Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Helené Gidhammar - 6 januari 2009 22:23


Elton vakna nyss.. Han sov knappt en timme! Bruka inte vara likt han.. Men nu sover han igen, hoppas jag! Dock ligger han i våran säng. Skulle säkert gått med tutten, men då klanta jag till mej o peta fingret i nästan gå han. Då blev han tokig, tokgrina o gav inte upp! Så jag fick lägga han i våran säng för lite mat. Dessutom sov han så oroligt när jag gick ut därifråm, så han får ligga kvar!

Roger är fortfarande inte hemma.. Jag har tråkigt! Bara skit på teven o jag är inte änns trött. Ja, egentligen är jag ju alltid trött. Men jag ville inte lägga mej innan Roger är hemma. Dessutom är de faktist ganska skönt att få sitta öppe ensam ett tag, utan Elton! Så de så..

Av Helené Gidhammar - 6 januari 2009 20:59



Fy tusiken vad jag är dålig.. Mår piss! Snoret rinner, ont i halsen som bara den o så fort jag lägger mej kan jag inte andas! Blev sämre i natt..
Så varken jag eller Elton har sovit bra i natt, båda har sovit som kråkor. Så nu skippar jag o få han o sova i sin säng. Iaf tills jag mår bättre o orkar! Men, jag natta han precis där i o de gick jätte bra! Visst, de var lite grin o skrik. Men inte som i går, så de går ju framåt! Hoppas bara han sover några timmar nu..

I dag tyckte Elton att dagen skulle börja 06:30, vilket varken jag eller Roger tyckte. Så han fick lite mat i sängen, trodde absolut inte att de skulle funka. Men vipps så var klockan 08:30, en helt okej tid att kliva upp! Så då blev de gröt för både mej o Elton, Roger tog en dusch o efter de klädde vi på oss o ut i bilen. For till mormor för att hämta vagnen som vi hade glömt i hennes bil. Stannade inte, då vi inte hade tid. Efter de for vi på Coop o handla, bara nyttigheter! Inte en ända onyttig sak hamnade i vagnen, super bra! Eller jo, vi köpte mjukbröd.. Men, vi äter så sällan de. Så vi slängde in dom i frysen o tar upp när vi blir sugen. Annars äter vi ju alltid bara hårdbröd.. Annars var vi så duktiga så :)
Innan vi var på Coop var vi på Apoteket o handla kureringsmedecin åt mej. Nässpray o Baffucis, så nu jäklar! Fast jag hatar smaken av nässpray.. Fy!

När vi var klar på Coop slängde vi bara in de vi köpt i kylskåpet, sedan tog vi alla tre en promenad! Super skönt väder. Elton somna nästan precis när vi var hemma, så han fortsatte sova här hemma i hallen. Medans han sov så fixa vi maten, ungsbakad falukorv med hemmagjord potatismos! Riktigt gott blev de :) Efter de vara de jobbet som gällde för Roger..
Så jag o Elton myste framför teven bara. Vilket vi gjort typ hela dagen! Förutom att vi sov middag typ två timmar, behövligt för oss båda.
Nu sover prinsen som sagt, Roger är fortfarande o jobbar o jag ska ta mej en kopp varmt te med honug, en alvedon, ska tillomed "unna" mej en macka o sedans blir de soffläge..

Ovido - Quiz & Flashcards