Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Helené Gidhammar - 24 mars 2009 20:53



Dagen har gått väldigt fort i dag.. Elton har sovit mest hela dagen tycker jag, skönt för han! Då han sover så dåligt på nätterna måste han ju ta igen de nångång.

Efter att vi käkat lunch, så busa vi ett tag. Vid 14 blev Elton trött, tänkte lägga han och kika på DH och slappa i soffan. Men, jag somna jag oxå! Och vakna inte förrän 16 när Roger kom hem. Efter ett Roger duschat börja vi med maten. I dag blev de nytt recspet, kasslergratäng eller vad man ska kalla de. Helt okej ändå! Vi blev mätt iaf ;)

När vi käkat klart, klädde jag och Elton på oss och kila upp till Frida och Nils-Arvid. Fika vankades där, kladdkaka och te. Mmm!
Prata massa strunt och fota våra prinsar, som ibland inte alls gör sej på kort ;) haha

                     Elton och Nils-Arvid på Birsta City i Lördags
        
 
                   Elton i sin nya mössa, precis innan vår soliga promenad!

                

     Elton och Arvid i dag, precis innan vi skulle säga hejdå och god natt! :)
              
                

                    Man kan inte alltid vara snyggast i världen ;) haha
              

                     Oxå en mindre bra bild, tur att dom är söt ;)
        



Tyvärr blev de inte allt för många bilder som blev bra i dag, våra prinsar ville verkligen inte vara med iadg. Iaf inte samtidigt! Vilka godingar :)






Av Helené Gidhammar - 24 mars 2009 10:28



Nu har prinsen vaknat! Så nu ska vi få på oss lite kläder, stoppa Eltron i vagnen, musik i mina öron och sedan ska vi ut och gå en rask promenad i de underbara vädret!

Av Helené Gidhammar - 24 mars 2009 09:40



                  I dag åker min mormor till Oman - Salalah - FUSKIGT!

           

Av Helené Gidhammar - 24 mars 2009 09:01



Jag förstår inte vad som har hänt med Eltons braiga nätter?! Dom är som bortblåsta.. Han kommer aldrig riktigt till ro, snurrar och vrider på sej genom hela nätterna, gnäller till och vill ha tutten och är nöjd med den en pytte stund. Dessutom vill han helst kliva upp 05!
Nää, de måste bli nån förändring och de är snabbt! Man orkar inte såna nätter. Får se om vi kanske börjar få han och sova i egen säng, men varken jag eller Roger vill de, de är ju så himla mysigt. Men om de får Elton att sova bättre, betyder de ju oxå att vi sover bättre! Så om alla vinner på de får vi väl köra på de..

Som ni förstår, har natten varit som alla andra nätter! Dock låg vi kvar i sängen till 06:45, då Roger kom hem från jobbet och skrämde halvt ihjäl mej! Jag visste ju att han var på jobbet, men de lät ändå som att nån var i lägenheten, vipps står Roger i sovrumsdörren och flinar! :) Den token, han hade glömt arbetsskorna hemma. Och efter de ville Elton inte somna om, men han hade gjort de bra, för han ville egentligen kliva upp kort efter att pappa åkt på jobbet vid 05 ;)

Sedan blev de frukost i vanlig ordning. Har börjat med messmör i Eltons grt på mornarna nu, han är ju så hård i magen. Och bara katrinplommon verkar inte funka. Så om alla kan ha messmör i vällingen, tänkte vi pröva i gröten! :) Elton äter de iaf, utan protester, så om de funkar är de ju kanon! Elton vägrar ju välling.. Prata om de på BVC sist och hon tyckte inte att de gjorde nått. De var ju som man ville och enklare för vissa. Men vill inte Elton så tänker vi inte propsa på de häller!

Nu sover prinsen, han blir så trött efter ett "pass" i gåstolen, de är verkligen full vart nu :) Gofisen!
Jag har precis mumsat i mej en bit kladdkaka, jag fick ju till den tillslut i går ;) Och den blev super god! Blev dessutom jätte myckey, då jag gjorde en hel långpanna, så nu finns de massa i frysen som bara väntas på och ätas upp av besökande! :)

Solen lyser i dag, har gjort hela morronen. Börjar bli lite varmare uta oxå, så de måste nog betyda en promenad! Annars i dag har vi inga planer alls. Fundera på Stor & Liten, men vi får se om vi knatar dit.
Roger skulle nog bli klar i ganska bra tid på jobbet, så de blir iaf middag i rätt tid. Skönt!

Nu ska jag borsta tänderna, plocka undan diksen som står på bänken och sedan får vi se vad jag hittar på medans prinsen sover gott! :)

Ovido - Quiz & Flashcards