Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Helené Gidhammar - 23 mars 2009 17:33



Efter att Elton hade sovit klart, för 711 gången i dag känns de som, så klädde vi på oss och tog en promenad på Ica. De hade ju äntligen slutat snöa och solen kika fram, lite iaf!
Vi hann bara till parkeringen så mötte vi mormor, hon hänka glatt på till Ica. Där handla vi mjöl och baksmör. Fick den briljanta iden att baka..

När vi kom in hade mormor med sej två påsar, till Elton! I ena var de en dress, dock lika dan som jag köpt till han. Så den måste vi byta!
I samma påse var de med en dreggellapp, super gullig. Och i den andra var de ett par gröna byxor och en matchande body till, jätte fint! Sicken tur min lilla fis har ;)

När mormor for börja vi med bakningen.. Haha, säger jag bara! Först hade vi inge bakplåtspapper, trodde jag. Men jag hitta iaf!
Sedan när allt var klart, bara att hä i äggen. Då fattas de 2, faaaaan! Roger hade tydligen nallat några för nån dag sedan.. Skit oxå!
Så just nu står allt på bänken och väntar bara. Väntar på att Roger ska komma hem, hem med ägg så jag kan bli klar med skiten!
Håller på att baka kladdkaka i långpanna om undrar..

Av Helené Gidhammar - 23 mars 2009 12:32



Ändrade planer, vi blir hemma i veckan! Louise har åkt på magsjuka, så vi vill inte åka hemöver ;) Hatar magsjuka!

Elton sover fortfarande, sedan över 1½ timme sedan. Roger är hemma igen och lagar nu lunch, korvstroganoff. Nu, äter till tvätten!

Av Helené Gidhammar - 23 mars 2009 10:52



I går kväll blev de en tidig kväll! Elton var på strålande humör och var uppe ända till 20:30, då bäddade vi nytt i sängen och kröp ner. Elton somna direkt och jag snabbt där efter. Skulle se på teve men somna innan första pausen ;) Haha!
Natten var inte alls bra.. Elton vakna typ hela tiden och ville inte alls sova. Men i morse tog Roger Elton, så jag fick sovmorron. Ända till 09:30! Underbart skönt att få sova, men min rygg tyckte inte de.
Precis när jag vakna ringde Helena och fråga om jag ville jobba fyra veckor i sommar. Blev lite paff men väldigt glad! Men, vi får se hur de blir. Skulle vara super kul att få komma ut lite men vem ska ha Elton? Roger lär ju säkert jobba.. Nää, vi ska klura på saken iaf!

I dag är Roger ledig, men nu är han och skjutasr Choppa på sjukhuset. Han har brutit foten!
Elton sitter i gåstolen och börjar bli trött, så vi ska snart ta en tupplur. Eller han iaf, jag ska försöka fixa tvätten. Måste vikas! Sedan måste jag bädda klart sängen, vi tvätta ju alla kuddar och täcken i går men allt blev inte tort.. Sedan när Roger kommer hem ska vi bara mysa!

I morron far nog jag och Elton till mamma och pappa! Blir nog kvar tills på Lördag då vi ska fira Louise, ska och bowla hela famlijen :) Mysigt!

                           Nej, nu var de sängen säger Elton!

Ovido - Quiz & Flashcards