Alla inlägg under januari 2009

Te

Av Helené Gidhammar - 28 januari 2009 21:36



Nu sover Elton iaf, tillomed jag höll på somna! Eller jag gjode de, men vakna till o fick för mej nått.. Så jag klev upp o tänkte koka mej lite te. Men jag hamna här i stället! Väntar på att Roger ska komma hem, han lär nog va hemma efter 22 nångång..

Så nu blir de lite te o teven för mej, tills sängen väntar! Jag är helt slut i dag.. Även fats jag fick en gudomlig sovmorron av min älskade i morse! Men jag har ju ändå några månaders av sömn att ta igen ;)

 

Av Helené Gidhammar - 28 januari 2009 17:54



            Nu har jag o Elton testat kameran på datorn :) haha!

     

Av Helené Gidhammar - 28 januari 2009 14:24



Nu ligger Elton o sover, äntligen! Han har inte sovit nått på morronen/förmiddagen alls.. Lill prinsen! Så jag hoppas för hans del att han sover ett tag till.
Roger är o jobbar, blev eftermiddag i dag ändå. Tråkigt! Jag sitter här i mysbyxor, funderar på o duscha. Men jag vet inte om jag o Elton ska ta en promenad sedan, då vill jag duscha efter.. Men de är så dåligt väder ute i dag, inte alls roligt! Så vi får se hur de blir med den saken, eller om vi stannar inne hela dagen i stället. Myser o ha de gott här hemma!
Får nog bli en promenad i morron i stället! :)

Av Helené Gidhammar - 28 januari 2009 12:46


               I dag fyller min älskade mamma hela 41 år, Grattis! :)

Ny

Av Helené Gidhammar - 28 januari 2009 12:02



                            Nu har vi äntligen köpt en ny dator! :)

                                De blev tillsut en sånhär, en Acer:

  
Så nu försöker jag förstå mej på den, vilket inte är de lättaste :) Dessutom är den så himla olik våran förra dator,så de är inte lika lätt att skriva längre ;) haha! Men, de kommer väl snart..

Så nu lär de nog intge bli nåe bilder på ett tag :/ Ska försöka få till de, men vi får väl se hur de går..

Therese: Man får känna "så", ha dessutom inte dåligt samvete över de! De är bara jobbigt för dej. Jag finns här om du vill prata! :)
Super kul o prata med dej i dag, som vanligt! Vi hörs till helgen, så vi kan se till o ses, innan lillprinsen behagar att titta ut ;)

Av Helené Gidhammar - 27 januari 2009 11:59



Så, nu ska jag försöka skärpa mej med bloggen! Har blivit dåligt med bloggandet nu, men jag har helt enkelt inte haft tid.. Men, nu blir de ändring på de!

              ____________________________________________________

I natt sov Elton faktist ganska bra, för första gången på många veckor! Han somna vid 21, mamma o pappas oxå för den delen ;) Vaknade inte förrän 24 för första maten, sedan sov han ända till 03:30, åt o blev pigg?! Men tillslut gav han med sej o somna, sov oroligt till nästan 08 :) Så, natten har lätt varit den bästa på länge. Dock när han vakna vid 24 så var de samma sak som varje natt, vakna o tok grina.. Vet inte vad det är, dessutom hjälper inget!

Nu på morronen har Elton käkat gröt, jag har fikat, Elton har inte velat sova, vi har rensat i garderomen som såg förjävlig ut, kika på tv o nu sitter jag här o Elton sover, äntligen!
Jag ska hoppa in nåe kläder, borsta tänderna o plocka lite smått. För snart kommer Casper o Maria :) Så när Elton vaknar så tänkte vi traska mot Stor & Liten..

    När Roger kommer hem ska vi dessutom åka o köpa en dator, woho!

                _______________________________________________

        I dag prova jag mina nya glas & mitt nya te, Stormvind. Super gott!

              

                                             Elton vid frukosten :)

              

Av Helené Gidhammar - 26 januari 2009 19:51




I dag har vi umgåtts med Tant Malin heeeela dagen :) Super mysigt! Hon kom tidigt på förmiddagen o for sent på eftermiddagen, hann med en hel del shopping oxå. I dag igen, haha ;) Blev även mat på Max, två rundor på Ikea o några varv på Birsta! Tack så himla mycket för en helt underbar dag, Malin! De ska vi göra om, mycket snart. Du gjorde verkligen våran dag i dag!

        Jag hamna tydligen oxå på kort i dag! Malin måste ha smyg tagit ;)

              

                                          Malin & Elton på Cubus!

               



                      En super härlig dag, med super härligt sällsakp!
               


Av Helené Gidhammar - 25 januari 2009 21:50



                I dag har vi varit på Birsta o fyndat lite, väldigt trevlig dag!

               

Ovido - Quiz & Flashcards