Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Dålig

Av Helené Gidhammar - 13 januari 2009 19:51



I dag fick Elton 5 månaders sprutan, gick verkligen hur bra som hällst! Han gnällde till lite vid sticket, sedan var de som bort glömt.. Skönt för mamma o pappa! Pappa kunde inte änns kolla han, skulle de inte ha varit för mej skulle han nog mer än gärna suttit i väntrummet ;) haha! Han är bara för go, min Roger.

Lill prinsen väger nu 8620 g, är 68½ cm lång o huvudomfånget är 43½! Trodde dock att han skulle ligga bra precis på 9 kilo nu, men nä.. Dock ligger han över kurvan o följer sin egen! Så de är ju huvudsaken :)

Men prins Elton mår inte alls bra, han har feber o är gnällig som bara den.. Så han har faktist fått alvedon, men han spotta nog ut hälften. Så jag hoppas han fick i sej nånting iaf! Nu sover prinsen iaf, skönt för han. Han ligger här i vagnen brevid mej! Så jag är helt inställd på att kvällen o nattningen kommer bli jobbig.. Speciellt då även jag är dålig! Har ont i huvudet o feber, jag med. Så även jag går på alvedon! Vi får väl se hur kvällen slutar.. Även att Roger ska jobba super sent i kväll. Känns skit!

Jag har tillomed glömt bort o käka middag.. Så jag tänka ta mej nått att fika nu! Te o en macka kanske. Är inte värst sugen på nånting egentligen..


                 _________________________________________________


Dagarna hos mormor o morfar har varit super bra! Som vanligt :) Älskar verkligen att komma hem! Hem till Ljunga, hem till mamma o pappa, hem till byn där man verkligen känner sej hemma! Ljunga kommer alltid vara speciellt..

Dagarna har gått så himla fort! Ändå åkte vi en dag tidigare än vi tänkt.. Åkte redan i Torsdags :) Jag o Elton tog bussen, gick lika bra som förra gången!
Dock jobbade mamma då, men pappa var hemma så vi myste med han hela kvällen! Kika på tv o gosade i soffan.
På fredagen kilade vi till Annelie, Matin, Liam o Eddie :) Super trevligt som vanligt! Jag o Annelie snacka massa massa massa, om allt o inget. Elton fick även en julklapp av dom, ett super mysigt får :) Även jag o Roger fick en ljuslyckta, som var helt onödigt Annelie ;) Tack iaf!

Resten av helgen har vi myst, käkat ost o kex, tagit en massa promenader (korta o långa), varit till farmor o farfar o fikat, kikat på film, käkat god mat o bara varit! Helt underbart :)

O i dag for vi hem, för Elton skulle ju som sagt ha sprutan. Även bussresan hem gick prima! Elton sov halva vägen o resten av delen satt han o charma alla på bussen :) Sötnos!

Justja, jag har även klippt lugg. Haha! Känns sådär.. Men, jag måste väl bli van första. Vad tycks? ;)



              

 
 
Ingen bild

sandra

13 januari 2009 20:48

de vart jätte bra:) skitsnygg!

 
Tina

Tina

13 januari 2009 22:13

Men GUD va snygg du är i den frissen!!! Blir helt inspirerad, jag måste verkligen klippa mig. Har inte haft en sax i håret sedan... *harkel* maj. Men jag kan inte ha lugg med mitt tunna hår, skulle jag försöka får jag kamma ALLT hår framår för att det ska täcka pannan. :-D

http://www.troll.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

13 januari 2009 22:56

Som jag skrev innan. SUPERFINT! ;) Du passa i den där frisyren!

http://www.wildbee.blogg.se

 
Malin W

Malin W

13 januari 2009 23:03

Du passar kanonbra i den frisyren!! Supersnyggt!! Krama om Elton från oss å krya på er!! Kramar

http://malinw

 
Hanna

Hanna

14 januari 2009 01:28

Varsågod :)

Har Elton feber fått feber från sprutan?

http://www.wildbee.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

14 januari 2009 08:33

Hejsan!!!
Det blev jätte bra när du klippte lugg.Du passar i det:)/Kram Maria

 
Hanna

Hanna

14 januari 2009 11:29

Åh stackarn. :/ Vi får se om Wilma får feber då hon får sin nu den 23 Januari..

http://www.wildbee.blogg.se

 
Ingen bild

Mari

14 januari 2009 16:08

Fan va snygg du blev när klippte dig (du va snygg innan också).
Men du passar jätte bra i det.
Takc för i måndags den lilla svängen jag kom förbi. Måste ses igen snart framöver.
Kramar

 
Annelie

Annelie

17 januari 2009 17:09

Va fin du blev i håret! Passar dig super! :) Hoppas allt är bra med er allihop! Många kramar från mig o grabbarna.

http://annelieeriksson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards