Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Inte

Av Helené Gidhammar - 23 februari 2009 11:48



I dag tyckte Elton att dagen skulle börja redan då pappa for på jobbet, klockan 05! Men de ville inte mamma, så han fick bröstet några gången och somna tillslut om till 06:30. Men mamma kände fortfarande inte för att kliva upp, så Elton låg och jollra på medans mamma drog sej i sängen. Nästa gång jag kolla på klockan, var den helt plötsligt 09:03! Så vi somna om en bra stund, skönt med sovmorron för både mej och Elton!

Så de blev ganska sen frukost i dag, men de var behövligt! Efter frukosten busa vi lite på golvet, sedan blev Elton trött igen. Men inte ville han somna för de inte. Så vi fick busa ett tag till. Och nu sover prinsen, han snarka tillomed när jag gick ut i från sovrummet :) Gofisen!

                       __________________________________

I dag har vi tvättdag.. Börja egentligen för en timme sedan, men Elton var så trött så de var ingen ide! Väntar tills han vakna eller tills Roger kommer hem, han har ju förmiddag i dag!

                       ____________________________________

Lägenheten som vi var och kolla på förra veckan, den blev såld i dag.. Så vi hann inte änns få besked från banken, känns piss egentligen! Då både jag och Roger verkligen hitta en lägenhet, där vi båda verklien vill bo, då skiter de sej bara.. Men men, inget att göra åt nu.

Så vi har hittat en till som vi ska och kolla på i dag, klockan 17. Roger ringde nyss, de verkar iaf som att de mesta är gjort där. Kanske lite tapeter som måste göras och är de så, då lejer vi nog bort de! Vi har gjort nog här som de är. Så bara vi slipper! De får väl kosta lite extra då..
Hoppas verkligen på den här nu, vore skönt att ha en trea. Elton börjar ju snart ta lite mer plats än innan!
Dessutom vill jag bo kvar i området, jag trivs verkligen! Nära till allt och Elton har en massa jämn gamla kompisar här. Vi får väl se vad de är, var tyvärr inga bilder i annonsen.

Nu ska jag ta och tömma diskmaskinen medans Elton sover, sedan ska jag vila ögonen på soffan ett tag ;)


 
 
Linda

Linda

23 februari 2009 13:19

William får också för sig att det är en bra tid att vakna ibland då hans pappa ska iväg till jobbet runt den tiden. Skönt att ni kunde somna om! :-)

Ah, surt att lägenheten ni ville ha blev såld till nån annan. Hoppas att den andra också är bra. Det är skönt att bo lite större när man har barn.

kram Linda

http://lindaskriver.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Ovido - Quiz & Flashcards