Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Helené Gidhammar - 3 juli 2008 18:00

Har precis legat i soffan o spelat guitar hero, i endast trosor o linne :) haha! Håller på o svättas ihjäl!
Fy faaaan vad jag är dålig på o spela gitarr, inget att sattsa på för min del ;)
Innan dess åt vi super god mat o kika på en skit film.. Men har man börjat se så måste man ju nästan se slutet oxå!
Nu har Roger fare o jobba, tack o lov är de sista turen för denna vecka! Skönt att han är hemma ett par dagar o sover brevid mej på natten :)
Prata med mamma för ett tag sedan, dom vill att vi kommer upp till stugan, hällst nu, men dom vill att vi ska komma i helgen. Mamma skämta om att hon kan förlösa mej i skogen om de vore så ;) haha! Rolig hon är då.. Men vi får se, speciellt om Roger orkar eller inte! Men annars hade vi sagt att vi skulle vara hemma tills knodden kommer, för vi har sjukt mycket o göra i lägenheten igentligen.. Men, vi får se! Längtar som tusiken till stugan, dessutom kanske de är sista helgen vi igentligen kan åka :) De återstår att se..

Nu ska jag njuta av min efterlängtade mjölkchoklad :) Min goding var o handla mjölk till maten förut, så jag fick mej min choklad i dag iaf. Underbart!
          


I kväll ska jag bara ligga i soffan, som vanligt ;) Men i kväll äre faktist sesångsstart för Ghost Whisperer, ett måste alltså! Sjukt bra serie, så jag hoppas att jag kan sova i natt ;) haha! 

          

Efter de, om jag orkar ska jag se ett nytt avsnitt av Grey´s anatomy :) Roger ladda ner de åt mej förut! Så de måste jag ju oxå se :) Sjukt länge sedan jag såg de nu..

Men nu ska jag slänga mej på soffan, för nu tycker inte bäbisen om att jag sitter så här längre, sparkar som bara den under tuttarna nu ;) Inte de behagligatse kan jag lov! Dessutom ser mina fötter ut som fotbollar, så dom får åka upp på bordet, om jag kommer dit ;) Härligt de är o vara gravid ibland!

Av Helené Gidhammar - 3 juli 2008 15:18

Har precis smörjt in hela kroppen eller dit jag kommer iaf :) haha, man är inte så smidig just nu! Efter en kall o behövlig dusch, underbart!
Nu väntar jag bara på att maten ska bli klar, min älskade goding står vid spisen o gör den efterlängtade köttfärssoppan :) Mummsigt värre ska de bli! Han är världsmästare på de, så de får han fixa själv!

Själv ska jag borsta håret o duka fram tallrikar :)

Roger- Min bara min <3

Av Helené Gidhammar - 3 juli 2008 13:56

Från och med nu går de flesta på kontroller en gång i veckan eller varannan vecka. Är detta din första graviditet har barnet förmodligen fixeras sig i bäckenöppningen nu. Magen sjunker ner och det blir lättare att andas men du kanske behöver kissa oftare.

Nattsömnen blir ofta avbruten då du behöver ändra läge med kroppen. Passa på att fråga din barnmorska vid nästa besök. Det kan hända att du även drömmer mycket och att drömmarna är ovanligt livliga. Många är de tankar som du bearbetar inför förlossningen och den nya familjen.

Barnet är i princip helt fullgånget och väger ca 2,8 kg. Längden är ungefär 34 cm från huvud till stjärt. De sista veckorna ska barnet äta upp sig för att klara livet utanför livmodern. Vid det här laget har du märkt att barnets rörelser har förändrats, vilket beror på att det är trångt i livmodern. Du känner antagligen bara benen och fötterna som sparkar, huvudet som studsar mot bäckenbotten och armarna med svagare rörelser. Dock brukar rörelserna upplevas som kraftfullare och tydligare. Ofta kan man se konturerna av en armbåge eller häl som putar ut mot huden. Även om rörelserna ändrar karaktär bör ingen dag förflyta utan några livstecken från barnet. Kontakta din MVC inom 72timmar om rörelserna minskar i antal. De sista veckorna kan vara tröttsamma. Ditt barn kommer att vara tre gånger så tungt vid födseln jämfört med vad det var i v.28

Ovido - Quiz & Flashcards