Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Helené Gidhammar - 29 januari 2009 17:08



I går kväll soman Elton så himla snällt, vid 21. Jag mitt duma nött skulle vara snäll o vara vaken tills Roger kom hem. Visst, han skulle vara hemma vid 22. Sedan ändrades tiden till efter 23. Vid 00:30 kom min älskade hem tillslut.. Så vid 01 kröp jag ner i sängen, dödstrött! Elton vakande till lite då, men gav han tutten. Trodde aldrig att han skulle somna om, då han alltid har första matningen vid den tiden, om inte tidigare.. Men jag somna, vakna vid 03 av att Elton låg tvärs över sängen o små gnällde. Så han fick mat, somna om till 05 o efter de sov han oroligt, som vanligt, till 07 då vi klev upp! Men de är väl typsikt att jag ska vara vaken så länge då Elton för engångsskull sover länge! Hmm.. Hoppas att han sover lika bra i natt oxå, vilket jag inte tror!

I dag har vi iaf rensat ur databänken, så nu ska bara lite pärmar upp i garderoben o sedan är de bara till o kasta ut skiten, äntligen! Ska bli så skönt att bli av med den, mer plats :) Blir lagomt tills Elton ska börja leka på allvar!
Vid 12:30 kom Casper o Maria förbi här, så vi traskade vidare till Stor & Liten, där var de inte många alls i dag.. Men, de är alltid skönt att komma ut o umgås med vuxnamänniskor! :)
Efter de har vi inte hunnit med så mycket, Elton har ätit lite lasagne :) Fått ny blöja, ammats, myst o busat. Nu sover prins Elton i vagnen här brevid mej, jag sitter med en kopp te o halvkikar på teven!

De lär nog inte bli så mycket annat i kväll häller, teve mys för oss två. Om Roger hann, så skulle han o kika på hockey. Så de blir sent vilket fall som hällst för han i kväll!

       Nej, nu ska jag njuta av mitt te medans de är nogorlunda varmt..

Av Helené Gidhammar - 29 januari 2009 15:18



Tänk, just nu, för 6 månader sedan fick jag upp världens vackraste varelse på min mage! En helt otrolig känsla, en känsla som inte går att beskriva, den måste verkligen upplevas för att man ska kunna förstå! De var lätt den underbaraste dagen i mitt liv, dagen då Elton kom till oss! Otroligt att de redan gått ett halv år, våran lilla prins är inte så liten längre..


    
                               En dag vi alltid kommer att minnas!








Ovido - Quiz & Flashcards