går med de! :)

Just nu duschar Roger, Elton sover sedan 20:30, jag håller på och koka kött till Eltons mat. När Roger har duschat klart ska vi kolla på filmen vi börja på förut, Seven Pounds.

I morron ska vi åka med Frida och Arvid på Fikaträff, ska bli spännande :) Vad morrondagen mer har att erbjuda, de får vi se då..



                  
              

              

Ovido - Quiz & Flashcards