Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Tokig

Av Helené Gidhammar - 25 mars 2009 09:22



                                        Jag blir tokig snart!

Elton sover som en trasig kratta! Om man nu kan kalla de för sova..
Han somna hur snällt som hällst i går, efter att vi kom hem från fikat hos Frida och Arvid. Dock lite senare än vanligt, men ibland får man lyxa till de lite!
Roger gick och la sej då han med, han var helt slut. Även fast han hade sovit ett bra tag då vi var och fika.. Men innan klockan var 22 hade han vaknat X antal gånger, grinat och velat haft tutten. Vid 22 gav jag upp och även jag la mej för natten. Gav han bröstet och han somna, dock oroligt. Innan 23 vakna han igen, grina och var inte alls nöjd. Då sa jag åt Roger och lägga sej på soffan så han fick sova nån timme i natt, då han kliver upp så tidigt.
När klockan var 23 trodde jag att de var tidig morron. Efter de blev de bara värre och natten kändes oändligt lång! Mellan 04-05 var han vaken, missnöjd och inte allt för go ;)
Tur nog somna han vid 05 och sov eller halv sov, till 06. Då gav jag upp, han låg bara och grina i sömnen. Så då väckte jag han och sedan myste vi ett tag i sängen :) När han vakna var han den gamla glada Elton igen.. Hmm!

Nu verkar messmören i gröten ge resultat, underbart för lillprinsen! Så nu får de bli messmör i gröten på mornarna. Elton äter de ju lika glatt som vanligt! :)

Har precis duschat, Elton sover och nu ska jag starta diskmaskinen, som hade fusk diskat..
Efter att jag fixat de, ska jag kika på Desperate Housewives och mysa i soffan! Är sjukt trött, men sova tar vi en annan dag..

Var menat att jag och Emelie skulle gå på en promenad med våra små, men Stella ville inte riktigt vara med. Så vi tar de en annan dag i stället!
Klockan 13 ska vi promenera upp till Maria och Casper iaf, där vankas de fika och skit snack!
Efter att vi fikat klart så ska vi bara hem och lämna vagnen, så ska vi fara till familjen Byström. Roger ska hjälpa herr Byström med listerna i sovrummet deras. Jag och Elton ska bara vara sällskap åt Sara och Alvin, trevligt! Ska även käka middag där, ännu trevligare ;)

Sedan är de nog bara nattning som gäller då vi kommer hem, efter de blir de film och mys för mej och Roger.

 
 
Tina

Tina

25 mars 2009 11:10

Ville bara tacka för de fina kommentarerna på min blogg. Jag läser din men just nu har jag inte riktigt ork till att kommentera. Kramar

http://www.troll.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

25 mars 2009 13:42

Det är ju det som man inte vet. Man önskar att man kunde fråga och att man skulle få ett svar, men tyvärr ;) Nope, inga tänder. Men hon dregglar, och bitar och tuggar på allt får tag i så nog kliar det i munnen alltid. Så han hor börjat vakna på natten, eller tidigt om mornarna.

Fast hon är som inte riktigt vaken, men hon grinar till lite smått då hon tappat tutten. Så kan ju vara att det spränger i munnen om det är någon tand på g. Eller så är det för att hon är lite snorig just nu. Svårt att säga :) Önskar hon kunde berätta för mig.... Haha

http://www.wildbee.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helené Gidhammar - 14 maj 2009 21:47

   Nu lämnar jag bloggagratis och bloggar i stället här: http://missh.blogg.se                                     Hoppas vi ses där i stället!...

Hur

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 20:45

Jag vet inte hur länge jag har försökt mej på de här med kodmallar och skit, ändå fattar jag ingenting! Nu ser de värre ut än innan jag börja.. Jävla skit, jag vill ju få till de innan jag börjar blogga där. Har dessutom slut på bilder här, vill inte...

Av Helené Gidhammar - 13 maj 2009 09:27

I går var vi ju och fira farfar, som fyllde 70. Mycket trevligt! Massa god mat, fika och tråta :) Farfar hade nog en toppen dag, han såg iaf lycklig ut! Vid 20 gav vi upp då mormor/gammelmormor skulle till Stockholm i dag och taxin skulle komma 05. E...

Av Helené Gidhammar - 12 maj 2009 11:57

Natten har varit jätte jobbig, Elton ville inte alls komma till ro. Så i natt har han ätit många gånger, vilket jag inte är van längre.. Tidig morron blev de oxå. Frukost och gröt, sedan sov han lite mindre än en timme till. Vilket är lite för prins ...

Av Helené Gidhammar - 11 maj 2009 19:15

Har precis nattat Elton, ikväll tog de inte änns 10 minuter :) Minns inte när de gick så smidigt sist.. Utan protester dessutom, underbart! Hoppas han sover bra i natt nu, skulle verkligen behöva de.                             ______________________...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards