Alla inlägg under mars 2008

Av Helené Gidhammar - 9 mars 2008 19:43

Kikar på de nu, hur häftig är inte Kat Von D på en skala? :) O snygg!





Av Helené Gidhammar - 9 mars 2008 18:17

I går blev de fest för våran del, en impulsiv 40års fest :) haha! Var menat att vi inte skulle åka, men så kom mamma Ulrika o Lillemor o käka middag med oss först, dom skulle förfesta här ;) O sedan blev de bara så, så vi var inte hemma förrän klockan två i natt. Ganska trevligt, maten var sådär. Men jag mådde inte så bra häller, min rygg ville verkligen inte vara med.. Kul!
Så i dag är de jag som har varit bakis i stället för Roger, vette tusiken. Men har kännt mej precis som att jag vore bakis :) haha, Sjukt.
Dom ville att Roger skulle jobba i natt oxå, så han har precis fare.. Låter som att de kanske blir fler nätter den hära veckan oxå, inte allt för kul. Men men, jag måste ju överleva ;)

Har dessutom lagt ut barnvagnen, några som ska komma o kika i kväll o ska dom inte ha den, är de några som ska komma o kolla i morron oxå, hoppas verkligen att vi får den såld, vilket jag igentligen vet att de inte är några problem med. Men ju snabbare desto bättre!

Nu ska jag ta en kopp te o ta vitaminerna för dagen..

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 6 mars 2008 21:18

Roger fick åka o jobba i natt oxå, så en natt till ensam i sängen :/ Jobbigt. Men har jag klara hela veckan klarar jag en natt till, är faktist riktigt stålt över mej själv! Men i helgen får jag kramas med min älskade hela nätterna :)

Annars har dagen gått bra, börja 11 sluta 17. Efter de hämta mormor mej, hem o i målarkläderna. Måla innuti köksskåpen, som vi igentligen skulle göra härromdagen men då hade vi fel färg hemma. Så alla grejer som ska vara i skåpen står över hela köket, bara lite irriterande! Dessutom blev v inte änns klar i kväll häller, färgen räckte inte. Fan! Skönt iaf att de är så gott som klart nu! Mormor skulle nog fixa färg åt mej i morron så ska jag göra klart, så jag får in grejerna i skåpet innan helgen iaf..
Efter målningen var jag helt slut, min rygg är som en 80 årig kärrings! Hade inget o äta hemma, så mormor var o köpte pizza åt mej :) Vem har inte världens bästa mormor om inte jag? Hon är för underbar! Ställer alltid upp. Även fats vi kan tycka lite olika så är hon grym! Blivande gammelmormor rockar fett ;) haha
Nu ska jag krypa ner under täcket i soffan, har förntret öppet i köket, färgen luktar satan! Sedan ska jag sova, är tött som bara den. Har dessutom sovmorron i morron, härligt!

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 6 mars 2008 09:26

Mina älskade föräldrar :)

Av Helené Gidhammar - 5 mars 2008 18:21

En gubbe i dag vid bussen när jag skulle fara hem: va söööt du är, jätte fiiin, mullig o jätte fiiin! Med mina hormoner var de nära att han skulle få en fet smäll! Haha, gubbjävel :)

Min älskade har precis farit på jobbet :/ Men som tur är så är de sista natten jag måste sova själv :) Roger gör nämnligen helg redan i morron bitt när han är klar med nattpasset. Mysigt! O i morron hinner vi gosa lite extra på morronen oxå, för jag börjar inte förrän 11 :) Härligt!
Nu sitter jag o fundilerar på vad jag ska hitta på, har ganska tråkigt.. Vore bra om jag plocka undan i sovrummet, alla mina kläder ;) haha! Men de har jag inte lust med. Så jag lär nog hamna framför tv:n ändå!

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 4 mars 2008 12:14

Du har en snabbare ämnesomsättning och en ökad blodmängd i kroppen, det kan ha en positiv inverkan på ditt hår och dina naglar. Hos vissa gravida kvinnor kan de höga östrogenhalterna ibland påverka huden i ansiktet. Fenomenet kallas kloasma och uppträder hos ljushyade som mörka fläckar och mörkhyade som ljusa. När hormonhalterna sjunker bleknar oftast fläckarna. Om du solar kan fläckarna i ansiktet förstärkas. Använd ett bra solskydd.

Det kan snart vara aktuellt med järntillskott, de allra flesta gravida kvinnor behöver järntillskott från och med den 20:e graviditetsveckan.

  

Barnet är 13-15cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 280g. Det börjar nu få anlag till de permanenta tänderna under de redan klara mjölktänderna. Talg från barnets talgkörtlar blandar sig med hudceller och bildar fosterfett/vernix. Fosterfettet skapar en vattentät barriär som hindrar barnets hud från att bli uppblött i fostervattnet. Nerverna i barnets kropp täcks med myelin, ett fett ämne som isolerar och möjliggör det snabba, friktionsfria utbyte av information som krävs för att en människa ska kunna koordinera och balansera sina rörelser harmoniskt. I tarmkanalen börjar magsafter produceras, de hjälper till att absorbera fostervatten och föra det vidare till njurarna. Där filtreras och renas det för att sedan utsöndras igen till fostervatten.

Foto från vecka 19 från Lennart Nilssons bok Ett barn blir till.
Av Helené Gidhammar - 3 mars 2008 18:46

Har precis vaknat, somna på soffan med älsklingen när jag kom hem ;) Han låg o snarka så gott så jag kunde inte hålla mej. Tur att Rogers telefon ringde, annars hade han försovit sej.. Så han klädde bara på sej o for precis, har inte hunnit träffats, inte hunnit äta middag eller nått! Kul.. Tur att jag slutar tidigare i morron o att han kommer hem tidigare än vad han gjorde i dag, hela turen i går natt var försenad två timmar. Så han kanske tillomed är vaken o klar med middagen tills jag kommer hem, vore underbart ;) Men nu ska jag i alla fall försöka koka i hop nått ätbart, svårt när man inte är sugen på nått, men man är så jävla hungrig så de värker i magen.. Dessutom hatar jag o äta själv, i vanliga fall skulle jag skippa maten, men nu har jag ju nån mer o tänka på :) Så de går inte!
Nej, frysen ska genom sökas o magen ska fyllas. Duschen väntar efter de, fryser som faaaan så en varm dusch får de bli!

Roger <3

Av Helené Gidhammar - 2 mars 2008 22:12

Har precis kommit hem. For till mamma o pappa i dag iaf, skippade tvättstugan o käkade god middag där hemma i stället :) Super gott o alltid lika härligt o komma hem.
O på vägen hem så ringde dom o ville att Roger skulle jobba, så han hann bara hem o byta till arbetskläder så for han. Blir samma hela veckan, Gävle svängen, natten betyder de :/ O de betyder att jag ska sova själv en hel vecka.. Hatar o sova själv, men med de jobb han har så finns de inte så mycket o göra åt de.. Men de ska nog gå bra, som alltid :)
Men nu ska jag kika klart på Cold case o efter de väntar sängen, börjar tidigt i morron. Vilket är skönt, för så slutar jag tidigt ;)

Roger <3

Ovido - Quiz & Flashcards