Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Kanon

Av Helené Gidhammar - 4 januari 2009 11:02



I går fick jag en super lång sovmorron, sov ändå till 12 :) Elton o pappa Roger hade myst i soffan, ätit gröt o hunnit sove 2 gånger!

Annars i går gjorde vi inte allt för mycket.. Roger var o kika på hockey, Elton sov mest hela dagen o jag kika på film på teven!
När Roger kom hem så hade han med sej en film, chips o dricka :) Vi har nog inte hyrt film på 100 år! Så de var mysigt :) Dock var filmen inte så bra, men de var iaf mysigt..

I går tog vi tag i Eltons sovande i våran säng! Vi tyckte att de var nog med allt snuttande, vaknande varje/varannan timme o att mamma Helené sover dåligt!
Så vi tänkte att nu ska han få börja sova i sin säng, dock blandade känslor! Vi tycker de är super mysigt o ha han i sängen, men när jag sover så dåligt som jag gör, måste vi tänka om lite!
Fick jätte dåligt samvete då han låg där helt själv i sin egen säng, vi tyckte tillomed synd om han.. Hel sjukt, jag vet!
Men iaf, nattnigen gick inte alls bra. Han ville inte somna i sin säng.. Även fast vi gjorde samma sak som varje kväll, fast i hans säng då.
Så de vara bara att ta upp han, Roger försökte sova ner han i famnen. Lyckades! La han i hans säng o vi slog på filmen. Vad har vi inte då? Jo, Elton ligger o skrattar o pratar för sej själv inne i sovrummet.. Klarvaken! Upp igen, jag försökte sova ner han i famnen. O han somna hur snällt som hällst! La åter igen ner han i hans säng, men den här gången fortsatte han faktist o sova! Så han somna väl lite efter 22 o sov ända till 02:45, i sin säng! Otroligt bra :) Så då lyfte jag över han till våran säng för lite mat o 03 tillbaks i hans säng. Tog ett litet tag, men han somna om i sin säng iaf. Ännu bättre! Sedan vakna han nästa gång vid 04:45 för mat, men då somna jag med han bervid mej. Så vid 06 la jag över han till hans säng igen. O lite före 08 ville han ha mat igen, för att sedan kliva upp! 2 matnigar på hela natten o en på morronen, kanon bra!
Nu får vi väl se hur de går i natt, håll tummarna för oss!



Nu sitter Elton här med mej, nyäten, ny blöja o nya kläder :) Jag sitter dock i pyjamasen fortfarande..
Roger är o tonar rutorna på Marcus bil, är nog hemma om ett tag. Ett Roger tag, alltså kan de ta lång tid ;) Jag o Elton ska lägga oss på golvet o läsa bok nu vi :) Sedan senare i dag är de tvättstugan som gäller för oss..

 
 
Nina

Nina

4 januari 2009 19:25

Vad kul att läsa =) Det är kanske för att han sover i sin säng. Även om han säkert tycker att det är mysigare att sova mellan er så sover dom ju mer ostört i sin egen säng. Så har det iallafall varit för oss.

http://thepioneer.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards