Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

Superduper

Av Helené Gidhammar - 28 juli 2008 12:31

Så, nu är vi hemma efter kollen på förlossningen! Allt gick prima :) Bra blodtryck, bättre än nånsin, hjärtljuden var bra, bäbisen va aktiv, låg som h*n skulle, vattnet var klart o bra! Har dock inga värkar, så vi fick fara hem :) Men de visste jag ju redan.. Men händer inget i dag/kväll/natt så ska vi dit halv 8 i morron för igångsättning! Så snaaaaaart har vi vår bäbis här :)

Efter kollen var klar for vi o handla frukost o åkte till Therese o Johan o käka frukost där :) Jag åt som en häst! Hungrig som en took..
Var där ett tag o snacka skit, sedan for vi raka vägen hem. Jag läcker ju vatten hela tiden, så de är inge vidare o gå när de bara rinner ;) haha!
Har fått med mej bindor från förlossnigen eller ska man kalla dom för blöjor? Ja, dom är gigantiska iaf, så de läcker ju inte ut ;) haha!

Roger är helt upp i hejsan nu han, han står o skrivar med bänkskivan i köket, ska tillomed spackla tro ja :) Haha, han har nog fattat att de verkligen är på G nu!
På förlossningen var han så himla gullig, han längtar så efter att vi ska bli tre nu :)
Dessutom kanske han får rätt på datumet, han har ju sagt den 29 hela tiden han ;) Så vi får se!

Hoppas verkligen att de händer nått under dagen, så jag slipper igångsättningen i morron.. Men men, de återstår att se :) Nu ska jag slänga mej på soffan, tvinga Roger o duscha o raka sej, sedan ska vi nog försöka sov alite i sängen, ensama för sista gången kanske :) Hua..

Åter kommer sedan!

Roger <3

 
 
Mikela

Mikela

28 juli 2008 13:59

Ja vilket äventyr som väntar er..inte för att jag vill skrämma dig men min första förlossning tog 64 tim o 18 minuter från det att vi kom in på BB... två och ett halvt dygn med konstanta värkar fast de var för korta så efter 18 timmar hade jag öppnats EN centimeter liksom..o till mig sa de att när vattnet går först så kan värkarna bli mer kraftlösa än om värkarna börjar först o sen går vattnet.men jag hoppas det går snabbt och bra för dig:))

http://mikela71.blogg.se

 
Nina

Nina

28 juli 2008 17:23

oj vad snabbt du blir igångsatt, sköönt det :) barnmorskan sa till mig att det kunde ta 3 dygn från att vattnet gått. Gud så spännande, senast imorrn är du mamma =D

http://thepioneer.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Ovido - Quiz & Flashcards