Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Helené Gidhammar - 13 juli 2008 22:34

Är bara skit på tv:n hela kvällen.. Tråkigt! Så de får bli sängen för mej i stället, är inte trött alls eller de är jag ju alltid ;) Men hade de vare en bra film hade jag nog kunna hållt mej vaken, men jag skippar tv i kväll o tar en tidning i sängen i stället :) Var länge sedan jag läste på kvällen nu! Så nu ska jag bara smörja in magen o borsta tänderna, sedan väntar sängen..

                                            
Roger <3

Av Helené Gidhammar - 13 juli 2008 19:54

Nu är jag äntligen bäbbat vaggan :) Den har stått där i fleeeera dagar, utan att jag har rört den.. Undra hur de igentligen har gått till? :) haha! Men, nu är den bäbbad o väntar bara på att bäbisen ska ligga o mysa så sött där, lääängtar ännu mer än mest just nu!

Vaggan har vi fått av blivande mormor o morfar, Tack tack! Ända som saknas nu är kudden. Men dom skulle ringa från Babyproffsen när dom fått in nån, dom var slut sist vi var dit.. Superduper mysigt :)

Av Helené Gidhammar - 13 juli 2008 18:21

I går när vi vakna käka vi lite frukost o fundilerade på vad vi skulle hitta på. Var ju så dåligt väder i går, spöregna ju hela dagen!
Men vi bestämde oss för o ta en tripp till Härnösand. Så vi var väl där vid 12 nångång. Var o hälsa på Malin o Jörgen :) I deras nya lya, som var super mysig! Satt där i ett par timmar, snacka skit, drack kaffe/te o åt Jörgens chokladbollar :) Jätte trevligt! Kul o se Malin då de var så länge sedan vi sågs.. Dom fuskisarna åker till Bulgarien i morron dom, inte alls avis ;) Nej nej!
Efter de så for vi hemöver eller vi for till Marcus o låna borrmaskinen hans. Så när vi kom hem så gjorde jag maten, stekte kyckling i småbitar, massa grönsaker o pitabröd till de, med mummsig vitlökssås så klart :) O Roger fixa upp skötbordet på väggen i badrummet! Blev superduperbar :) Kanon! Känns ganska konstigt att de sitter där nu o att de snart ska ligga en bäbis där, våran bäbis dessutom :) Wow! Har fortfarande inte fattat de..
Men efter att de var klart käka vi mat o jag somna på soffan, som vanligt ;) Vakna av ringklockan o Marcus o hans tjej var här, snacka skit o drack alkoholfri cider :) Dom spela lite guitar hero o jag lata mej på soffan.. id halv tio kom Byström, Sara o självklart sötnosen Alvin :) Men de var en missnöjd Alvin som kom i går, han grina o somna om vartannat.. Hua! Lillfisen :) Han är så söt, börjar dessutom få pappsens röda hårfärg! Men lite hann vi snosa innan han ville till mamma, nu håller jag verkligen på dö av längtan :) Ojojoj!
Dom var kvar här ganska länge faktist o efter att dom fara kika vi lite på film bara innan vi begav oss in i sängen.. Roger linda mina fötter innan vi somna oxå, blev så himla skönt! Så jag sov med lindade fötter o ett täcke under madrassen i natt, vilken skillnad kan jag lova. I morse såg jag mina fotknälar, som jag inte gjort på väldigt länge. Underbart :) För så stor som mina fötter var i går har jag aldrig varit med om.. Jag blev tillomed rädd, kändes som att fötterna skulle spricka! Nästan så jag kände hur vatten rann ner i fötterna.. Kunde inte röra på fötterna eller tårna. Tårna var som tjocka prinskorvar så dom tog i varandra! Nej, nu hoppas jag verkligen att de är slut på allt vatten snart..
Dessutom i dag har jag börjat få ont i handlederna, vad de nu betyder. Har skit ont! Men nu måste jag sluta klaga, jag mår ju förutom de, helt prima! Inga sammandragingar eller nått.. Så jag ska igentligen inte klaga! Nu är de nog om de :)

I dag sov vi eller Roger sov men jag hade inte sovit på ett par timmar, ända till 1 när mormor kom o ringde på dörren :) Men de var skönt o slöa i sängen! Roger klev ju upp klockan 4 i går morse när jag klev upp o kissa, sedan somna han aldrig om, utan kika på film i stället.. Så de var inte så konstigt att han sov länge i dag :)
Men jag o mormor tog oss en prommis på Ica o handla kaffefilter o fikabröd. Sedan mummsa vi i oss de o myste i soffan! Efter att mormor åkt så somna jag på soffan o Roger laga mat, Tacos :) Mmm! Var hur gott som hällst. Kika på en skit serie till de.. Men jag gav upp när Roger ändå skulle duscha. Roger har precis fare på jobbet han, tråkigt som vanligt! Hatar o sova själv.. Men snart kanske de blir ändring på de ;) Jag hoppas verkligen! Men de får vi nog svar på i veckan.. Håller alla tummar o tår!
Men nu ska jag lägga mej i soffan med fötterna högt o dricka iskallt vatten, verkligen min bästa vänn nu! Skulle kunna leva på vatten om de gick :) Men bäbisen behöver ju mer än vatten..

                        18 dagar kvar till våran knodd är beräknad! 

Roger <3

Ovido - Quiz & Flashcards