Alla inlägg under mars 2008

Av Helené Gidhammar - 20 mars 2008 22:17

I dag skrev Roger på papperet för jobbet :) Så glad för hans skull, nu är de verkligen hans oxå!

Annars i dag kom mormor o hämta mej, vi sola o fikade ute o myste :) Super fint väder, tills alla målnen dök upp.. Klat som fan blev de! Så vi skippade de o åkte o handla påskgodis i stället, köpte lösgodis för över 200 kroner :) haha! Men de var till alla syskonen Jansson +mej då ;) Vi är ju ändå 4 stycken o mormor köpte hon med. Så jag fick i uppdrag att plocka godis åt små syskonen, lätt o plocka godis åt nån annan då! Nja, Martin var väl lätt, han äter ju ungefär samma som mej :) Sedan åkte vi o skulle kika på blommor åt mamma, men innan dess smet vi in på Skopunkten. Hur mycket fina skor som hällst :) Fanns jätte mycket fina sommar skor, skulle vilja haft alla typ. Men jag vågade inte köpa några än, tänk om jag sväller som bara den om fötterna o inte kan ha dom? Inte så kul, så jag köpte eller fick ett par rejäla skor av mormor, lite vintriga, men de behövs! Super fina. Älskar dom redan :)
Efter de for vi hem o drack te o åt bakelsen vi köpt på morronen :) Mummsigt! Sedan fylde vi påskäggen med massa godis o pengar, hur snäll är inte min mormor igentligen :) O nu har vi bestämt att vi ska börja simma oxå, äntligen! Har sagt att jag ska göra de länge, men kommer ju aldrig i väg. Men nu var de mormors förslag, så ännu nästa vecka ska vi sätta i gång med de :) Nästa vecka kunde hon inte, hon ska bort med jobbet hela veckan o dessutom måste hon ha en ny baddräkt, så jag våga visa mej med hon ;) haha, nej då!
Efter en dag med mormor kom Roger o drack en kopp kaffe efter han skrivit på papperna för jobbet, sedan for vi på bolaget. Ska o pimpla i morron, så Roger måste ju ha nått att pimpla med ;)
Mormor ska skjutsa o hämta oss i morron, för jag ska jobba på Lördag. Så jag vill hem på kväll, så hon skulle ställa upp :) Härligt!
Men nu ska jag ladda kameran inför i morron, sedan ska jag slänga mej i soffan igen, där jag har legat sedan vi kom hem från handlingen. Somna ganska direkt, men inte så konstigt när jag nästan vare vaken ett dygt, sjukt! Hur trött kommer inte jag vara i morron då..

Roger <3

Sol

Av Helené Gidhammar - 20 mars 2008 10:07

I natt var jag med när Roger jobba natt :) Super mysigt! Gick super bra, min älskade är verkligen rätt man för de jobbet ;)
Så de betyder att jag knappt sove nått i natt, men mormor ringde efter nio nu på morronen o fråga om jag skulle komma o sola, hon visste att jag var ledig o hade själv tage ledigt :) La på efter att jag sagt nej, men när jag låg i sängen o visste att solen lyste kunde jag inte somna om! haha, så nu snart kommer momma o hämtar mej, så ska vi sola o mya. De är verkligen super fint väder! De var de tillomed när vi kom hem klockan sex i morrse :)
Nej, nu ska jag slänga på mej några kläder o borsta tänderna innan hon kommer, måste pussa på min älskade som ligger o snarkar oxå ;)

Roger o bäbisen är verkligen allt :)

Av Helené Gidhammar - 20 mars 2008 09:42

Vissa kvinnor får halsbränna vid det här stadiet. Det kan kännas som en brännande känsla i bröstet och du kan även få sura uppstötningar. Blir det extra besvärligt kan din läkare skriva ut medicin. Kanske kan du svettas ovanligt mycket och det beror helt enkelt på de extra kilon som du nu bär runt på. Omkring denna vecka känner du livmodern strax under naveln.

Ditt barn är ca 16cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 420g. Det kan röra sig fritt i fostervätskan och kan sparka både långt upp i magen och ända nere vid blygdbenet.

Nu är matsmältningsapparaten tillräckligt utvecklad för att kunna tillgodogöra sig vatten ur det fostervatten som barnet sväljer. I början av graviditeten är det moderkakan som producerar fostervatten men när njurarna fungerar ungefär i fjärde månaden, tar de över produktionen. Njurarna tar även hand om en del avfallsprodukter i barnets blod och tillverkar urin av dem. Men det finns inte mycket urin i fostervattnet utan det mesta av avfallsprodukterna som bildas, transporteras bort via moderkakan och ut i ditt blodomlopp. Det är dina egna njurar som tar hand om det mesta av renandet efter barnet.

Sinnesorganen som barnet ska använda för att lära känna världen utvecklas nu raskt. Smaklökarna på tungan är färdiga. Hjärnans och nervtrådarnas utveckling har kommit så långt att barnet ska ha fått känsel. Vid ett ultraljud skulle du nu kunna fånga en bild, där barnet suger på tummen eller smeker sitt ansikte. 


                  

Av Helené Gidhammar - 19 mars 2008 15:56

Nu har vi beställt en vagn :)

            
                  

Av Helené Gidhammar - 18 mars 2008 19:04

Den ska jag se i kväll :) Hon är bara för häftig!
Men nu väntar jag bara på att Hanna (en enormt trevlig tjej som jag pratar med på msn & som oxå ska ha bäbis i sommar) ska bli klar med sitt bloggande så jag får läsa o kika på bilder :) haha.



                

Av Helené Gidhammar - 18 mars 2008 10:25

Måste uppdatera med lite magbilder, var ett tag sedan nu :) V. 21(20+5)

Av Helené Gidhammar - 17 mars 2008 21:59

Är dom inte knäpp eller vad? :) Sjukt roliga iaf!



     

Av Helené Gidhammar - 17 mars 2008 18:37

Köpte jordgubbar i dag, var bara tvungen o köpa dom :) 20 kroner för 2 förpackningar o dom luktade så gott! Så jag tänkte mummsa i mej de nu, men jag vet inte om jag ska äta med mjölk eller uta, vilket problem va? haha

Roger har åkt o jobba han, vi hann bara käka middag o vika in tvätten innan han for o jobba.. Lika dant blir de i morron, så hinner vi knappt få i oss maten innan han ska fara! Hatar verkligen natt jobb, vill ju att han ska ligga brevid mej i sängen då!
I kväll ska jag inte göra ett knop, ska lata mej i soffan o kika på skit program, inte ett ända bra tvprogram ikväll.. Men nu väntar jordgubbarna ;)

Roger <3

Ovido - Quiz & Flashcards