Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Helené Gidhammar - 7 januari 2009 21:02



redan nu kom min älskade hem, så nu blir de soffan o mys för oss! Nej, tydligen inte, Elton vakna.. Typiskt!

Av Helené Gidhammar - 7 januari 2009 15:32



Även denna natt har varit dålig.. Elton har sovit sämre än sämst o jag lika så! Dock sov han länge i morse, välbehövligt för oss alla tre. Fast han hade ju ändå vaknat en gång varje timme, så mycket till sömn var de ju ändå inte..
När vi klev upp blev de gröt för prinsen, gröt som aldrig ville bli bra i dag! Fattar inte, skulle göra mer än vanligt, men gröten blev aldrig hård. Bara som tapetklisre.. Roger testa han med, samma resultat! Så tredje gången gjorde jag samma portion som vanligt, då funka de. Haha!
Till gröten, när de väl blev bra, fick Elton päronpure för första gången. De var en jäkla hitt kan jag lova :) Han älskade de!
Blev även gröt för mej, känner mej så duktig! Tillomed Roger åt frukost, dock ingen gröt ;) Men de var så mysigt när vi alla tre satt vid bordet o åt tillasmmans!
Efter frukosten blev de en dusch för mej o sedan började jag med maten, som skulle stå o koka länge. I dag blev de kött, wookade grönsaker med ris. Super duper gott blev de! Men de blev massor, så jag har till middag i morron o middag eller lunch till både mej o Roger till veckan! Kanon :)
Efter lunchen for Roger o jobba, jag o Elton myste i soffan ett tag innan han fick lite mat, potatis/palsternacka. Sedan tog vi oss en tupplur, Elton i vagnen o jag på soffan. Elton sover fortfarande, men jag vakna av telefonen! Nån försäljare, hann inte svara.. Lika bra!

Är fortfarande dålig, snorig, ont i halsen, ont i huvudet o allmänt hängig.. Så de blir ingen promenad i dag, de är dessutom kallt ute. Så vi skippar de i dag! I stället blir de bara mys för oss två hör hemma :)
Nu ska jag ta mej ett äpple o knapra på, innan de är dags för att göra middag. Kyckling o grönsaker får de bli även i dag, då de blev kvar av kyckligen i går. Men jag älskar kycklig, så de blir prima de :)

Nej, en snytning o lite näsdroppar så man kan andas som folk igen.. 

Ovido - Quiz & Flashcards