Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Helené Gidhammar - 22 mars 2009 16:30



I går börja dagen ganska tidigt, som vanligt.. Elton ville ha morron redan 05, men efter en ny blöja och båda brösten somna han tillslut om. Woho!
Vid 07 orka vi inte "bråka" mer, så jag och Elton klev upp. Roger fick sov morron, ända till 10!
Vi käka frukost och myste på, vid 08:30 blev Elton trött så då gick vi och la oss. Så vid 10 klev hela familjen upp, ganska så ut vilade!
Var menat att vi skulle åka allihopa på Birsta, Elton hade ju bara tre par byxor han kan ha..
Men Frida och Arvid ville hänga på, så Roger slapp ;) Sicken tur han hade då!

Vi 12:40 tog vi våra prinsar i vagnarna och börja traska mot Birsta. Vägarna var värre än värst! Ibland var de snorhalt eller så var de slask och blött som bara den.. Men vi tog oss dit!
Väldigt mycket folk var de i farten, men vi hitta iaf de vi skulle ha. Arvid fick en mössa och vantar. Elton ett par jeans, ett par jeans hängselbyxor, två mössor, en fleecedress (byxa och tröja) och sedan lämna vi tillbaka en jacka som gått sönder i dragkedjan, utan kvitto och allt. Men de gick bra ändå! Så Elton fick en helt ny jacka för ändas 10 kronor ;) Vilket klipp!
Skulle velat hitta några mjukisbyxor åt Elton oxå, men hitta inga som skulle passa i magen ;) Synd!

Efter shoppingen gick vi på Bowlingen och hälsa på CH, där käka vi dessutom mat. Ringde efter Roger, så även han kom och åt med oss :) Trevligt!
Efter att vi fikat och bytt blöjor, gav vi oss av hemåt. Super skönt med en promenad! Men ännu skönare att komma hem ;)

Resten av kvällen kika vi på teve bara, Robinsson bla. Var väl sådär egentligen!
Efter att vi nattat Elton och även somna själv, så hann jag bara upp innan jag gick och la mej igen. Var så trött! Hann kanske läsa två sidor i boken..

Natten har varit sisådär. Elton har vaknat av och till hela natten, ville kliva upp 05 men kunde lura han med bröstet till 07. Så då klev vi upp, Roger var redan upp och koka kaffe då han :) Han somna på soffan i går, haha.
Roger gjorde sej ordning för pimplingen som var i dag. Jag och Elton gick och la oss efter att Elton käkat gröt. Han sov i 1½ timme, jag läste.
Sedsan busa vi innan lunch, tog en tupplur till. Elton sov i över 2 timmar, jag läste ut boken. Så nu måste jag köpa nästa (sista?)! Ska se om jag kanske beställer den på nätet, är nog smidigast och kanske billigast oxå?

Nu har vi tvättstugan. Roger och Elton ligger i sängen och sover, skulle gissa på att båda somna ;)
Jag ska snart tillbaks till tvättstugan och hänga de sista, skönt!
I kväll händer de nog inte allt för mycket.. Känner mej rätt seg i dag!



        

Ovido - Quiz & Flashcards